Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil til rundt 20.000


Anbefalte innlegg

 

Sistnevnte har jeg sett på selv, og er nok den mest aktuelle av de 3 med tanke på beliggenhet og km stand. Er det noen prutemuligheter her montro? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sistnevnte har jeg sett på selv, og er nok den mest aktuelle av de 3 med tanke på beliggenhet og km stand. Er det noen prutemuligheter her montro?  :ermm:

6285205[/snapback]

Det kan i alle fall ikkje vere mykje sidan prisen virkar særs god frå før av. Kanskje 1-2k ved hurtig avgjering?

Lenke til kommentar

Har snakket litt med muttern om bil nå og hun nekter at jeg skal kjøpe bil uten airbag og abs bremser :mad: Hun hjelper meg derimot med 5000 kr (ja kanskje det blir litt mer). Så da er kravene følgende:

 

- Driftsikker

- Lite rust

- Manuelt gir

- Helst under 200.000 km

- Billig i drift og billig forsikring!

- ABS-bremser og airbag

- Pris: 20-25 000

Endret av moestue
Lenke til kommentar

Jeg gidder foreløpig ikke lage noe ny tråd for spørsmålet mitt :p

Jeg skal kjøpe meg en bil, iløpet av sommeren, eller høsten...

Jeg ser etter en på rundt 30 000kr Noen som har noen tips til en grei bil?

Som ikke er så altfor dyr å forsikre...

Og jeg er ikke så keen på volvo :p

Sitter å tenker litt på audi, eller golf... Hvordan er det å forsikre de?

Og så på autodb, at en kunne få kaskofritt lån elns. hva betyr det?

Og til slutt :p noen som veit om en side der jeg kan få kjøpt noe styling?

Lenke til kommentar

tu30r6:

1: Unødvendig å kuppe andres tråder

2/3: Har du krav til utstyr o.l. da?

4: Ikke dyr å forsikre? Da kan du luke bort Golf

5: Bofors er flott :p

6: Audi eller Golf? Eller Audi eller VW? Hvis valget står mellom Audi og Golf (helt spesifikt) bør du kanskje tenke på Audi? Men hvilken modell?

7: Kaskofritt lån betyr at du ikke behøver å ha kasko for å få lov til å ha lånet -- MEN DET KOSTER FLESK å låne penger fra de annonsørene

8: Ja, jeg vet om mange sider du kan få kjøpt styling, men det spørs hvilken bil du ser etter

Lenke til kommentar
tu30r6:

1: Unødvendig å kuppe andres tråder

2/3: Har du krav til utstyr o.l. da?

4: Ikke dyr å forsikre? Da kan du luke bort Golf

5: Bofors er flott :p

6: Audi eller Golf? Eller Audi eller VW? Hvis valget står mellom Audi og Golf (helt spesifikt) bør du kanskje tenke på Audi? Men hvilken modell?

7: Kaskofritt lån betyr at du ikke behøver å ha kasko for å få lov til å ha lånet -- MEN DET KOSTER FLESK å låne penger fra de annonsørene

8: Ja, jeg vet om mange sider du kan få kjøpt styling, men det spørs hvilken bil du ser etter

6292113[/snapback]

Tenkte bare på et par raske spørsmål, men ser ut til at det blir flere, så lager meg en ny tråd jeg :p

men takker ;)

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal få mine kriterier oppfyllt, må jeg nok gå tilbake til Hyundai, selvom jeg ble overtalt til å velge det bort. Denne her så jo ganske fin ut egentlig.

 

- Driftsikker

- Lite rust

- Manuelt gir

- Helst under 200.000 km

- Billig i drift og billig forsikring!

- ABS-bremser og airbag

- Pris: 20-25 000

 

Er forresten ok hvis folk dropper å legge inn spørsmål om andre merker i andre prisklasser. Tipper det er flere som meg som kan få nytte av denne tråden :)

Lenke til kommentar
Tror ikke den Hyundaien er en meter sikrere enn Primera`n faktisk ;)

Svak konstruksjon på koreanere som er en del år.

