Gå til innhold

Farlig å stripse sammen strømledninger?


Anbefalte innlegg

Hallo.

Hadde en liten opprydding i ledningskaoset bak pcpulten.

Samlet sammen alle strømledningene og koblet de sammen i to padder og stripset sammen ledningene for å komprimere det litt. Se vedlagte bilde.

Oppe er det usb kabler og nettverkskabler og nede er det strømkabler.

 

Vil kablene nede til høyre utgjøre en høyere brannrisiko enn hvis de lå trøkt sammen på gulvet under/bak pulten?

 

post-22523-1150283361_thumb.jpg

Endret av eberland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det du tenker på er at skjøteledninger skal trekkes ut pga brannfare, så kan du slappe av. Det gjelder bare for store effekter (1000 - 2000 W), ingenting i eller rundt en PC trekker så mye effekt.

Det er egentlig best å stripse de sammen, rotete ledninger kan lettere komme i klem og bli skadet, og det er en seriøs brannfare.

Lenke til kommentar

jepp, helt enig.

når jeg pusset opp rommet mitt, tenkte jeg at jeg skulle ha en pult, hvor jeg kunne feste alle tingene på midtbjelken under, for og få litt orden. satte en stor kanal på baksiden hvor alt av ledninger er samlet.

to bilder: (kremt, litt kaos i ledningene er det, men det kan man nesten ikke unngå...)

 

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
jepp, helt enig.

når jeg pusset opp rommet mitt, tenkte jeg at jeg skulle ha en pult, hvor jeg kunne feste alle tingene på midtbjelken under, for og få litt orden. satte en stor kanal på baksiden hvor alt av ledninger er samlet.

to bilder: (kremt, litt kaos i ledningene er det, men det kan man nesten ikke unngå...)

 

6307410[/snapback]

Må si det så ryddig ut! Ble inspirert... ;) Tor jeg også må henge opp ledningene slik du har gjort det + på veggen. Ser så sykt mye bedre ut da. Irriterer meg alltid når en ledning er i veien på en eller annen måte, men det slipper man om man har orden på ledningene.

 

Tror ikke det har noe å si nei, så lenge du ikke trekker sykt mye strøm, men da går vel gjerne sikringen før du skal tenke på det. Hos meg ligger alle kablene i en hau, og det er til 3 pcer + laptop + switcher + modem + isdn-boks +++, og jeg har ikke merka til noe muffins enda :p

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...