Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil til rundt 20.000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

I skrivende stund er jeg skikkelig irritert på de som ikke klarer å fjerne annonsen sin etter at bilen er solgt. Over halvparten av de jeg har ringt sier at bilen er solgt.

 

Har allikevel klart å finne meg en 91 mod Nissan Primera 2.0 SLX til 15.500. Den har riktignok gått 255 000 km, men har serviceheftet i orden. Den er Eu ok til mai neste år, og har litt overflaterus noen steder. Er generell meget pen ut- og innvendig. Dekkene skal være ok. Har hatt 2 eiere.

 

Nok info? :p

 

Er det et godt kjøp montro? Kanskje jeg kan prute litt også.. :hrm: Men uansett.. Primera virker som en ok bil. Ok utseende og har bra nok motor for meg. 110 eller 120 hk er det vel.

post-65880-1153312787_thumb.jpg

Endret av moestue
Lenke til kommentar

Høres ut som en plan det.. å kjøpe den altså :)

 

Håper jeg kan dra å se på den i løpet av morgendagen, men hva bør jeg være obs på når jeg ser på en så gammel brukt bil? Evt hva jeg bør spørre han om. Dekk, rust, siste service, evt problemer osv? Er helt blank på det området der.. :cool:

Lenke til kommentar
Med tanke på pris er det nok denne Omega'n som er mest aktuell. Hvordan er kvaliteten på Opel? Har liten kjennskap til Opel...  :hrm:

6411871[/snapback]

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100645

 

Kan ikke akkurat si at statistikken taler for den bilen...

 

Hadde nå gått for noe av dette jeg da..

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100640

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100639

Lenke til kommentar

Ganske enig med kremt der. Statistikken sier ikke alt, Opel, Ford og BMW er biler som er mye ungdomskjørt, så da sier det seg selv at det blir feil med disse etterhvert. I tillegg til statistikken så skulle vi vist hvor mange biler de går utfra, prosentvis, for ofte går de bare ut etter hvor mange biler, men ikke hvor mye av antall produsert.

Lenke til kommentar

Du sier noe der kremt, vil ikje tråkke på noen, men slik er det nå bare. Hvorfor er det mye Omega, Scorpio osv. på den statistikken? Typisk ungdomskjørte biler, samt Granada, derfor må man kunne be om dårlige tall. Slik er det med VW Golf, BMW E30 ogl. Mens alle skal ha det til at enkelte biler som ligger på topp er det beste, men sier haha til mye av de bilene. Gubbekjørt og lite feil siden disse ikke ligger brei om vinteren (forruten om de skulle få seg en overraskelse :p ) eller kjører om kapp med andre (forruten når yngre skal ta forbikjøring).

Så tror du skal fint kunne gå for den Omega'en, men sjekk for rust, der er ikke Opel de beste, men for all del, Opel er fine biler når man får et fint eksemplar av Omega, Vectra eller Kadett.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

Da har det seg slik at jeg skal se på den Primera'n i dag. Har kontantene klare og har snakket med forsikringsselskapet i dag. 4700 kr for ansvar regga på far. Er innstillt på å kjøpe bilen. Eieren driver et bilpleiesenter så jeg regner med at den er strøken og lukter godt :love:

Lenke til kommentar

Selv om pakistaneren eller hva han nå var sa over telefon at bilen var i bra stand osv, så ble jeg møtt med et forbauset blikk da jeg kom. Hele bakenden var most etter en kollisjon tydeligvis. Baklyktene var knust og alt var bulkete.. koster sikkert en formue å fikse. Eieren ville heller ikke snakke med meg, han bare ga meg nøkkelen til bilen og forsvant inn i vaskehallen sin.. Møkka bil og dårlig selger! Får vel lete litt til :love:

Lenke til kommentar
Heisann fant akkurat en som er innenfor din krav. Bilen fant jeg på 1993 Fiat Punto 1,2 sx75

 

Sjekk den ut. På det ene bildet er det iallefall bevis på at bilen går i 90:p

 

 

EDIT: får ikke fram linken helt til bilen

6532353[/snapback]

 

Den var fin den.. i nærheten av der jeg bor også.. skal ta å ringe han jeg :) Takk for tipset ;)

 

Edit: Ringte han... solgt selfølgelig! :mad: 70% av annonsene på nettet er jo solgte jo! :(

Endret av moestue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...