Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil til rundt 20.000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett på en 1992 mod Peugeot 106 XN som har gått 189 000 km. Den er nylig eu godkjent uten anmerkninger, og hadde service forrige høst. Nytt eksosanlegg, og glass foran og bak. Nyoverhalte bremser er det og. Er en 1.1 liter med 60 hk, så det er en ren bybil, men nå bor jo jeg i byen da. Bruker sikkert liiiite bensin, olje osv. Er fri for tilleggsutstyr, men jeg ser på den som strøken og problemfri.

 

Prisantydning: 17 000. Ligget ute i 11 dager, så hvis jeg kommer med 15 000 i kontanter regner jeg med at han tar frem hånden :cool:

 

Forsikringen koster ca 3500 kr.

 

Hva synes dere? Er Peugeot bra bil? Hva med modellen 106?

Lenke til kommentar
4700 kr for ansvar regga på far.

6530044[/snapback]

Det var ekstremt dyrt. Kor mykje bonus har far din?

6532922[/snapback]

 

Han har 75%... synes også det var litt dyrt. Kan det ha noe med at jeg sa at brukeren er under 24 år?

6532981[/snapback]

Har ein Mitsubishi Lancer 96 mod og den er registrert på far min. Betalar 3500,- i året og det er delkasko. 50% bonus sidan det er bil nr 2 og så at den blir brukt av person under 23/24 år.

Lenke til kommentar
4700 kr for ansvar regga på far.

6530044[/snapback]

Det var ekstremt dyrt. Kor mykje bonus har far din?

6532922[/snapback]

 

Han har 75%... synes også det var litt dyrt. Kan det ha noe med at jeg sa at brukeren er under 24 år?

6532981[/snapback]

Har ein Mitsubishi Lancer 96 mod og den er registrert på far min. Betalar 3500,- i året og det er delkasko. 50% bonus sidan det er bil nr 2 og så at den blir brukt av person under 23/24 år.

6534081[/snapback]

 

Kan vel ha noe med at i mitt tilfelle var snakk om en Nissan Primera med 125 hk, uten startsperre eller alarm, samt at brukeren er under 24.

Lenke til kommentar

Da ble det bilkjøp på meg i dag :D Endte med å kjøpe en 90' Mazda 626 2.0i GLX. Se link. Kjøpte den hos Auto Finn i Oslo for 17 000 inkl omregistrering. Synes det var en greit pris i og med at den var priset til 19 000 + omreg. Det gir meg en litt mer betryggende følelse at noen mekanikere har gått over bilen og sjekket alt. Rattet var litt skjevt når hjulene stod rett, men det skulle bli fikset innen mandag. Fikk den dessverre ikke med meg siden forsikringen ikke lot seg tegne før betalingen var registrert :mad:

 

Eneste minuset på bilen er at gummien på rattet ikke sitter helt fast. Man kan vri den rundt. Dette tenkte jeg å løse med en slik pølse man tar rundt i gummi. Evt kan jeg kjøpe nytt uorginalt ratt, men jeg får se :)

Lenke til kommentar
Grattis med ny bil :)

 

Angående rattet: IKKE kjøp et eller anna jævla momo ratt. Det ser så uberharry ut i en "standard" bil. Prøv å få tak i orginalt sportsratt. Mazda hadde sikkert en "grom" verson av 626en. :)

6582178[/snapback]

 

Noen idé på hvor jeg kan få tak i et pent brukt orginalt sportsratt? Om ikke jeg får tak i det så vil vel et rattrekk gjøre nytten... :ermm:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Ja nå er det endelig min tur... blir 18 om 1 mnd, og mangler bare oppkjøring på billappen :) Begynner derfor å tenke på en liten ungdomsbil istedetfor mopp :mad:

 

Jeg bor i byen og er IKKE ute etter en rånebil med stor motor. Bilen skal være sikker og driftsikker!

 

Kravene er følgende:

 

- 1990 mod eller nyere

- Ok motor (min. 60 hk)

- Driftsikker

- Lite rust

- Manuelt gir

- Under 200.000 km

- Billig i drift og billig forsikring!

- Servostyring, ABS-bremser og airbag!

- Pris: Under 16.000!

 

For å få oppfyllt disse kravene er jeg vel nødt til å se etter en japse, eller hva? :cool:

 

Mitt bidrag er en Hyundai Elantra stasjonsvogn.

6267097[/snapback]

 

 

ja, jeg ville har valkt japsebil. disse holder som oftest over 1000000km. vist de blir pent behandlet derfor har jeg funnet: 1997 mnod nissan primera 1,6 gx til 25.000kr og har rullet 300,000km og har enda 300,000km igjenn og gå... MINST!

eller du har deina mazdaen fra 1996:http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11152797&sid=xz13abcwr6xj672117. men æ ville har gådd førr nissan sæll om dein e dyrare og e gådd meir... men dær får du KVALITET

Lenke til kommentar
Ja nå er det endelig min tur... blir 18 om 1 mnd, og mangler bare oppkjøring på billappen :) Begynner derfor å tenke på en liten ungdomsbil istedetfor mopp :mad:

 

Jeg bor i byen og er IKKE ute etter en rånebil med stor motor. Bilen skal være sikker og driftsikker!

 

Kravene er følgende:

 

- 1990 mod eller nyere

- Ok motor (min. 60 hk)

- Driftsikker

- Lite rust

- Manuelt gir

- Under 200.000 km

- Billig i drift og billig forsikring!

- Servostyring, ABS-bremser og airbag!

- Pris: Under 16.000!

