Gå til innhold

Dine tanker om Warhammer Online!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har les og må si meg fryktlig uenig i det med

Eksempel på gode karakteristiske modeller
Dvergen; Nei nei nei, han ser ut som alle dverger jeg har sett i world of warcraft. Orcen: ja, det er bedre men fortsatt så ergrer jeg meg mye over mythic som jeg syns har ødelagt den sjarmen Climax hadde over Warhammer.

 

Grafikken er ikke like cheesy som WOW nei, skal si meg nesten 100& enig derm men ser fortsatt likheter mellom bizarre trær og skeive hus.

 

Det jeg likte med Climax sitt bilde av Warhammer verdene var at Menneskene var nøtralt bygde, Dvergene og haflingen var små

Orcene var høye og breie slik jeg ser at de bør se ut (slik at, hadde et menneske med et sverd og funky armor møtt en Orc med litt bjørneskinn og en diger klubbe hadde menneske lagt på sprang.

 

Og Ogrene som var iallefall dobbelt så store som Orcene igjen (vist jeg husker riktig. Alvene var høye og tynne. Det er slik jeg ser det for meg.

 

I WOW er Orcene like høye som mennesker og Tauren er bare et par hoder større en orcene igjen (er vell på ca samme høyd som troll) det er forfokste kuer FFS :p

 

Skal sjekke om jeg finner bilde av karakteren i Climax sitt Warhammer.

Snakker om sola :)

0512war05s.jpg

Veldig lite bilde, men om du studere, ser du klare forskjeller mellom Ogren og Hafling som sitter side om side.

 

Gode karakter trekk som du snakket om i den redigerte posten din så svarer jeg med disse 2 bildene.

Jolhumainarmure.jpg

Helt

1.jpg

ikke helt (ligner litt på tom jones med blondt hår faktisk.

 

Men som sagt, dette er 2 år gamle bilder, det ville sett mye bedre ut i dag.

 

Så til den andre posten din!

Jeg er veteran MMORPG`er

Ultima Online + en rekke freeshards

Anarchy Online + flere ganger

Eve Online

WOW

lineage 2

Rusescape

Risk your life 2

Savage battle for newerth

+ en mengde txt baserte MMO`s

 

Har ikke spilt alle disse fast, men har vert innom hele gjengen :)

 

Og pokker om jeg glemte noe!

 

-Fred ut-

Lenke til kommentar
Nå kan det sies att all video du har sett av AoC mest sannsynlig er blitt styrt gjennom en game-pad. Da dette er favoritt styre måten til Gaute Godager.
Jeg vet :)

 

Nå er  "slå" måten i AoC ikke styrt med musa, dette blir styrt igjennom talrekkene 4-9.

På samme måte kan man f.eks bruke analog stikken å dra den skrått opp ( tilsvarer 9 ) rett ned ( tilsvarer 5 ) osv. Så man trenger ingen tilpassning i spillet for att det skal fungere like så bra/dårlig på konsoll.

 

Nå vet jo ikke jeg helt om man bruker spaken eller om man bruker knapper. Men det vil uansett fungere på tilsvarende måte.

6611625[/snapback]

Nettopp denne pizza-combat-metoden har nok blitt så inngrodd i AoC at de ikke endrer på denne. Vi er er enig her og o(O)phus :) . Mitt poeng er at hvis konsollen hadde kommet inn på et tidligere stadium ville muligens combat-systemet og spillet som sådan, vært endret. Akkurat som Bethesda endret combat fra intuitivt til enkel klikke-fest. Heldigvis har ikke det skjedd, og det vil ikke skje nå.
Lenke til kommentar
har les og må si meg fryktlig uenig i det med
Eksempel på gode karakteristiske modeller
Dvergen; Nei nei nei, han ser ut som alle dverger jeg har sett i world of warcraft. Orcen: ja, det er bedre men fortsatt så ergrer jeg meg mye over mythic som jeg syns har ødelagt den sjarmen Climax hadde over Warhammer.

 

 

*snitch* (tok stor plass ^^)

 

 

-Fred ut-

6612497[/snapback]

Ja, der ser vi hvor feil man kan ta. Hehe. Det var et gjett utifra at du liker looken på climax sitt spill og ga opp alt håp uten å vite noe om gameplay i noen av spillene. Jeg har vanskelig å se for meg en MMORPG player som dømmer utifra å ikke vite noe om gameplay.

