Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva sier man til purken når du blir stoppa? (Trim)


fakey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De spør om du har førerkort og vognkort. Så spør de om du har trimma mopeden om de har mistanke, uavhengig av hva du svarer så kan de be deg stille opp på visning om de fortsatt har mistanke.

6322140[/snapback]

 

Dermed drar jeg og fikser mopeden for å så dra på visning? Det er det liksom? De sjekker absolutt ingenting?

Lenke til kommentar

jeg har hørt at det er sånn ja, men av usikker kilde!! det er bare å si nei hvis de spør om du har trimmet.

- "Nei, den er ikke trimmet, men burde nesten gjort det!! går jo som en potet! " :!:

 

er ingen dum ting å si, siden da skjønner de at du "ikke" har gjort det siden du er ærlig å sier at du nesten burde gjort det!" litt vansklig skrevet, men en så smart gutt som deg skjønner det letth! <3 :love::love:

Lenke til kommentar

Det er nok ikke akkurat no fasitsvar, siden politiet kan spørre om mye forskjellig, men uansett så pleier de å ha en viss peiling så de ser nok fort om du har trim + att har de sett deg kjørt/hørt deg komme vet de nok att du har trim pga det bråker mye mer, så det er nok like greit å si det som det er..

Lenke til kommentar
Det er nok ikke akkurat no fasitsvar, siden politiet kan spørre om mye forskjellig, men uansett så pleier de å ha en viss peiling så de ser nok fort om du har trim + att har de sett deg kjørt/hørt deg komme vet de nok att du har trim pga det bråker mye mer, så det er nok like greit å si det som det er..

6349518[/snapback]

 

Faktisk..?

 

Poenget er jo at man skal komme seg unna.

Lenke til kommentar

Er de usikre må du på visning uavhengig av hva du sier. Du må nesten se an på politimannen... han står der på veien nettopp for å buste "for raske mopeder" så du vil neppe slippe unna med en advarsel dersom du har trimma. Derfor er det kanskje like greit å virke uskylding. Kanskje til og med en skikkelig newbie som knapt veit hva trim er ;), bare ikke gjør det for åpenbart. Taper ikke noe på å lyge her...

 

Edit: Også, vær høfflig for all del!! Det hjelper deg ;).

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Satt nettopp å hørte på politiradio, der var det en som ble stoppet med en trimmet Aprillia.

Politimannen spurte over radioen om han skulle avskilte kjøretøyet på stedet, og om det skulle kalles inn til visning, og damen på radioen svarte at ingen var 100% sikre, og at han måtte ta en avgjørelse selv.

EDIT: Politimannen tok avgjørelsen at føreren fikk kjøre mopeden hjem, og der skulle de avskilte den.

Endret av Patz
Lenke til kommentar

er forskjell også da.. på om man har en blodtrimma sykkel med toppfart på snørrogførti eller en litt trimma med 65 som toppfart.. Ville også trodd det kommer helt an på hvordan man kjører.

 

Jeg kjører ordentlig og har trefft på poltiet mangen gang, men de har bare kjørt forbi eller ikke brydd seg.

 

Seff leker jeg litt også, med bånn gass og redline på 4. giret i 65 km/t. Er jo litt av moroa det også :)

Lenke til kommentar

Første tre ukene jeg kjørte moped (utrimmet!) ble jeg stoppet tre ganger og satt på den støgge tralla deres, så du bør jo være forsiktig om du lyger om mopeden er trimmet eller ei, plutselig har de ei tralle å tar de deg for lyging sliter du litt mer.

 

Men å komme seg unna? Har selv orginal moped fordi jeg gidder ikke å gamble på å bli stoppet, stavanger har altfor mange snutefaen :hrm: men fra andres erfaringer, et par kompiser som har Rieju mopeder (går 90 km/t uten plomber) så fungerer det best å kjøre fra purken om du da har oppknekkt skilt og kjenner området godt..Ekstremt moro når man faktisk klarer dette :dribble: aller best metode om man har noen bakpå, da stopper man ikke, du prøver å flykte alt du kan:P så får det være passasjerens ansvar å holde seg fast og over skiltet :innocent:

Lenke til kommentar

Hvis du blir stoppa av politiet (uansett hva du har gjort) så må du nekte "it was'nt me". Bedre å late som du ikke har peiling på noenting..

