Gå til innhold

Kvinneguiden.no er nå en søsterside?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg la merke til at kvinneguiden sto på lista over søstersider for noen dager siden. Begge har vært eid av Orkla media en stund og har hatt en del samarbeid i form av reklamering for hverandre og noe felles drifting (?). Regner med at disse blir tettere integrert med hverandre over tid.

Lenke til kommentar

Jeg tror kvinneandelen har økt litt allerede på grunn av samarbeidet. Også er det vel greit at jentene lettere får svar på "guttespørsmål" (hvordan gjøre noe med PC'en, bilen, kameraet etc) mens vi gutter lettere får svar på "jentespørsmål" (bør jeg slå opp eller ikke, sexuelle spørsmål, hvordan arrangere bryllup etc.)

 

Men jeg håper jenteandelen fortsetter å vokse her og at de blier mer aktive. :)

Lenke til kommentar
Jeg tror kvinneandelen har økt litt allerede på grunn av samarbeidet. Også er det vel greit at jentene lettere får svar på "guttespørsmål" (hvordan gjøre noe med PC'en, bilen, kameraet etc) mens vi gutter lettere får svar på "jentespørsmål" (bør jeg slå opp eller ikke, sexuelle spørsmål, hvordan arrangere bryllup etc.)

 

Men jeg håper jenteandelen fortsetter å vokse her og at de blier mer aktive. :)

6313162[/snapback]

 

Hvorvidt kvinneandelen har økt eller ei vet jeg ikke, men jeg tror at det kan bli et positivt samarbeid om KG tas litt mer inn i nettverket, og at man etter hvert kanskje får et samlet forum. Da er man et steg nærmere en site som treffer alle, men som også kan deles opp i emner man er interessert i (amobil, amotor, hw m.m.).

 

EDIT: Rettet litt på formuleringer.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Ser ikkje heilt korleis dette skal føre til fleire kvinner på forumet, men det er sikkert bra.

6313436[/snapback]

 

Om nettstedene under Hardware.no samarbeider med Kvinneguiden og vice versa, slik at brukerene på Kvinneguiden får vite om at det finnes et sted de kan få hjelp til mobiler, software og hardware så kommer nok det til å rekruttere flere brukere.

Lenke til kommentar

Hvis forumene hadde blitt slått sammen hadde det iallefall blitt en SVÆR bump i antall kvinner her. "Vis nye poster" kunne fått noen veldig merkelige tråder inniblant.

 

"Brudebukett a la Mette-Marits", "Tøffe t-shirts for gravide", "Jeg har så lyst på barn" er bare eksempler på tråder som kunne krydret opp nerdetrådene våre litt...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva Kvinneguiden har å gjøre i hardware-nettverket... :hmm:

 

Det har jo ikke så veldig mye til felles med de andre emnene her. Hardware-nettverket handler jo opprinnelig om hardware/data/teknologi. Det å blande inn kvinneguiden i dette "nerdesamfunnet" blir vel kanskje litt rart.

 

:p

 

Men men, det vil vel sikkert fungere greit nok. :)

Lenke til kommentar
Om ikke annet så kan kanskje diskusjon + kvinneguiden forenes for å gjenerobre førsteplassen som norges største forum. :p

 

6320993[/snapback]

Gjenerobre? Har vi noen gang vært der? :dontgetit:

 

:p

 

Men seriøst: Det hadde vært hyggelig med litt høyere kvinneandel her og litt mer mannfolk på kvinneguiden.

6320993[/snapback]

Joda, kvinner er vel og bra, men de skal jo gjerne være litt datainteressert for å passe inn på dette forumet, da. ;)

Lenke til kommentar
Joda, kvinner er vel og bra, men de skal jo gjerne være litt datainteressert for å passe inn på dette forumet, da. ;)

 

De kan vel bare holde seg på "sin" del av forumet dersom de ikke vil lese om hardware vel? Samt at terskelen for å spørre om hardware-hjelp/kvinnehjelp osv ville blitt mye lavere. Trenger ikke opprette to kontoer engang...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen tall å vise til men er overbevist om at vi var størst før VG fikk sving på forumet sitt. Nå er vi vel på en 2.plass.

 

Jeg fant denne statistikken: http://rankings.big-boards.com/?filter=all,NO

Transact er et selskap som diver forum for blandt annet VG, TV2, Aftenposten og Nettavisen.

 

Etter å ha sett på statistikken ser det ikke ut at diskusjon + kvinneguiden er nok til å passere Transact hvis man måler i antall innlegg. Hvis man hadde målt antall tegn, altså innlegg * gjennomsnittlig størrelse på innleggene, så tror jeg kvinneguiden + diskusjon hadde passert Transact.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...