 

 

 

Og jeg skal ikke kalle meg noe warhammer ekspert, men det eneste jeg kan se som climax sitt spill har fått til, er det mørke og dystre. På det jeg har sett av concept art og miniatyrer så er Mythics modeller mye mer lik en climax sine.

Dvergen; Nei nei nei, han ser ut som alle dverger jeg har sett i world of warcraft.

Noe du sikkert vet er at Warcraft har vært svært inspirert av warhammer. Derfor ser du mye likheter. Den eneste delen mythic har vært inspirert av wow er i den faktiske tegneserieaktige grafikk stilen. Modellene er bra. Se om jeg kan finne noen eksempler...

giants:

http://us.games-workshop.com/games/warhamm...der/default.htm

http://www.warhammeronline.com/english/med...giant_ss_01.jpg

dwarf:

http://jp.games-workshop.com/Warhammer/arm...ior_270x270.jpg

http://www.warhammeronline.com/english/med...WHSS0706_06.jpg

 

 

men ser fortsatt likheter mellom bizarre trær og skeive hus.

Enkelte ting er skjeve: :)

http://www.warhammeronline.com/english/med...ll/full0005.jpg

 

 

 

PS. ser ikke bildene du svarte med der heller, skal sjekke de senere. :p

 

edit: ser de nå. første ser ut som en noble og andre som en bonde. Prøver å ikke være så utrolig negativ på det, men det ser ikke ut som characteren jeg har lyst å spille. Kan heller ikke si at det minner meg om warhammer.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Ganske off topic, men jeg må bare kommentere. Hva er dette maset om at vi ikke har sett in game filmer fra multiplayer delen av AoC? Vi har da sett mounted combat og vanlig combat fra MMO delen, Guild City bygging, Formation Combat og Siege combat. Dette er jo faktisk noen av de viktigeste elementene av spillet, så synes egentlig ikke vi har fått for lite filmer.

Lenke til kommentar
Ganske off topic, men jeg må bare kommentere. Hva er dette maset om at vi ikke har sett in game filmer fra multiplayer delen av AoC? Vi har da sett mounted combat og vanlig combat fra MMO delen, Guild City bygging, Formation Combat og Siege combat. Dette er jo faktisk noen av de viktigeste elementene av spillet, så synes egentlig ikke vi har fått for lite filmer.

6613121[/snapback]

 

Ja alt vi har sett er online. Men det vi ikke har sett er online med flere PC'er. ( Player Character ) Vi har sett combat mot NPC'er ( Non-Player Character ) som jo ser helt strålendes ut. Og jeg vil jo tru att det vil være likt, tilsvarende likt på PC'er.

 

Og nei, for all del. Jeg vil ikke bli servert så alt for mange filmer. Jeg liker å ha noen overraskelser når jeg har spillet instalert og får erfare ting for første gang selv.

 

Det er nok noe Funcom også vil att vi skal gjøre, da siden spillet er i Beta og det ikke er "lekket" èn film fra Beta enda.. Så det er klart att Developer'ene har fått streng beskjed om å ikke si eller vise så alt for mye.

Lenke til kommentar

En ting jeg frykter med både singleplayer/online i et spill er at det kanskje blir slik at singleplayer delen består av flotte quests, film sekvenser, events osv. Men når du kommer over i online delen så forsvinner den delen. Slik at spillet blir splittet. De som liker historie/oppdrag må holde seg mellom 1-20. Jeg håper virkelig at det ikke skjer.

 

Back on topic:

 

Climax vs Mythic. Det er helt klart bedre at Mythic har tatt over spillet. De har drevet med spill i over 10 år nå. Det meste innen online sjangeren. Det er mer enn Climax har.

 

Mytic har også en real plan med spillet. De har allerede nå gameplay. Mens alt som Climax presterte var at par screenshots og to filmer. Det virker ikke som de hadde noen virkelige ambisjoner. Virket ærlig talt litt som om det var vaporware.

 

I begynnelsen var jeg også litt skeptisk til at grafikken ikke skulle være så mørk og dyster. Men nå liker jeg den egentlig. Mythic sin versjon ligner mye mer på Warhammer enn det Climax sin gjorde. Mythic jobber også mye nærmere med GW enn det Climax gjorde. Mythic har folk fra GW som er med på å produsere spillet.

