Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virkelig fett at Burton ikke engang har lest en tegneserie, og lager en perfekt Batman.

Vi har tydeligvis helt forskjellige meninger om hva som er den perfekte Batman. Personlig tåler jeg ikke hvordan Burton tar en av de få superheltene som klarte å seire over Supermann flere ganger (du vet jeg forteller sannheten, Dotten) og gjøre det til jallafilmen Batman (1989). Den perfekte Batman-filmen er den som føles som en Batman-film, ikke en løs tolkning av.. vel, hva tok han egentlig utgangspunkt i?

 

Nolan fant Year One, leste den og laget den. Han er en meget dyktig regissør som overførte en knallgod historie til lerrettet uten å forsøke å gjøre den til sin egen. Det var en film for publikum, og jeg har ikke møtt mange tegneseriefans som foretrakk Burton-versjonen.

 

Og steffy, Batman ble laget før Saksehånd, og ikke det motsatte hvis det var det du mente?

6284810[/snapback]

Egentlig ikke, det har mest med den generelle stemningen i omtrent samtlige Burton-filmer.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

litt om Burton og kevin smith :p

For a time Smith was working on a script for a Superman movie, but the script was eventually discarded when Tim Burton was attached to the product. Beforehand, Smith was enthusiastic about Burton's hiring, citing Burton's work on Batman. However, Burton began shifting direction, eventually cutting Smith and his script out of the process. In the end, neither Smith's nor Burton's vision for Superman were filmed. Years later, Smith noted the similarity between a scene in one of his comics and a scene in Burton's remake of Planet of the Apes. Smith jokingly accused Burton of stealing his idea, a comment that ended up being reported in the media as a serious accusation. Burton issued a stern denial, noting that "Anybody who knows me knows I would never read a comic book. And I certainly would never read anything written by Kevin Smith." In which Smith's only response to Burton's comments was, "Which I guess explains Batman."

 

mens vi er inne på Kevin smith og Superman (som burton var involvert i)

Suspects that he was hired to write the doomed "Superman Lives" (2000)script after someone at Warner Brothes saw the exchange in Mallrats between TS and Brodie involving Superman's reproductive habits. Warner executives told Smith to cut a romantic scene between Superman and Lois on Mt. Rushmore. Kevin complained said, "This has the best dialogue in the script." Executives responded, "This is a toy movie. People don't care how good the dialogue is."

sier litt om hollywood egentlig

 

og her er hele grunnen til at filmen aldri ble laget ..

Smith seemed the perfect choice to write Superman Lives but had a formidable advisory in producer and former hairdresser Jon Peters who's obsessions with gay robot's, giant spiders, space dogs and Polar Bears would make Smith's work a little difficult. Peters had produced the first two highly successful Batman films and both he and the WB discovered that they made more in merchandising than from the actual movies themselves. Jonny boy's problem is that he wants Superman to be more like a trip to Toys'R'Us than a kick ass movie. So he added pointless contraptions, suits and doo-hickies to the film purely to make toys of them.
Lenke til kommentar

Jeg syns de to Burton-filmene var ganske så bra, selv om Batman Begins så langt er den aller beste batman-filmen imo. Nolan er bare en fantastisk regissør.

Batman Forever og Batman and Robin snakker vi helst ikke så mye om. Forever var faktisk ikke så utrolig ille, mens batman and robin er på min liste over de dårligste filmene noengang lagd.

 

Paul Bettany er vel faktisk ikke bekreftet til rollen enda, eller? Han gjør sikkert uansett en god jobb, selv om utseendet til Crispin Glover rett og slett oser The Joker, hadde vært morro å sett han i den rollen.

Lenke til kommentar
har du ikke set Batman Begins?

den nye Batman film serien er en komplett restart av Batman

de fikser alle feil Tim burton gjorde ..

og har gjort batman BRA!

Christopher Nolan eier Tim burton så brutalt..

 

det er ikke en remake men en restart..

6281327[/snapback]

 

Hvilke feil? Burtons Batman eier Nolans techno-Batman, hvis du ikke viste det.

6281908[/snapback]

Techno batman? prøv å se filmen før du kommenterer .. eller se noen av Nolans sine filmer

Memento er genial

 

i BB så er alt realistisk .. ette gadgetene han bruker er ting som i dag finnes ..

sånn er det desverre ikke i Tim burtons overdrevne batman..

(ok ok .. batmobilen fantes ikke ...men de lagde den så den finnes nå :p )

6282086[/snapback]

 

 

Seriøst? Spar meg for sånne "se filmen først". Forbaskede tulling, tror du ikke jeg har sett BB? Har også sett Memento for den saks skyld, og syntes den er oppskrytt.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg en ide:

Christopher Walken som Joker! Kunne kanskje vært noe. Jeg tenker som så at for at ikke den nye jokeren skal bli en blek kopi av Nicholsons, bør han være ganske annerledes. Walken er såpass forskjellig fra Nicholson at det kunne funka veldig bra; der gamle-jokeren er spik spenna gæærn og glad hele tiden, kunne den nye blitt en kald, jævlig skummel satans psykopat som jeg tror Walken kunne passet MEGET godt til å spille.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Andre på listen over de det spekulers skal få rollen er Mark "luke Skywalker" Hammil, Crispin Glover og Lacy Hulme. De to sitnevnte er ikke så kjente navn, men Hammil vet alle hvem er. Han har vært The Joker i flere år allerede, men det er i tegneserieversjonen.

 

Personlig liker jeg litt tanken på Michael Keaton. Han er dyktig og har spilt psykotisk før. Men jeg vet ikke helt..

Lenke til kommentar
Johnny Depp blir for spak. Jack Nicholson var rå, hensynsløs og bøllete, men samtidig gal og leken. Depp vil fint klare å være gal og leken, men rå, hensynsløs og bølllete tviler jeg mer på.

6312862[/snapback]

 

må du ikke glemme at Jack Nicholson spilte the joker som han er i bladet ..

mens i nolan sin visjon blir det mer stansynlig litt mørkere og mer gal..

og det store problemet der er at den som passer perfekt for den rollen er......

Bale :p

 

 

tn_christianbale7.jpg

Lenke til kommentar

Edward Norton hadde vert fin som en litt intens skurk .. men ikke Joker..

han hadde passet som Zsasz..

men Tim Booth spiller han i BB .. noe som kan tyde på at han dukker opp i en senere film.

 

men er det en jeg vil ha med i "BB2" :p så er det Harley Quinn .. FFS!

5 filmer og ingen Harley Quinn.. DETTE ER MOTBYDELIG!

batman-harley-quinn-one-shot.jpg

 

EDIT: nå skal jeg faenma se igjennom alle Arkham scenene for å se om jeg ser noen som passer (hu jobbet der)

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

Hva med John Kerry? Og Bush som Batman?

 

 

Glover har helt klart utseendet med seg, men har han resten (skuespillegenskapene)?

 

Selv denne mannen her ligner;

 

 

 

Men han har allerede vært med i en rævva Batman film :wee:

 

Kjenner ikke nok til Glover, tror jeg må se litt av han først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...