 

Golf er ikke dyr å forsikre, med mindre du har GTI da ;)

6294070[/snapback]

 

Tviler ikke :p Mulig jeg får snakke litt med mamma så hun skjønner det, men hun tenker jo at airbag er et MUST i alle biler. Det er vel 15 år siden hun kjørte uten airbag så hun synes det da virker litt rart å ikke ha det. Men når alternativet er en blikkboks med luftposer (altså Hyundai) så får jeg ta en alvorsprat med henne. :D

Lenke til kommentar

Er nok mye tryggere å kjøre en solid bil uten airbag enn en billig papp bil med airbag.

 

Har kræsja med en gammel bil med airbag, en 91 modell trur jeg det var og eneste funskjonen airbagen hadde i den bilen var å slå knockout på den som kjører sånn at man ikke kjenner smertene akkurat da man har kræsja, hadde vond i ansikted i flere uker senere.

 

Så foresten en sånn Hyundai trygdebil (accent) her om dagen som hadde kræsja i en gammel volvo 240 og Hyundaien var helt most, må ha skadet seg alvorlig eller død den som kjørte den. mens 240 så fakktisk ut til å være kjørbar uten alt for mye reperasjoner.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Er nok mye tryggere å kjøre en solid bil uten airbag enn en billig papp bil med airbag.

 

Har kræsja med en gammel bil med airbag, en 91 modell trur jeg det var og eneste funskjonen airbagen hadde i den bilen var å slå knockout på den som kjører sånn at man ikke kjenner smertene akkurat da man har kræsja, hadde vond i ansikted i flere uker senere.

 

Så foresten en sånn Hyundai trygdebil (accent) her om dagen som hadde kræsja i en gammel volvo 240 og Hyundaien var helt most, må ha skadet seg alvorlig eller død den som kjørte den. mens 240 så fakktisk ut til å være kjørbar uten alt for mye reperasjoner.

6294392[/snapback]

 

Tviler ikke. Driver å ser litt på Mitsubishi Lancer. Bra bil det tror jeg. Det som er så vanskelig er at det er så sinnsykt mye å velge mellom at jeg blir helt usikker på hva jeg skal velge.

Lenke til kommentar
Har snakket litt med muttern om bil nå og hun nekter at jeg skal kjøpe bil uten airbag og abs bremser :mad: Hun hjelper meg derimot med 5000 kr (ja kanskje det blir litt mer). Så da er kravene følgende:

 

- Driftsikker

- Lite rust

- Manuelt gir

- Helst under 200.000 km

- Billig i drift og billig forsikring!

- ABS-bremser og airbag

- Pris: 20-25 000

6289647[/snapback]

Optimistisk, du. ;)

Mulig at du finner en Accent som folk her snakker om, men la oss være enige om en ting... Det er ikke mye bil i en Huyndai Accent! Skal du ha en "sikker" bil til den prisen, går du for en 240 eller en 740. Personlig hadde jeg valgt sistnevnte. Fuck ABS, har kobla det ut på min etter ALT for mye trøbbel med det.

Lenke til kommentar
Har snakket litt med muttern om bil nå og hun nekter at jeg skal kjøpe bil uten airbag og abs bremser :mad: Hun hjelper meg derimot med 5000 kr (ja kanskje det blir litt mer). Så da er kravene følgende:

 

- Driftsikker

- Lite rust

- Manuelt gir

- Helst under 200.000 km

- Billig i drift og billig forsikring!

- ABS-bremser og airbag

- Pris: 20-25 000

6289647[/snapback]

Optimistisk, du. ;)

Mulig at du finner en Accent som folk her snakker om, men la oss være enige om en ting... Det er ikke mye bil i en Huyndai Accent! Skal du ha en "sikker" bil til den prisen, går du for en 240 eller en 740. Personlig hadde jeg valgt sistnevnte. Fuck ABS, har kobla det ut på min etter ALT for mye trøbbel med det.

6302349[/snapback]

 

Joda jeg er i og for seg enig med deg. Synes bare alle Volvoer til den prisen virker så hjemme-mekka på. Ny motor har mange av dem og sånn. Kanskje det bare er jeg som er litt rar på sånn.. :ermm:

 

Tenkte meg kanskje en Audi 80.. :roll:

 

Ang Volvo har jeg funnet 2 stk 740 som evt kan være interessant.

 

Denne

 

og denne

Endret av moestue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...