Lenke til kommentar
En ting jeg frykter med både singleplayer/online i et spill er at det kanskje blir slik at singleplayer delen består av flotte quests, film sekvenser, events osv. Men når du kommer over i online delen så forsvinner den delen. Slik at spillet blir splittet. De som liker historie/oppdrag må holde seg mellom 1-20. Jeg håper virkelig at det ikke skjer.

Jeg for min så synes jeg ikke det hadde vært så ille. Igjennom film sekvenser så får man mye informasjon. Hele tingen med singleplayer delen er jo å fortelle/vise hvordan ting foregår og er i Hyboria. Hvordan historien er/har vært.

Resten er man jo med på selv. Og er med på å avgjøre.

 

Quest's blir jo laget av samme folkene i singleplayer og online delen, så hvorfor de skulle ha vært forskjellige kan jeg ikke tenke meg.

 

Quest's blir jo lagt stor vekt på.

Det skal ikke være

-"drep x slike og få y"

-"hent x sånne og få y"

Og slike "random" tullball.

 

Alle questene skal ha en histore bak seg. Og blir laget med en mening om hvorfor du gjør slik, hva du gjør der osv.

 

 

 

Mythic sin versjon ligner mye mer på Warhammer enn det Climax sin gjorde. Mythic jobber også mye nærmere med GW enn det Climax gjorde. Mythic har folk fra GW som er med på å produsere spillet.

6613610[/snapback]

 

Synes ikke jeg helt kan si meg enig. Det var ihvertfall mørkt og dystert i min forestilling.. Ble nesten litt overrasket da jeg så grafikken til Mythic.

Lenke til kommentar

Spillet ser meget intressant ut. Selv etter å ha vist bare 2 raser av spillet overbeviser de meg mer og mer at det er det neste store til å komme på hyllene. Mythic står det stor respekt over fra spillet Dark Age of Camelot som selv etter 5 år er en verdig konkurrent mot hvilket som helst annet spill på markedet. PvP systemet i Warhammer vil uten tvil slå møkkverket vist i World of Warcraft, og UI-oppsettet og modellene vil vel gjøre at folk som kommer fra WoW-generasjonen av MMORPG ikke vil være helt vill, selv om de kanskje ikke med en gang kan forstå at Games Workshop og Warhammer kom FØR Blizzard og Warcraft, og at Mythic ikke etterligner Blizzard, men Blizzard som har etterlignet Games Workshop.

 

Det er fremdeles mye som er uvisst, men hva som er vist til nå viser en positiv fremgang hos Mythic.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
En ting jeg frykter med både singleplayer/online i et spill er at det kanskje blir slik at singleplayer delen består av flotte quests, film sekvenser, events osv. Men når du kommer over i online delen så forsvinner den delen. Slik at spillet blir splittet. De som liker historie/oppdrag må holde seg mellom 1-20. Jeg håper virkelig at det ikke skjer.

Jeg for min så synes jeg ikke det hadde vært så ille. Igjennom film sekvenser så får man mye informasjon. Hele tingen med singleplayer delen er jo å fortelle/vise hvordan ting foregår og er i Hyboria. Hvordan historien er/har vært.

Resten er man jo med på selv. Og er med på å avgjøre.

 

Quest's blir jo laget av samme folkene i singleplayer og online delen, så hvorfor de skulle ha vært forskjellige kan jeg ikke tenke meg.

 

Quest's blir jo lagt stor vekt på.

Det skal ikke være

-"drep x slike og få y"

-"hent x sånne og få y"

Og slike "random" tullball.

 

Alle questene skal ha en histore bak seg. Og blir laget med en mening om hvorfor du gjør slik, hva du gjør der osv.

6613689[/snapback]

 

Problemet er at det er veldig vanskelig å lage noe som har tilsvarende kvalitet som singleplayer i multiplayer. Du kan ikke ha filmsekvenser og hendelser rundt spillfiguren din i en åpen online verden. Da må det som oftest instanser til, og det er som oftest ikke noe særlig. Tenkt Guild Wars her. Ingen av oppdragene til GW ville være mulig i en åpen verden der det er andre enn dine team members. Det det som gjør at jeg frykter, at en flott singleplayer del vil ende i en utvannet online (tenker på quests her) del.

