Gå til innhold

Ny skjermserie fra Sony


Anbefalte innlegg

Bare meg som får litt uggen følelse av å ha kulepenner i aksjon SÅ nærmt LCD-overflaten? :|

 

Edit: Har iallefall en "no-fly-zone" på et titalls centimeter rundt 24"-eren min, alt hva fingre, penner og andre ting angår.

6293934[/snapback]

 

så er vel 24" litt dyrere enn disse skjermene da... uansett kan være greit for arbeidskaren.. selv på min arbeidsplass bruker mange skjermkanten til å klistre på post its... så en dedikert plass til dette er ikke dumt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis en virkelig vurdere å kjøpe en skjerm ut i fra hvor mange post-it-lapper en får plass til på den [...] herre min hatt for en utrolig tåpelig idé.

6293589[/snapback]

 

 

Pop markedsføring 1o1:

 

Man kjøper et produkt fordi det skiller seg ut fra alternativene. Dette er en gimmick som gjør at man merker seg dette produktet spesielt.

 

Sony kan design og de kan selge. Dette er ikke en utrolig tåpelig idé, for det gjør at mange legger seg merke til dette produktet, og dermed blir det penger i kassa.

 

Hvor nyttig er det? Ikke så fantastisk nyttig. Er det nyskapende og tar hensyn til hvordan situasjonen på arbeidsplassen faktisk er? Absolutt. Nytteverdi? Kanskje ingenting. PR-verdi? Veldig stor. Når hadde du sist en diskusjon om designet på en skjerm?

 

Ut over tommelfingerregelen om at "all PR er god PR" så har dette lille stuntet også bidratt til å vise at Sonys designere ikke bare kopierer mainstream-produkter. Økt positiv omtale av brandname og økt fokus på produktet er IKKE en dårlig idé.

 

Nå er det jo i samme omgang verd å påpeke at med så mye negativ omtale Sony har gjort seg fortjent til i det siste, har nok designavdelingen litt ekstra press på seg for tiden.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Altså...

 

Dette er tydeligvis markedsført som en kontorskjerm. På et kontor er det folk som gir fullstendig blanke f om skjermer inneholder latterlige gimmicks som det her som har ansvaret for innkjøp (i alle fall om de har ansatt folk som har snøring, det er vel antageligvis få som hadde kjøpt fra Sony i uansett, de er stort sett elendige på LCD, og er overpriset som med alt annet de selger).

 

All PR er faktisk ikke god PR, jeg vet ikke hvor mye du vet om markedsføring, men det er en seiglivet myte gitt.

Lenke til kommentar
Hvorfor er kjærlighetssorg så mye værre enn annen sorg??

For alt du vet så er det noen som har en mye værre enn deg. :shrug:

6298799[/snapback]

 

 

Vet det. Prøver å trøste meg med det. Men fungerer litt dårlig akkurat nå...

Akkurat nå har jeg det bare værst av alle liksom... :(

 

Men kanskje i morgen.....

6298808[/snapback]

 

 

Altså...

 

Dette er tydeligvis markedsført som en kontorskjerm. På et kontor er det folk som gir fullstendig blanke f om skjermer inneholder latterlige gimmicks som det her som har ansvaret for innkjøp (i alle fall om de har ansatt folk som har snøring, det er vel antageligvis få som hadde kjøpt fra Sony i uansett, de er stort sett elendige på LCD, og er overpriset som med alt annet de selger).

 

All PR er faktisk ikke god PR, jeg vet ikke hvor mye du vet om markedsføring, men det er en seiglivet myte gitt.

6303450[/snapback]

 

du er litt urettferdig med sony nå... ja de har fått my fortjent pepper men det er ingen grunn til å gi de pepper for noe man ikke vet blir suksess enda.... du sier at de er elendige på lcd? hvor har du fått denne opplysningen fra... du har nok ikke helt snøring men liker å late som?

Lenke til kommentar

Jeg sa at Sony stort sett er elendige på LCD, ikke at de alltid er det. Det er en vesentlig forskjell.

 

Du får gjerne nevne en Sony-modell som er noe å skryte av i forhold til prisen, jeg har enda ikke sett noen. Jeg får "denne opplysningen fra" å lese særs mange skjermtester og artikler om emnet, samt teste ut nye LCDer så mye jeg kan. Jeg har også vært innkjøpsansvarlig for et temmelig stort kontor (30 PCer + servere). Hvor er det du "har fått denne opplysningen fra"?

 

Synd Sony ikke er i nærheten av å være like gode på LCD som de var på CRT, da hadde de kanskje vært noe å vurdert.

Lenke til kommentar
Jeg sa at Sony stort sett er elendige på LCD, ikke at de alltid er det. Det er en vesentlig forskjell.

 

Du får gjerne nevne en Sony-modell som er noe å skryte av i forhold til prisen, jeg har enda ikke sett noen. Jeg får "denne opplysningen fra" å lese særs mange skjermtester og artikler om emnet, samt teste ut nye LCDer så mye jeg kan. Jeg har også vært innkjøpsansvarlig for et temmelig stort kontor (30 PCer + servere). Hvor er det du "har fått denne opplysningen fra"?

 

Synd Sony ikke er i nærheten av å være like gode på LCD som de var på CRT, da hadde de kanskje vært noe å vurdert.

6303947[/snapback]

 

jeg har sett en del tester jeg også... kan ikke du vise meg en test som spesifik kommer fram til at en sony lcd skjerm er elendig...

Lenke til kommentar

Skjerp deg....

 

Sa jeg at jeg hadde lest tester som kom frem til at Sony-skjermer var elendige? Nei, det gjorde jeg ikke. Dette er min personlige mening, ofte basert på spesifikasjoner og pris, men også på en generell oppfatning jeg har fått av flere artikler opp i gjennom. Dessuten var det jeg som spurte deg om du kunne komme med en modell som du mener er konkurransedyktig. Ikke prøv å vri deg unna ved å svare på et spørsmål med et spørsmål.

Lenke til kommentar

Min erfaring med Sony:

 

Jeg vet ikke noe særlig om de senere modellene innen LCD. Men da jeg var skjermtester en periode var jeg som regel lite imponert over Sony skjermene. Sony har dessuten fått en del juling for en rekke produkter i det siste. Men de har helt klart sine kanonprodukter også.

 

De vant jo en test i lyd og bilde med sin 40" LCD .)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...