Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Feber siden søndag, normalt?


colakork

Anbefalte innlegg

Heisann folkens. Ligger hjemme her nå og hoster i et sett, med jævla vondt i halsen og hodet, også har jeg en grei feber på 39,8. Dette har jeg hatt siden søndagen, eller muligens lørdagen(sjekka først på søndagen).

 

Var hos legen i går, fikk noe penicillin-kur opplegg(fikk ikke noe konkret svar, var en utlendings-turnusslege som tok meg imot.). Har ikke hjulpet noe hittil, men han sa det ville gå ihvertfall 48 timer før jeg merket noe forskjell.

 

 

Uansett, er det normalt å ha feber så lenge som jeg har hatt nå? prata med fattern over telefonen nå, og han sa jeg skulle ringe legen igjen. Men jeg syntes det er litt hardt å ta i, da jeg var der i går.. hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hvilken infeksjon du har fått.

Kroppen skrur opp temeraturen fordi man har fått i seg en bakterie eller et virus som prøver å angripe kroppen. Bakterier og virus trives godt ved 37 grader, men dør ved høyere temperaturer.

Endret av 3lw00d
Lenke til kommentar
Heisann folkens. Ligger hjemme her nå og hoster i et sett, med jævla vondt i halsen og hodet, også har jeg en grei feber på 39,8. Dette har jeg hatt siden søndagen, eller muligens lørdagen(sjekka først på søndagen).

 

Var hos legen i går, fikk noe penicillin-kur opplegg(fikk ikke noe konkret svar, var en utlendings-turnusslege som tok meg imot.). Har ikke hjulpet noe hittil, men han sa det ville gå ihvertfall 48 timer før jeg merket noe forskjell.

 

 

Uansett, er det normalt å ha feber så lenge som jeg har hatt nå? prata med fattern over telefonen nå, og han sa jeg skulle ringe legen igjen. Men jeg syntes det er litt hardt å ta i, da jeg var der i går.. hva tror dere?

6298986[/snapback]

 

Velkommen i klubben :p

 

Har hosta å spydd siden søndag jeg og.. Pencelin er oppskrytt! Går over til slutt.. Bare sutt på masse repsils, drikk vann. (Om du røyker, ikke røyk).

 

Begynner og bli bedre her hos meg nå. Tror kanskje jeg kommer meg på jobb i morgen..

 

Visdomsord: Det blir bedre når det blir bra :p

Lenke til kommentar

Normalt? Både Ja og Nei. Alt avhengig av hva som er årsaken. Kan være alvorlig men oftest en "uskyldig" infeksjon. ved infeksjon svarer kroppen med å sette opp temperaturen for å drepe infeksjonen (virus/bakterier). Dermed ender man opp med feber. Penicilin dreper også bakterier og vil dermed hjelpe (trenger selvsagt tid til å virke). Deeretter skal jo kroppen bare ta seg opp igjen - det å sette internt varmeapparat på full guff har sine bivirkninger.

Lenke til kommentar

Begynner å komme seg nå ihvertfall, har ikke fullt så høy feber lenger, og jeg orker faktisk å gå opp trappa :p supre greier.. kanskje jeg blir ferdig med dette inntil jeg må opp til muntligen neste mandag? det hadde jo vært supert..

 

Neophus, beklager å måtte skuffe deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...