Lenke til kommentar
Spillet ser meget intressant ut. Selv etter å ha vist bare 2 raser av spillet overbeviser de meg mer og mer at det er det neste store til å komme på hyllene. Mythic står det stor respekt over fra spillet Dark Age of Camelot som selv etter 5 år er en verdig konkurrent mot hvilket som helst annet spill på markedet. PvP systemet i Warhammer vil uten tvil slå møkkverket vist i World of Warcraft, og UI-oppsettet og modellene vil vel gjøre at folk som kommer fra WoW-generasjonen av MMORPG ikke vil være helt vill, selv om de kanskje ikke med en gang kan forstå at Games Workshop og Warhammer kom FØR Blizzard og Warcraft, og at Mythic ikke etterligner Blizzard, men Blizzard som har etterlignet Games Workshop.

 

Det er fremdeles mye som er uvisst, men hva som er vist til nå viser en positiv fremgang hos Mythic.

6613736[/snapback]

Har aldri likt å si at noen etterlignet noen. De henter inspirasjon! Og ja, Tolkien ble sikkert inspirert av noen, warhammer ble insirert av tolkien, warcraft av warhammer etc. Men innerst inne, hvem bryr seg egentlig? Så lenge sluttresultatet blir bra så driter jeg i om pingvinen egentlig er rosa og om orcene ser like ut.

 

 

Ganske off topic, men jeg må bare kommentere. Hva er dette maset om at vi ikke har sett in game filmer fra multiplayer delen av AoC? Vi har da sett mounted combat og vanlig combat fra MMO delen, Guild City bygging, Formation Combat og Siege combat. Dette er jo faktisk noen av de viktigeste elementene av spillet, så synes egentlig ikke vi har fått for lite filmer.

Jeg har ikke gjordt noe serlig research, men og om det finnes noen gode videoer som gir et godt inntrykk på hva gameplayet går utpå så spurte vi etter url. Om ikke så har vi jo rett.

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Har aldri likt å si at noen etterlignet noen. De henter inspirasjon! Og ja, Tolkien ble sikkert inspirert av noen, warhammer ble insirert av tolkien, warcraft av warhammer etc. Men innerst inne, hvem bryr seg egentlig? Så lenge sluttresultatet blir bra så driter jeg i om pingvinen egentlig er rosa og om orcene ser like ut.

 

Nei kanskje noe snart ordvalg, men så er det heller ikke historiemessig Warhammer og Warcraft kan sammenlignes, også stilen modellene er utformet i kan i mange øyner se like ut og det er her mange "fanbois" fra blizzard's spill begynner med ignorante uttalelser om plagiat og kopiering. Flere av forumene jeg har sett med warhammer-relaterte tråder eller forum har en del brukere underveis med slike oppfatninger. Så det viser til å være en misoppfatning som er ganske omfattende i spillermiljøet, som kan føre til noe unødig motstand fra den store spillergruppen Blizzard har under seg.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
[[klipp] Grafikken en et sjell, innmaten er det som virkelig er intressant.[klipp]

6611929[/snapback]

Vel det er sant på endel måter. Spesielt hvis man hører til de som har en enorm fantasy og som helst vil ha PnP eller MUD.

 

For min del er det utrolig viktig med innlevelse. For meg er det utrolig vanskelig å leve seg inn i en karikatur- eller parodi-engine. Erkeeksempelet mitt her er fra filmens verden, Monty Pythons Riddere av det runde bord. Veldig morsomt ja, men ikke lett å leve seg inn i.

 

Ja, engine er et skall, men det er også et lerret man skal titte veeeeeeeldig lenge på. Da er det jo åleit at det ser litt fint ut.

Lenke til kommentar
Ganske off topic, men jeg må bare kommentere. Hva er dette maset om at vi ikke har sett in game filmer fra multiplayer delen av AoC? Vi har da sett mounted combat og vanlig combat fra MMO delen, Guild City bygging, Formation Combat og Siege combat. Dette er jo faktisk noen av de viktigeste elementene av spillet, så synes egentlig ikke vi har fått for lite filmer.

6613121[/snapback]

Det er riktig det Goz, men det ble sagt fra multiplayer delen og den har vi faktisk ikke sett. Vi har ikke sett spillerkarakter (fritt oversatt fra player char.) mot spillerkarakter. Det støttet jeg vedkommende i, for det har vi jo ikke. Vi har sett spillerkarakter mot ikkespillerkarakter (fritt oversatt npc) kunstig intelligens (fritt oversatt fra AI).

 

Det var også disse ikkespillerkarakterene som var i en formasjon.

