Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny rekord for TDK, raskeste film til $200m, brukte 5 dager og slo den gamle rekorden med 3 dager...

 

Så da ser jo rekord listen sånn ut for øyeblikket:

 

 

widest release (4,366 theaters)

biggest midnight opening ($18.5M)

biggest opening weekend ($158.4M)

biggest July opener ($158.4M)

biggest PG-13 rated opening ($158.4M)

biggest single day ($67.2M)

biggest opening day ($67.2M)

biggest Friday ($67.2M)

biggest Sunday ($43.6M)

biggest IMAX opening ($6.3M)

fastest to $200M in five days ($203.8M).

Lenke til kommentar

starter nå med oppvarming til " The Dark Kight " ved og se batman begins :)

 

 

EDIT: huh, skrive feil i navnet: " the dark knight "

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Må jo poste denne her også, jeg lo så jeg fikk ondt:

 

 

"I traveled back in time year 2047 to see this movie because it is *still* sold out in the future" :D

 

Kulturo ga filmen 9 av 10, VG ga den vel terningkast fem og BT roste også filmen (men var vel der det ble hevdet at det kun var Heath Ledger som virkelig spilte bra i denne filmen).

 

Det er en stund siden det har vært så mye hype rundt en film. Men det er vel ikke nødvendigvis negativt, kjekt med diskusjon og at det ikke bare er i spillverden man kan få slik diskusjon rundt et medie. Så lenge det ikke blir for mye fanboyisme og vs. diskusjon som blir rene skyttergravene.

Lenke til kommentar
Kulturo ga filmen 9 av 10, VG ga den vel terningkast fem og BT roste også filmen (men var vel der det ble hevdet at det kun var Heath Ledger som virkelig spilte bra i denne filmen).

 

*pirke pirke*, VG ga den en 6'er ;)

 

^^

Men herlig youtubefilm der Dotten. :!:

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å se alt av ItsJustSomeRandomeGuy på youtube. Han tar superhelt (spesielt vs. diskusjonene) på kornet. Et lite komisk geni. Batman er selvfølgelig en av de råeste der i sine "Mac-reklame" parodier. :)

 

Var vel Dagbladet som ga den 5 da. I hvert fall en av tabloidene jeg var innom.

Lenke til kommentar

Damn, TDK hypen har tatt helt av, folk driver å opplyser de andre på diverse tråder at "NÅ DRAR JEG Å SER FILMEN OMFGZROFLPLIZZ!"

 

Helt utrolig hype rundt den filmen, har ikke opplevd lignende helt siden ROTK. Sinnsykt, jeg skal forresten se TDK på mandagen, sånn bare til opplysning, vet det er innmari mange som bryr seg. :D

Lenke til kommentar
RoTK er ingenting i forhold til TDK. De fleste hadde Frodo i halsen når førstnevnte kom ut, men ingen er leie Batman enda.

 

Åh joda, det er nok av dem. Det er de som har vært lei Batman grunnet "newbie-fans" siden Batman Begins kom ut. Jeg må selv si det til tider er litt slitsomt med alle de nyfrelste som prøver å forsvare en karakter de ikke kjenner særlig til. Jeg har likt Batman siden 80-tallet og har også likt en god del andre superhelter. Så kommer med ett noen nyfrelste bedrevitere løpende til i enhver "superheldiskusjon" og skal fortelle hvorfor Batman er så mye bedre enn alle andre. Gjerne uten å knapt ha lest en tegneserie og det man stort sett bygger det på er (om man er heldig) et dusin superheltfilmer. Det er jo greit om de som absolutt skal kjøre noen slike sammenligninger har noe kjøtt på beina og peiling på hva de snakker om. Det gjør endel Batman-fans smått flaue med sine nyervervede fans. Man får vel bare håpe man lærer litt ydmykhet, men mange faller i fanboyfellen.

 

De er som klegg. Iron Man kommer ut, de er der med en gang. The Incredible Hulk kommer ut, de er der med en gang. Hellboy II kommer ut, de er der med en gang. Fans av sjangeren digger det meste av kildematerialet og de håper alt som blir adaptert til filmuniverset blir best mulig. Men dette gjelder ikke de som tilhører gruppen min (og andres) irritasjon er rettet mot. De er innesluttet i fordommer og er rede til å hamre løs på alt i sjangeren som ikke er Batman.

 

Dette irriterer mange, spesielt fordi det slår til bake på karakteren vi digger - Batman. "Han" får skylden for fanboyens idioti og manglende respekt og ydmykhet overfor annet som er å finne i sjangeren. Noe som er synd. Men det er slikt som skjer når noe får mange følgere. Det er derfor det også finnes de som misliker Jesus og som misliker LOTR. Til og med Star Wars. Og så absolutt Batman. La dem surre rundt i sin egen misnøye, så skal jeg nyte champagne og gode filmøyeblikk :)

 

-Grumpy old man

Lenke til kommentar
Men det er slikt som skjer når noe får mange følgere. Det er derfor det også finnes de som misliker Jesus og som misliker LOTR. Til og med Star Wars. Og så absolutt Batman. La dem surre rundt i sin egen misnøye, så skal jeg nyte champagne og gode filmøyeblikk :)

 

-Grumpy old man

 

Dette er jo uten tvil månedens sitat! :D

 

*Stille i tråden her nå når "alle" er på kino*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...