Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil til rundt 20.000


Anbefalte innlegg

Hvordan er driftsikkerheten på en Volvo 740 sammenlignet med en Toyota Carina? Har bare merket at mange forbinner driftsikkerhet med Toyota, og da spesielt Carina. Er det bare oppskrytt?  :hrm:

6306237[/snapback]

Det har masse med vedlikehold å gjøre, vedlikeholdes ikke en Toyota så går ikke den evig heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(....)

Joda jeg er i og for seg enig med deg. Synes bare alle Volvoer til den prisen virker så hjemme-mekka på. Ny motor har mange av dem og sånn. Kanskje det bare er jeg som er litt rar på sånn..  :ermm:

 

Tenkte meg kanskje en Audi 80..  :roll:

(...)

 

Ja, Audi 80 er bra biler som jeg har understreket før!

 

Hvis jeg skal komme med et alternativ til, så kan du tenke på Citroen Xantia. Du tenker kanskje med en gang: Citroen - typisk fransk drittkvalitet!

Men Xantia har relativt lite feil, og er blant de mer kollisjonssikre bilene blant mellomstore biler fra midten av 90-tallet, og for 25 000 kan du få et eksemplar med airbag også. Dette er mye bil for pengene! Dessuten er det lite rust på de ;) Så kan du senke og heve bilen som du vil også..

Lenke til kommentar
(....)

Joda jeg er i og for seg enig med deg. Synes bare alle Volvoer til den prisen virker så hjemme-mekka på. Ny motor har mange av dem og sånn. Kanskje det bare er jeg som er litt rar på sånn..  :ermm:

 

Tenkte meg kanskje en Audi 80..  :roll:

(...)

 

Ja, Audi 80 er bra biler som jeg har understreket før!

 

Hvis jeg skal komme med et alternativ til, så kan du tenke på Citroen Xantia. Du tenker kanskje med en gang: Citroen - typisk fransk drittkvalitet!

Men Xantia har relativt lite feil, og er blant de mer kollisjonssikre bilene blant mellomstore biler fra midten av 90-tallet, og for 25 000 kan du få et eksemplar med airbag også. Dette er mye bil for pengene! Dessuten er det lite rust på de ;) Så kan du senke og heve bilen som du vil også..

6309381[/snapback]

 

Hvis det er som du sier så kan Citroen Xantia være et lurt valg. Var flere til prisklassen rundt 20 000, bla denne.

Lenke til kommentar
Joda jeg er i og for seg enig med deg. Synes bare alle Volvoer til den prisen virker så hjemme-mekka på. Ny motor har mange av dem og sånn. Kanskje det bare er jeg som er litt rar på sånn..  :ermm:

 

Tenkte meg kanskje en Audi 80..  :roll:

 

Ang Volvo har jeg funnet 2 stk 740 som evt kan være interessant.

 

Denne

 

og denne

6303536[/snapback]

Hjemmemekka, vel... Motorbytte er da bare en fordel, får som oftest en som ikke har gått like langt vett. ;)

 

Den første 740'en var absolutt ikke ille, ville tatt en nærmere kikk på den! Ellers er jo Audi 80 også en helt kurant bil. :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal komme med et alternativ til, så kan du tenke på Citroen Xantia. Du tenker kanskje med en gang: Citroen - typisk fransk drittkvalitet!

Men Xantia har relativt lite feil, og er blant de mer kollisjonssikre bilene blant mellomstore biler fra midten av 90-tallet, og for 25 000 kan du få et eksemplar med airbag også. Dette er mye bil for pengene! Dessuten er det lite rust på de ;) Så kan du senke og heve bilen som du vil også..

6309381[/snapback]

 

Hm.. og det er slik rykter oppstår.