Ærlighet varer absolutt ikke lengst overfor politiet.

 

Vedgå at du har gjort noe galt => du får straff.

Nekt og politiet må bevises alt.

 

Det er ikke uten grunn at alle forbrytere vi hører om på tv og radio sier at de ikke vedgår straffeskyld selv om de er skyldige som f...

 

Det beste er å ikke gjøre noe galt :thumbup:

Endret av roarg66
Lenke til kommentar
Første tre ukene jeg kjørte moped (utrimmet!) ble jeg stoppet tre ganger og satt på den støgge tralla deres, så du bør jo være forsiktig om du lyger om mopeden er trimmet eller ei, plutselig har de ei tralle å tar de deg for lyging sliter du litt mer.

 

Men å komme seg unna? Har selv orginal moped fordi jeg gidder ikke å gamble på å bli stoppet, stavanger har altfor mange snutefaen  :hrm:  men fra andres erfaringer, et par kompiser som har Rieju mopeder (går 90 km/t uten plomber) så fungerer det best å kjøre fra purken om du da har oppknekkt skilt og kjenner området godt..Ekstremt moro når man faktisk klarer dette  :dribble:  aller best metode om man har noen bakpå, da stopper man ikke, du prøver å flykte alt du kan:P så får det være passasjerens ansvar å holde seg fast og over skiltet  :innocent:

6359615[/snapback]

 

Jeg prøvde dette igår, hadde 2 politibiler i rævå og kjørte inn mot eg skog jeg visste de ikke kan kjøre med bilene..

Der sto det faen meg en jævla bonde og så alt, så han tok å skybba meg så jeg tryna som et helvette ut i grøfta og 4 politimenn sprang mot meg å la meg i jern.

Da ble jeg tatt for trim å for å stokket av.. Jeg fikk 4500 kr i bot for trimmen og purken har lappen min..

blir snart innkalt til avhør å får vite når jeg får den igjen :) Håper dette skjer fort..

Lenke til kommentar
Der sto det faen meg en jævla bonde og så alt, så han tok å skybba meg så jeg tryna som et helvette ut i grøfta og 4 politimenn sprang mot meg å la meg i jern.

Da ble jeg tatt for trim å for å stokket av.. Jeg fikk 4500 kr i bot for trimmen og purken har lappen min..

blir snart innkalt til avhør å får vite når jeg får den igjen  :)  Håper dette skjer fort..

6385450[/snapback]

:!:

 

Og hva har vi laert?

Bare si at du har trimma, kanskje du er heldig og slipper unna med bare en bot paa 4500

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
men fra andres erfaringer, et par kompiser som har Rieju mopeder (går 90 km/t uten plomber) så fungerer det best å kjøre fra purken om du da har oppknekkt skilt og kjenner området godt..Ekstremt moro når man faktisk klarer dette  :dribble:  aller best metode om man har noen bakpå, da stopper man ikke, du prøver å flykte alt du kan:P så får det være passasjerens ansvar å holde seg fast og over skiltet  :innocent:

6359615[/snapback]

hva om du har litt uflaks og skader deg selv eller andre mens du rømmer? da risikerer du å miste førerkort og bli nektet å kjøre opp til andre førerkort på ubestemt tid.. idioter.

Lenke til kommentar
Der sto det faen meg en jævla bonde og så alt, så han tok å skybba meg så jeg tryna som et helvette ut i grøfta og 4 politimenn sprang mot meg å la meg i jern.

Da ble jeg tatt for trim å for å stokket av.. Jeg fikk 4500 kr i bot for trimmen og purken har lappen min..

blir snart innkalt til avhør å får vite når jeg får den igjen  :)  Håper dette skjer fort..

6385450[/snapback]

:!:

 

Og hva har vi laert?

Bare si at du har trimma, kanskje du er heldig og slipper unna med bare en bot paa 4500

6385657[/snapback]

 

Det e det eg har lert jaffal :)

 

bonden dyttta deg av peden? eller hva?

Ja det var det han gjorde, og nå er mopeden heilt skeiv.. mye ødlagt :/

Endret av Bartman2k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...