 

Når vi leser AoC forumet nå for tiden er det vel det folk lurer mest på. Nemlig hvordan blir formasjon o.l. for de ulike klassene. Spesielt eksisterer det mange threader om tyver/roguer.

 

Jeg f.eks lurer på hvordan en lotus master vil fungere i forbindelse med en breach da FunCom har sagt at breach skal gjøres "anmeldt". Hvordan skal da denne klærbeskyttelseklassen kunne snike seg på uten å bli "kannonmat" ved breach.

 

Personlig synes jeg vel egentlig også at det ikke bør være andre npc'er enn pet/hjelper i ren PvP.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at det er for mye fokus mot PvP i WAR. Vi får håpe at de klarer å implementere sammenblandigen av PvP og PvE bedre enn blizzard. Dummeste jeg noensinne gjorde var å starte på en PvP-server, var helt forferdelig å levele opp i visse soner som Stranglethorn, hvor level 60s løp rundt og drepte alle lowbies for fote.

 

Men man får vente og se. Blir også interessant å se hvordan de lager klassesystemet, om hvor mye de tar vare på fra Fantasy RPG, men beklageligvis ser det ut som de baserer seg mye mer på miniatyrspillet enn rollespillet :(

 

Edit: Ugh, fant mer info on klassesytemet og slikt online, ser ut om WAR er noe jeg greit kommer til å hoppe over nå.

Endret av ØysteinT
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg at det er for mye fokus mot PvP i WAR. Vi får håpe at de klarer å implementere sammenblandigen av PvP og PvE bedre enn blizzard. Dummeste jeg noensinne gjorde var å starte på en PvP-server, var helt forferdelig å levele opp i visse soner som Stranglethorn, hvor level 60s løp rundt og drepte alle lowbies for fote.

 

Men man får vente og se. Blir også interessant å se hvordan de lager klassesystemet, om hvor mye de tar vare på fra Fantasy RPG, men beklageligvis ser det ut som de baserer seg mye mer på miniatyrspillet enn rollespillet :(

 

Edit: Ugh, fant mer info on klassesytemet og slikt online, ser ut om WAR er noe jeg greit kommer til å hoppe over nå.

6626780[/snapback]

 

De som liker PvE har ingenting å frykte.. LoTR Online er for dere.. :)

For jeg må jo si jeg var glad jeg startet på PvP server på WoW. Alle jeg kjente som startet på PvE blei fort lei og relolla til en PvP server.. Så det jo såklart smak og behag.

Lenke til kommentar
De som liker PvE har ingenting å frykte.. LoTR Online er for dere.. :)

For jeg må jo si jeg var glad jeg startet på PvP server på WoW. Alle jeg kjente som startet på PvE blei fort lei og relolla til en PvP server.. Så det jo såklart smak og behag.

6627935[/snapback]

 

Hvis jeg er intressert i et MMO så er det pga settingen. Har spilt Warhammer Fantasy Roleplay av og på siden slutten av 80-tallet. Derfor WAR så interessant ut for meg. Det samme med Age of Conan.

 

Turbine har jeg null tiltro til etter D&DO, så LOTR Online har jeg ikke noe tro på mer, selv om jeg elsker settingen.

Lenke til kommentar
De som liker PvE har ingenting å frykte.. LoTR Online er for dere.. :)

For jeg må jo si jeg var glad jeg startet på PvP server på WoW. Alle jeg kjente som startet på PvE blei fort lei og relolla til en PvP server.. Så det jo såklart smak og behag.

6627935[/snapback]

 

Hvis jeg er intressert i et MMO så er det pga settingen. Har spilt Warhammer Fantasy Roleplay av og på siden slutten av 80-tallet. Derfor WAR så interessant ut for meg. Det samme med Age of Conan.

 

Turbine har jeg null tiltro til etter D&DO, så LOTR Online har jeg ikke noe tro på mer, selv om jeg elsker settingen.

6630120[/snapback]

DnD hadde sitt høydepunkt i Baldurs Gate. Derfra har det egnetlig bare gått nedover. Og alt som er spinnoffs fra filmer aka Lotr gir meg egentlig litt avsmak. For all del, er utviklerene flinke, kanskje det blir noe.

 

 

Og wow kan vel sies å være mer PvE rettet enn de fleste spill, så om det er PvP du ønsker så kommer du ikke langt med PvP server tbh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...