Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital øker hastigheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig at opplastingshastighetene er så lave for å hindre piratkopiéring? Eller er det fordi all kapasitét blir brukt til nedlasting??

6276075[/snapback]

 

Det er vel ikke for å hindre det direkte, men det er nok fordi en økning av upload-kapasitet generer mer trafikk en økning av download (som ikke øker den totale trafikken så veldig mye), det er maao billigere å øke download enn upload, men personlig kunne jeg gjerne ha hatt lavere samlet kapasitet for å få bedre upload.

 

AtW

Lenke til kommentar

For en stund tilbake lot jeg meg lure til å konvertere fra CD til NGT, hastigheten var helt klart den eneste årsaken til dette. I dag angrer jeg bittert etter mye frem og tilbake med NGT og ei Surf2000 ADSL linje som ikke duger spesielt mye bedre enn CD linja jeg hadde tidligere og som heller ikke kan oppgraderes til noe mer enn Surf 2000.

 

Kommer nok til å bytte tilbake fort som f. nå. Canal Digital har, tross alt, utmerket responstid når det gjelder support og ikke minst en internett tilknytning som er 100% (bortsett fra de gangene det virkelig har vært nedetid) og alltid litt over oppgitt hastighet på speedometer, det har jeg ikke opplevd siden jeg byttet til NGT...

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

447,- for 10mb/2mb - genialt å bo i borettslag gitt :) Lurer faktisk på om jeg skal nedgradere da..har søren meg ikke bruk for det - er som oftest kildene du laster ned fra som blir flakshalsken likevel. er aldri oppi topp hastighet nesten uteom fra ftp servere.

Lenke til kommentar

Byttet til CD for snart to måneder siden, og borettslaget har avtale slik at jeg har 5000/2000 nå og betaler 447 kroner pr måned.

 

Men opplever til stadig korte brudd...varer bare ett til to minutter, men siden jeg spiller litt nettpoker blir det plutselig ett problem.

 

Og en gang i blant opplever jeg lave hastigheter på nedlastning, men ikke ofte.

 

CD skylder selvsagt på mitt utstyr, men siden jeg fortsatt har Catch modemet stående koblet til, ser jeg at problemene forsvinner med en gang jeg bytter tilbake til det gamle ADSL modemet mitt.

Hadde problemene vært på mitt utstyr, skulle det jo ikke virket med ADSL modemet.....

 

Så kundeservice til CD er vel ikke helt på topp, men nå byttet jeg bort fra Catch/Bluecom/Ventelo (what ever...) på grunn av kjempe ustabile linjer og elendig kundeservice etter at Catch slo seg sammen med de andre.

 

Før hadde jeg ikke ett eneste problem på over 2 år med internett linja..

 

Eneste grunn jeg nå ser til å fortsette med CD er det nye hastigheten fra høsten av...så får jeg heller leve med litt linjebrudd en gang i blant

Lenke til kommentar
Byttet til CD for snart to måneder siden, og borettslaget har avtale slik at jeg har 5000/2000 nå og betaler 447 kroner pr måned.

 

Men opplever til stadig korte brudd...varer bare ett til to minutter, men siden jeg spiller litt nettpoker blir det plutselig ett problem.

 

Og en gang i blant opplever jeg lave hastigheter på nedlastning, men ikke ofte.

6277595[/snapback]

 

Hvor i Norge er du? Jeg har Canal Digital 4000/2000 og har aldri opplevd slike brudd. Internett har vært nede noen få ganger men veldig stabilt vil jeg si. Finner alltid et speil på www.gamershell.com som makser linja, og ubuntu oppgraderinger makser også alltid linja!

 

Duplex-ytelsen er også super, 90% opp/ned (med catch SDSL falt utlinja mye hvis jeg lastet litt ned).

 

Jeg er i koplet til Bryn sentral i Oslo tror jeg. oslo-bryn.alfanett.no [62.16.254.1]

Lenke til kommentar

woooow 10MBit for 547!! en slik dobling vil de fleste merke godt!

 

Har ønsket meg litt høyere hastighet siden jeg alltid makser linja når jeg laster ned filmer og demoer fra http://www.gamershell.com og pakker til Ubuntu.

 

Men hvorfor er det ikke flere her som etterlyser IPv6? Hvis man laster opp og ned mye samtidig eller er flere på linja vil det hjelpe mye mer enn å doble hastigheten (rett meg hvis jeg tar feil).

 

Snakk mer om IPv6 og etterlys det og så blir det marked for det.

 

Noen som vet om utstyret Canal Digital bruker er klar for IPv6? Det var ikke lenge siden vi fikk ny coax for oss selv og kabelmodem, bygd ut med docsis 2.0? Ja?

 

 

 

PS [-GoMp-], Telenor eier Canal Digital.

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar
woooow 10MBit for 547!! en slik dobling vil de fleste merke godt!

 

Har ønsket meg litt høyere hastighet siden jeg alltid makser linja når jeg laster ned filmer og demoer fra http://www.gamershell.com og pakker til Ubuntu.

 

Men hvorfor er det ikke flere her som etterlyser IPv6? Hvis man laster opp og ned mye samtidig eller er flere på linja vil det hjelpe mye mer enn å doble hastigheten (rett meg hvis jeg tar feil).

 

Snakk mer om IPv6 og etterlys det og så blir det marked for det.

 

Noen som vet om utstyret Canal Digital bruker er klar for IPv6? Det var ikke lenge siden vi fikk ny coax for oss selv og kabelmodem, bygd ut med docsis 2.0? Ja?

 

 

 

PS [-GoMp-], Telenor eier Canal Digital.

6278052[/snapback]

 

IPv6 har vel ingenting med hastigheten å gjøre? Det bestemmer jo bare hvor mange IPer som er tilgjengelige i verden.

 

AtW

Lenke til kommentar
Byttet til CD for snart to måneder siden, og borettslaget har avtale slik at jeg har 5000/2000 nå og betaler 447 kroner pr måned.

 

Men opplever til stadig korte brudd...varer bare ett til to minutter, men siden jeg spiller litt nettpoker blir det plutselig ett problem.

 

Og en gang i blant opplever jeg lave hastigheter på nedlastning, men ikke ofte.

6277595[/snapback]

 

Hvor i Norge er du? Jeg har Canal Digital 4000/2000 og har aldri opplevd slike brudd. Internett har vært nede noen få ganger men veldig stabilt vil jeg si. Finner alltid et speil på www.gamershell.com som makser linja, og ubuntu oppgraderinger makser også alltid linja!

 

Duplex-ytelsen er også super, 90% opp/ned (med catch SDSL falt utlinja mye hvis jeg lastet litt ned).

 

Jeg er i koplet til Bryn sentral i Oslo tror jeg. oslo-bryn.alfanett.no [62.16.254.1]

6277960[/snapback]

 

Bor i Larvik.

Måtte bytte til ADSL igjen i dag ved ni tiden, etter tre brudd fra klokken ni til kvart over ni. To av dem varte i to minutter og det siste i ett minutt.

Kjdelig er det uansett, for mister ADSL om ca to måneder, og da har jeg ingen backup mulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...