 

Citröen Xantia 1997: 2 stjerner med en parantes i Euro NCAP. Stjerne i parantes indikerer at minst en del av eller i bilen gir grunn til bekymring og indikerer mulighet for høy skaderisiko eller dødsrisiko (klasse mellomstor bil). Andre biler på bunn (to stjerner) i samme størrelsesklasse: BMW 3 serie, Mercedes C-klasse, Peugot 406, Rover 600 og Saab 900 - alle 1997 modeller.

 

Hyundai Accent fra 1998: Nøyaktig samme som Xantia, men i klassen stor småbil. Deler forøvrig plass med -97 Mitsubishi Lancer og -99 Nissan Almera.

Lenke til kommentar
Hm.. og det er slik rykter oppstår.

 

Citröen Xantia 1997: 2 stjerner med en parantes i Euro NCAP. Stjerne i parantes indikerer at minst en del av eller i bilen gir grunn til bekymring og indikerer mulighet for høy skaderisiko eller dødsrisiko (klasse mellomstor bil). Andre biler på bunn (to stjerner) i samme størrelsesklasse: BMW 3 serie, Mercedes C-klasse, Peugot 406, Rover 600 og Saab 900 - alle 1997 modeller.

 

Hyundai Accent fra 1998: Nøyaktig samme som Xantia, men i klassen stor småbil. Deler forøvrig plass med -97 Mitsubishi Lancer og -99 Nissan Almera.

6350242[/snapback]

 

Jeg velger heller å se på bla. Folksam sine resultater, som baserer sin forskning på EKTE ulykker. Jeg antar de som er ute etter bil her ikke har tenkt å kræsje bilen sin i betongfundamenter i labratorier, men på ekte veier ute i den virkelige verdenen. Her kommer Xantia ut med "Minst 15% högre säkerhet än medelbilen" mens Saab 900 kommer i aller beste kategori: "Minst 30% högre säkerhet än medelbilen".

 

Accent kommer faktisk ikke så ille ut (98mod), den er faktisk best i sin kategori (overraskende nok) - men Hyundai Elantra gjør det dårlig!

 

http://www.folksam.se/forskning/index.htm

Lenke til kommentar
Nå er mopeden solgt og oppkjøring bestillt til 24. juli  :)  Med andre ord.. klar til å handle..  :yes:

6400129[/snapback]

 

Ta med deg en som har litt peiling og dra på bca autoauksjon. Da kan du se over bilene før det starter og de bilene som selges er også sjekket av mekanikere hos BCA. Skal ikke være noe problem å få en grei bil der til 25.000,-

Lenke til kommentar
Nå er mopeden solgt og oppkjøring bestillt til 24. juli  :)  Med andre ord.. klar til å handle..  :yes:

6400129[/snapback]

 

Ta med deg en som har litt peiling og dra på bca autoauksjon. Da kan du se over bilene før det starter og de bilene som selges er også sjekket av mekanikere hos BCA. Skal ikke være noe problem å få en grei bil der til 25.000,-

6400933[/snapback]

 

Joda har tenkt på det samme, men 25 lapper i litt for mye for tiden.. :(

Lenke til kommentar
Ta med deg moren din. Hun har ikke hjerte til å la deg kjøre rundt i et gammelt vrak når hun ser  hvor fin bil du kan få for bare noen lapper mer og da tror jeg jaggu hun kommer til å gi deg pengene du mangler.  :roll:

6405873[/snapback]

 

Joda det kan du si.. hun har sagt hun skal sponse meg med 5000, og da har jeg rundt 17 totalt. Tror ikke hun gidder å sponse meg med 8 til... :hrm:

Lenke til kommentar

Hva med Opel Omega da? Pene biler med Retthjulstrekk! (Bak)

Meget gode å kjøre med god plass ;)

 

Deler er veldig billig til disse bilene.

 

Hadde en 87 modell Omega i 2 år selv! Godbil :)

Har du no problemer så spør meg, jeg kan den bilen ut og inn :D hehe

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1155254

Denne f.eks. Ikke rustskadet heller.. :)

eller denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1119288

eller denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1118384

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1128636

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...