Gå til innhold

Guide for å sette opp egen webserver og domene.


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
Gjest Slettet+6132
På tide med en guid som lærer oss å sette opp direkte server eller VPS server i windows XP? :D eller windows server 2003.

 

VPS? direkte server?

 

Kan du forklare meg hva det er du egentlig mener? VPN?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, interessant lesning :)

 

Vel, jeg kjører nå ubuntu 8.10 med lamp og webmin installert. Har kontakt med serveren fra "utsiden" og alt sånn ser ok ut. Men det jeg ønsker er :

 

1 Kontroll panel

2 ftp server

3 hjemmeside

 

Dette i første omgang, hadde vært greit med litt assistanse her ser jeg :)

 

Frode

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Hei, interessant lesning :)

 

Vel, jeg kjører nå ubuntu 8.10 med lamp og webmin installert. Har kontakt med serveren fra "utsiden" og alt sånn ser ok ut. Men det jeg ønsker er :

 

1 Kontroll panel

2 ftp server

3 hjemmeside

 

Dette i første omgang, hadde vært greit med litt assistanse her ser jeg :)

 

Frode

 

Ubuntu har veldig bra Guider på hjemmesiden, her er link til versjon 8.10 https://help.ubuntu.com/8.10/serverguide/C/index.html

 

Brukt denne selv til å sette opp filserver, ftp, webserver, e-post server og mye annet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

+1 for Ubuntu. Jeg har kjørt Ubuntu som server i flere år. Med versjon 9.04 er det å sette opp en web, mail, mysql, php, ssh og ftp server blitt så enkelt at det er latterlig.

 

Hvis man ikke er vant med eller liker å jobbe i shell eller terminal er det bare å bruke Synaptic Package Manager i Ubuntu. Det er et grafisk grensesnitt for å installere programmer i Ubuntu.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Ok... ser det problemet ja... Sjekka litt rundt på internett og fant diverse webhotellpakker. Virker som at det er like greit å bruke et webhotell til hjemmesiden min... Noen inspill til det? (egen pc vs webhotell) Erfaringer?... Så på dette webhotellet her, https://www.uniweb.no/webhotell/ virka egentlig ganske enkelt og greit ;) Går nok for det istendfor egen pcserver, tror egen pc blir mye styr :p

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Sitti og stuka en stund nå, og kommer ingen vei. Driver å lager en hjemmeside med iWeb som skal ligge på en ftp jeg har liggende.

 

Har kjøpt ett .info domene som jeg har lagt inn på zoneedit med ftp ip på. La så inn dns på .info siden (godaddy.com) og åpnet port 80 i ruteren.

 

Får fortsatt ¨siden kan ikke vises¨, og har gått ganske lang tid siden jeg gjorde de siste innstillingene. Dette ble rimlig kort tekst, men tror jeg har fått med det meste. Forslag til hva jeg har gjort feil? Takk for svar

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 10 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Nå vurderer Jeg og hoste bloggen min selv:-) Dette er første gangen btw.

så fungerer det fint med http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=608&prodid=47887 denne Pc-en til og kjøre en blogg på Wordpress ? Har min blogg ligende nå på webhotell på domeneshop.no som Jeg nå ønsker og hoste selv, så hvordan er flytte prossensen Fra domeneshop til egen server? Send gjerne noen guider etc. Har dott.no domene så det kommer vel fortsatt ha på domeneshop.no Ligger på 150 - 300 unike.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...