 

For å få oppfyllt disse kravene er jeg vel nødt til å se etter en japse, eller hva? :cool:

 

Mitt bidrag er en Hyundai Elantra stasjonsvogn.

6267097[/snapback]

 

 

hyundai e koreansk! men jeg ville har valgt japsebil. disse holder som oftest over 1000000km. vist de blir pent behandlet derfor har jeg funnet: 1997 mnod nissan primera 1,6 gx til 25.000kr og har rullet 300,000km og har enda 300,000km igjenn og gå... MINST!

eller du har deina mazdaen fra 1996:http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11152797&sid=xz13abcwr6xj672117. men æ ville har gådd førr nissan sæll om dein e dyrare og e gådd meir... men dær får du KVALITET

Lenke til kommentar

Kan ikke du være snill å linke til alle de japsebilene som har gått rundt 1000000KM da dette skal være vanlig? Jeg kan nøye meg med de som har gått rundt 800000KM også jeg for å gjøre det litt enklere :!: Du er skikkelig på bærtur her og bør ikke utale deg før du har litt fakta "et lite tips" Tråden er også over to mnd gammel og burde ligge død da ikke trådstarter har bumpet den......

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Som diskutert på side 1, så er det avkreftet/bekreftet at du bør ha abs/airbag.

 

ABS er kjekt å ha, for situasjoner som måtte oppstå, der man panikkbremser, som det ofte kan bli i 1ste bilen, ettresom man ikke har all verdens erfaring.

Jeg har blitt reddet av abs mer enn enn gang.

 

Når det kommer til airbag, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å skaffe en bil som har dette. Å si at "bilen er så dårlig det er ikke vits i" blir bare dumt.

 

Har selv sett resultatet av "Ansikt versus Rattnav uten airbag", var ikke akkurat ansiktet som vant. Kjipt å gå med står/komposittplater i ansiktet resten av livet, fordi man mener airbag ikke funker.

 

Så, konklusjonen fra mitt ståsted er ABS og Airbags= Vel verdt det

 

TCS og ESC derimot, er bare gledesdreping =)

Lenke til kommentar

jeg kjøpte en 86 volvo 740 til 22k. den hadde gått 180tusen km og var 99% strøken. Mulig jeg var heldig med den, men men. Har jo ikke airbag da, men om jeg krasjer med en japse 0,8 liter pappeske med airbag tror jeg likevel jeg kommer bedre ut av det enn han.

 

Jeg synes også det bare er tull med ABS bremser, da man kan oppnå like god eller til og med BEDRE bremsestrekning uten. Man trenger bare litt øvelse, og vips så er man like god som ABS'n.

Kjører man uten ABS bremser noen år utvikler man jo ferdigheter også.. men om man hadde ABS fra første dagen med lappen sliter man jo litt mer når man plutselig havner i en bil uten (dersom det skulle skje,da) Jeg har måttet panikkbremse noen ganger, og det gikk som smurt. Så om noen foreldre tvinger barnet til å kjøpe en bil med abs bremser kan det være å gjøre dem en bjørnetjeneste. For hva skjer den dagen abs'n streiker?

Lenke til kommentar
jeg kjøpte en 86 volvo 740 til 22k. den hadde gått 180tusen km og var 99% strøken. Mulig jeg var heldig med den, men men. Har jo ikke airbag da, men om jeg krasjer med en japse 0,8 liter pappeske med airbag tror jeg likevel jeg kommer bedre ut av det enn han.

 

Jeg synes også det bare er tull med ABS bremser, da man kan oppnå like god eller til og med BEDRE bremsestrekning uten. Man trenger bare litt øvelse, og vips så er man like god som ABS'n.

Kjører man uten ABS bremser noen år utvikler man jo ferdigheter også.. men om man hadde ABS fra første dagen med lappen sliter man jo litt mer når man plutselig havner i en bil uten (dersom det skulle skje,da) Jeg har måttet panikkbremse noen ganger, og det gikk som smurt. Så om noen foreldre tvinger barnet til å kjøpe en bil med abs bremser kan det være å gjøre dem en bjørnetjeneste. For hva skjer den dagen abs'n streiker?

9561055[/snapback]

 

ABS gir ikke kortere bremsestrekning. Men den gjør det lettere å svinge når du smeller bremsen i bånn på glatt føre... Slik er det med pumpebremsing også... Om du smeller bremsen i bånn uten ABS får du kortere bremselengde enn om du bråbremser MED ABS...!

Lenke til kommentar

Nå må jeg visst svare litt her.. selvfølgelig skal man ikke smelle bremsen i bånn når man ikke har abs da! >< Og ja, jeg har sett at volvoen ble smadra av den bilen. Men så var ikke den bilen der akkurat noen gammel bil heller.. Tror ikke man kan få seg en slik til 20 tusen ;) Og jeg snakka om aktuelle ungdomsbiler til 20 tusen. Dessuten tror jeg det krasjet ville sett litt annerledes ut dersom det var ren frontkollisjon.. Jeg har sett mange virkelige krasj der 240 og 740 har vært involvert, så jeg tar den der med en klype salt.

Lenke til kommentar

En ting er å kunne bremse bra uten ABS. En annen ting er å gjøre dette når noe uventet skjer, ikke alltid like lett og holde hodet kaldt da. Dette kan igjen medføre at man bremser for full makt, og skrens oppnås ved våt / snøbelagt veibane.

 

ABS er genialt og ha, da man ikke trenger og tenke på hvordan man bremser om noe skjer. Man kan bare bremse. (Til en hvis grense selvfølgelig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...