Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet man ikke hvem Bob Kane eller Frank Miller er så er du ikke ekte Batman fans mener du?

 

Forskjell på å væra Batman-fan og The Dark Knight fan. Altså fan av filmene og fan av karakteren er to seperate emner.

 

 

Det var ikke det jeg sa. Men la meg illustrere:

 

Noen diskuterer Daredevil. Så kommer en av de nyfrelste og lirer av seg hvordan Batman er en så mye bedre karakter. Uten å ha peiling på Daredevil. Og når vedkommende skal begrunne hvorfor Batman er så fordømt bra så viser det seg at vedkommende ikke engang har peiling på Batman. Det virker som om han snakker om Ra's Al Ghul (det er en liten, men essensiell ting, som skiller Batman fra han. Men det virker som om det har gått mange hus forbi, ironisk nok selv etter at Batman Begins brukte mye tid på å få frem akkurat dette). Det er en fornærmelse mot selve karakteren, det er respektløst og uhøflig overfor fansen av en annen karakter og det er uvitenhet som taler.

 

Nå, det er greit nok om det her er snakk om noen som faktisk har peiling på Daredevil og ikke minst Batman. Det er også greit at de som faktisk har sett de fleste superheltfilmer uttaler seg om denne er blant de beste eller ikke. Jeg har ikke noe problem med det. Men det er greit at man faktisk har litt peiling slik at man kan forsvare karakteren skikkelig og ikke minst unngå å kritisere en annen karakter når de ikke har peiling på den.

 

Slikt skaper misnøye og gjør at folk blir lei Batman. Noe som for meg, en Batman-fan, er irriterende. Nå som jeg har utdypet ditt spørsmål, så gjerne les innlegget mitt over en gang til slik at du ikke misforstår mine intensjoner eller mistolker hva jeg sier. :)

Lenke til kommentar

Jeg misforsto ikke,bare stilte et kritisk spørsmål om hva du mener er godt nok som fan.

Som du nå har besvart.

Er enig med deg angående *leke*fans og ekte fans.

 

Når det gjelder Daredevil vs Batman så vil jeg påstå at Daredevil er mørkere,tøffere

og har et hardere liv enn Batman(tegneserie,ikke film)

Lenke til kommentar
Jeg misforsto ikke,bare stilte et kritisk spørsmål om hva du mener er godt nok som fan.

Som du nå har besvart.

Er enig med deg angående *leke*fans og ekte fans.

 

Når det gjelder Daredevil vs Batman så vil jeg påstå at Daredevil er mørkere,tøffere

og har et hardere liv enn Batman(tegneserie,ikke film)

 

Alle nye fans er jo bare en glede, så lenge man setter seg litt inn i ting. Og selvfølgelig har respekt for andre helter i universet frem til man vet litt om dem og så kan slakte dem sønder og sammen på rettmessig grunnlag :wee:

 

Når det kommer til Daredevil så er han råtøff og jeg har vanskelig for å tro at noen som liker Batman faktisk kan mislike den karen. Batman, Daredevil, Spawn og Punisher er blant de mer "mørke" heltene. Noen er vel ikke engang helter da de krysser linjen litt vel mye (eks. Punisher). Selv liker jeg kontrastene, forskjellige helter utfyller hverandre og gjør hele sjangeren så mye mye bedre.

Lenke til kommentar

Hehe, i tegneserienes gullalder, som regnes som 1940-tallet, var det over 130 forskjellige superhelt-serier som gikk kontinuerlig. Litt mange å holde styr på da. Ant-Man, Batman, Superman, Man-Bat osv.

 

Så på 60-tallet skjedde det som alltid skjer, at noen kongresskjerringer og foreldre rotter seg sammen og mener tegneserier influererer ungene til å bli voldelige og drapsmenn, så CCA ble opprettet, og alle serier måtte gjennom dem for å bli godkjent for salg. De hadde noen ganske brutale regler for å gjøre serier barnevennlige. Så kunne foreldre trygt kjøpe CCA-stemplede tegneserier til barna sine uten at de inneholdt blod, gørr, vampyrer osv. Da gikk nesten hele tegneseriebransjen konkurs. Så tok det seg opp igjen på 70-80 tallet. CCA-stemplet blir fortsatt brukt, men de har minsket det mere og mere. I 2004 var det såvidt man kunne se den lille lappen med CCA på et blad.

 

Akkurat som at guvernørfruer og andre rotta seg sammen mot heavyrock på 80-tallet og skulle "ta dem" og få det forbudt. Og som at det samme skjedde med dataspill på 90-tallet, emoer på 2000-tallet osv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ant-Man har lite med Batman og gjøre da :p

Man-Bat ble lagd for å ilustrere at Batman ER menneske og ikke Mutant,superhelt eller noe slikt.

