Gå til innhold

Er det lurt aa vente paa nestegenerasjon?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte egentlig aa slaa til paa et midrange/highrange skjermkort eller highrange.

Men saa begynte jeg aa tenke paa at nVidia kanskje kommer til aa slippe dx10 kortene sine i sommer, og lurer paa om det derfor er smartere aa kjope et darlig pci-x kort naa, saa spare opp pengene til det kommer?

Hadde uansett tenkt til aa spille i sommer, og det er en viktig faktor.

 

Mvh,

Sigurd Kvernmoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge lanseringsguiden skal Nvidia komme med G80 (DirectX 10) i løpet av 3. kvartal. Altså en gang mellom 1. juli og 30. september.

 

ATI kommer med ny toppmodell R600 (DirectX 10) i løpet av 2. halvår i år. Dvs. mellom 1. juli og 31. desember.

 

ATI's RV560 og RV570 blir neppe toppmodeller med DirectX 10, men modeller i øvre og nedre mellomklasse med DirectX 9.0c.

 

Siden Nvidia selger veldig mange GPU'er i 7900-klassen så tror jeg de vil vente litt med lanseringen. Så det kan se dårlig ut for DirectX 10 i sommer.

 

Nå vet jeg ikke hvor stort budsjett du har satt av til skjermkort men hvis du tenker på mellomklassen (1000-2000kr) så tror jeg du må vente til over ny

Lenke til kommentar

Jeg kan gatt slaa til paa noe rundt 3000 og. Men jeg tenkte jeg kunne greie meg med et Ati x1300 evt. siden jeg da kunne spilt Warcraft 3 TFT med det, og slaa til paa de nye kortene da de kommer. Men det hadde vaert fint vis de hadde kommet i lopet av sommerferien, pga. faar ikke saa mye tid til aa spille da skolen starter paa igjen (VK1).

 

Takk for godt svar, Simen1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...