 

For å sitere Oswald Cobbelpot

 

*Ur just jealus because im a genuian freak,and your just put on a mask*

(tatt etter hukomelse so dont bite my head off)

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Hvorvidt man er fan eller ikke har med hvor mye man liker det man kan, ikke hvor mye man kan. Jeg er stor fan av Batman uten at jeg kan sa mye om ham, men det finnes mer enn nok som kan mye, mye mer om Batman men ikke er like fascinert av ham. Da ser jeg pa meg selv som storre fan.

 

Men jeg prover samtidig a unnga a slakte andre superhelter, med mindre jeg foler jeg kan nok om dem - evt sa kritiserer jeg bare utgangspunktet deres. F eks Supermann, som er utrolig kjedelig, uansett hvor mye man leser om ham. =D

Lenke til kommentar
Hehe, i tegneserienes gullalder, som regnes som 1940-tallet, var det over 130 forskjellige superhelt-serier som gikk kontinuerlig. Litt mange å holde styr på da. Ant-Man, Batman, Superman, Man-Bat osv.

 

Så på 60-tallet skjedde det som alltid skjer, at noen kongresskjerringer og foreldre rotter seg sammen og mener tegneserier influererer ungene til å bli voldelige og drapsmenn, så CCA ble opprettet, og alle serier måtte gjennom dem for å bli godkjent for salg. De hadde noen ganske brutale regler for å gjøre serier barnevennlige. Så kunne foreldre trygt kjøpe CCA-stemplede tegneserier til barna sine uten at de inneholdt blod, gørr, vampyrer osv. Da gikk nesten hele tegneseriebransjen konkurs. Så tok det seg opp igjen på 70-80 tallet. CCA-stemplet blir fortsatt brukt, men de har minsket det mere og mere. I 2004 var det såvidt man kunne se den lille lappen med CCA på et blad.

 

Akkurat som at guvernørfruer og andre rotta seg sammen mot heavyrock på 80-tallet og skulle "ta dem" og få det forbudt. Og som at det samme skjedde med dataspill på 90-tallet, emoer på 2000-tallet osv.

 

Fredric Wertham :mad:

 

Er en grunn Batman og co. ble så utrolig campy.

 

post-15355-1216943269.gif

 

Irriterende når politikere og co. blander seg inn. Som jeg skrev for lenge siden: Sulten? (kort om denne Werham her, selv om det tar for seg litt andre ting)

Lenke til kommentar

Driver og leser en bok nå som heter The Physics of Superheroes. Den er utrolig morsom, og er fysikklære basert på superhelt-serier. Serieskaperne fikk faktisk fysikken sin rett overaskende ofte. Det er en professor i fysikk i USA som har skrevet boka, som selv har vært superheltfan hele livet.

 

Han bruker superhelter som eksempler istedet for de kjipe "ball detter ned fra høyde" eller "belastning på fjærer"-teoriene. Han opplevde at studentene tok det til seg mye lettere når det var snakk om superhelter istedet for de kjedelige eksemplene som elevene aldri trodde de ville få bruk for senere i livet.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvor jeg leste det, men det var en ganske interessant artikkel man sikkert far googlet seg til om The Physics of Monster Movies (eller noe lignende). Den tok for seg ting som at dyr som ble 1000 ganger storre klarte a hoppe og lope like hoyt og raskt som for, selv om tyngdekraften egentlig skulle gjort sa de ikke klarte a bevege seg, osv. Veldig interessant.

Lenke til kommentar
MOORE er ikke 100% vesentlig i selve Batman-universtet,men dog en stor navn i det.

Alan Moore er mer vestenlig i filmen TDK.

 

 

Mye av det som Moore skrev i TKJ kommer frem i TDK ja, med tanke på forholdet mellom Joker og Batman.

Godtet meg litt av et visst sitat i filmen :

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jokeren: Du FULLFØRER meg, noe som er en rød tråd i TKJ
Lenke til kommentar

Sett...

 

 

utenom det "Brothr eye" Greine så var den EPISK!!... men missliker at de spiller opp Sønnen til Gordon så mye.. han er jo bare en liten fotnote i Batman historien.. mens hans datter er .. vel.. EN LEGENDE!! men hu får vi ikke se trynet til engang.. og jeg må si, jeg skjønner nå hvorfor folk sier at neste skritt burde bli filmatisering av The Dark Knight Returns :p

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...