Gå til innhold

Dine tanker om Warhammer Online!


Anbefalte innlegg

Ja for ikke å snakke om det tragiske ranking systemet. Huff.

Kan garantere et skikkelig ranking system i WAR med skikkelige rewards av div sorter. Skill\ablileties, bonuser, gear etc etc.

6990287[/snapback]

 

Jeg har ikke lest så mye om WAR. Er selv en AoC "fan" men er jo selvfølgelig interessert i å lese om WAR. For jeg vil nok prøve det før eller seinere. Selv om jeg helst vil vente til jeg får se anmeldelser o.l.

 

Når du sier at du kan _garantere_ ett skikkelig rang system. Har du link?

Regner da med att du har lest/sett/hørt noe. :)

6992347[/snapback]

Ser frem til AoC selv. Det har et stort potensiale, men det er begge veier. Det er veldig mange potensielle STORE problemer med combat systemet. Jeg skal uansett kjøpe det og teste det ut selv.

 

Skal se om jeg kan finne en link der de snakker om ranking systemet. Uansett så har mythic god erfaring fra daoc med hva som viker og hva som ikke virker.

 

 

 

WAR er over ett år fra release! Combaten du ser på filmene har ingenting med hva du kan forvente ved release. Ettersom det er mythic som lager spillet kan vi forvente at det blir mer likt DAoC. Moral vil være mer som ekstra abileties, og på ingen måte hoved abiletiene man bruker.

6989219[/snapback]

 

Dette blir feil. Spillet er i BETA form så det vil si att spillet er ferdig i Alpha.

Når man er i BETA, så betyr deti att spillet er spillbart. Folk spiller spillet og det man ser i videoer er slik man vil se det når det kommer ut. Forutenom "tweeks", ballansering av classes osv.

Man vil hvertfall få servert noe tilnærmet det man har sett nå.

 

Fra de videoene jeg har sett så ser jeg en "turn-based combat" system. Slik man har i WoW og forresten alle andre MMO's til dags dato.

 

Moral systemet trur jeg vil bli brukt på lik måte som de vanlige abilityes man har. Det eneste er att man har valget mellom å bruke en liten ability med engang. Eller vente på noe som er enda større og bedre.

 

Kan nesten sammenlignes med Warriors Rage i WoW.. Ellerno.. ;)

6992436[/snapback]

De aller fleste filmene som ligger på nettet er fra PRE-alpha. Spillet ble alpha i august en gang om jeg husker rett. Spillet blir beta våren 2007. Så TRO du meg, det du ser på filmene reflektere ikke i nærheten av det du vil se i det endelige spillet. Ifølge utviklerene er spillet 1\3 ferdig.

 

Turn based og turn based. At spells har cooldown betyr ikke at det er turn based på noen måte. Wow sitt combat system kan virke sånn kanskje fordi det har cooldown på stort sett alt, i tillegg til en world cooldown.

 

Med det systemet så vil det alltid være lett å beherske PvP med litt erfaring.

Det blir å trykke på riktig knapp til riktig tid, vente litt og gjenta.

Verre er det ikke.

Oi. Du aner ikke hvor feil du tar.

 

At et system som du finner i de fleste MMORPGer ikke kan kreve skill viser hvor mye du baserer din utalelse ene og alene på wow (eventuelt ingen). Prøv Dark Age of Camelot. Jeg har spillt det i nesten 5 år og på ingen måte mestret det. Ikke alle spill er som wow.

 

Og nei, det er ikke noe stort og fantastisk med moral systemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og det med å bli flink i pvp i feks. wow er ikke så enkelt som folk skal ha det til. Det går an å hevde seg, men det er fortsatt mange elementer man må ha oversikt over.

Jeg kan være til dels enig i dette, men uansett hvordan man vrir og vender på det, så kan ikke en god spiller utrette så veldig mye mer enn en middels spiller. Mest fordi at spillet krever kun at man kan basicene for å duge.

 

Forskjellen er mye større i daoc, blant annet fordi det er så mye mer omfattende combat system og med stort fokus på teamplay. Det er i sammenligning jeg mener at det kreves lite skill i wow. Men man kommer såklart mye lengre om man har teamplay og skill. Det skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Fra de videoene jeg har sett så ser jeg en "turn-based combat" system. Slik man har i WoW og forresten alle andre MMO's til dags dato.

6992436[/snapback]

Turn based combat hadde vært stusselig ja. Systemet som er prevalent er derimot ikke turnbased, siden du ikke venter på tur, men heller på cooldowns til diverse skills.

 

Systemet er slik fordi det funker. Og det med å bli flink i pvp i feks. wow er ikke så enkelt som folk skal ha det til. Det går an å hevde seg, men det er fortsatt mange elementer man må ha oversikt over. Problemet er dessverre at man kan bli level 60 og være flink i pvp, men tar du ikke tiden til å skaffe epix så får du uansett aldri gjort noe med de som har farma mer enn deg. Jeg håper War retter på akkurat den biten :)

6993059[/snapback]

 

Det jeg mener er att alle kan bli flinke i PvP og klare å mestre det i WoW.

Det eneste som skal til er å lære seg de forskjellige klassene slik att man vet hvilken knapp som skal trykkes og når den skal trykkes.

 

I filmene til WAR, så syns jeg det ligner ikke bare litt, men svært så mye som hos WoW. Man står der, trykker på en knapp. Venter litt på en cooldown. Trykker på en knapp til.

Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Det jeg mener er att alle kan bli flinke i PvP og klare å mestre det i WoW.

Det eneste som skal til er å lære seg de forskjellige klassene slik att man vet hvilken knapp som skal trykkes og når den skal trykkes.

Stemmer, slik er wow. IKKE alle MMORPGer med samme type system.

 

I filmene til WAR, så syns jeg det ligner ikke bare litt, men svært så mye som hos WoW. Man står der, trykker på en knapp. Venter litt på en cooldown. Trykker på en knapp til.

Enkelt og greit :)

6993366[/snapback]

At de ligner i utseende og at gameplayet er på linje med wow når WAR er i alpha ser ikke jeg på som en dum ting.

 

Når vi er inne på det, så er jo wow et genialt spill, forutnom endgamet og combat systemet. Så det er EGNETLIG ingenting negativt med at WAR ligner.

 

IMHO: Bedre grafikk, bedre endgame, bedre combat system, bedre reward system, bedre pvp, bedre verden og ellers en forbedring av et av de største spill suksessene noen sinne kan vel ikke sees på som negativt (jeg kan argumentere for alle punktene over).

Lenke til kommentar
Ser frem til AoC selv. Det har et stort potensiale, men det er begge veier. Det er veldig mange potensielle STORE problemer med combat systemet. Jeg skal uansett kjøpe det og teste det ut selv.

 

Skal se om jeg kan finne en link der de snakker om ranking systemet. Uansett så har mythic god erfaring fra daoc med hva som viker og hva som ikke virker.

Ok good :)

De aller fleste filmene som ligger på nettet er fra PRE-alpha. Spillet ble alpha i august en gang om jeg husker rett. Spillet blir beta våren 2007. Så TRO du meg, det du ser på filmene reflektere ikke i nærheten av det du vil se i det endelige spillet. Ifølge utviklerene er spillet 1\3 ferdig.

Ok. Du vet uansett mer enn meg angående dette spillet. Jeg mins bare å ha sett WAR's definisjon på forskjellige Betaer og att dem var kommet inn i en slags form for en Internal Closed Beta ellernoe rundt den duren der.

Turn based og turn based. At spells har cooldown betyr ikke at det er turn based på noen måte. Wow sitt combat system kan virke sånn kanskje fordi det har cooldown på stort sett alt, i tillegg til en world cooldown.

 

Det finnes sikkert mange forskjellige definisjoner på hva som kan kalles turn based og ikke turnbased...

Uansett, det blir en diskusjon som egentlig ikke har noe å si her.

 

Kan jo si att EQ2 og WoW er ganske turn based i mine øyne. Der man venter stort sett på coldowns hele tia. Og cooldowns kan og er somregel avgjørende om man vinner eller ikke.

 

Uansett, med dette så mente jeg att WAR så ut som om det vil ha endel Cooldowns der også, når jeg har sett på endel av videoene.

Skal se på en ny en nå faktisk ;)

Oi. Du aner ikke hvor feil du tar.

 

At et system som du finner i de fleste MMORPGer ikke kan kreve skill viser hvor mye du baserer din utalelse ene og alene på wow (eventuelt ingen). Prøv Dark Age of Camelot. Jeg har spillt det i nesten 5 år og på ingen måte mestret det. Ikke alle spill er som wow.

 

Og nei, det er ikke noe stort og fantastisk med moral systemet.

6993113[/snapback]

Det jeg mente med det var att alle kan bli flinke med erfaring. DVS nok tid brukt inne i spillet.

Vet man hva slags abilities then andre playern har så vet man også hvilke abilities du kan bruke som motangrep, forsvar osv..

Vet man hvilke gode og dårlige egenskaper den andre har, så vet man også hvordan å bruke angrep mot de dårlige og forsvar mot de gode egenskapene.

Det hele handler om forståerlse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Det jeg mente med det var att alle kan bli flinke med erfaring. DVS nok tid brukt inne i spillet.

Vet man hva slags abilities then andre playern har så vet man også hvilke abilities du kan bruke som motangrep, forsvar osv..

Vet man hvilke gode og dårlige egenskaper den andre har, så vet man også hvordan å bruke angrep mot de dårlige og forsvar mot de gode egenskapene.

Det hele handler om forståerlse.

6993608[/snapback]

 

Alle bør ha mulighet til å bli flink med erfaring. Det er dessuten grenser for hvor mye man kan bevege seg mot et "fullstendig real-time" kampsystem hvis man samtidig skal ivareta rpg-aspektet av mmorpget.

 

For å si det slik så ble til og med spill som feks. Tekken og Soul Calibur mestret ved å forstå hvordan motstanderen fungerte. Kunnskap er et viktig våpen.

 

Jeg kan være til dels enig i dette, men uansett hvordan man vrir og vender på det, så kan ikke en god spiller utrette så veldig mye mer enn en middels spiller. Mest fordi at spillet krever kun at man kan basicene for å duge.

 

Et spill vil alltid kreve at man kun kan basics for å duge, ellers blir det vanskelig, utilgjengelig, og lite populært. En god spiller KAN utrette mer enn en middels spiller. Det er når man ser en fyr som virker som han har full kontroll over alt som skjer at man skjønner at det er en god spiller.

Et kampsystem som er mye mer komplisert enn det behøver tar vekk oversikten.

Lenke til kommentar
At de ligner i utseende og at gameplayet er på linje med wow når WAR er i alpha ser ikke jeg på som en dum ting.

 

Når vi er inne på det, så er jo wow et genialt spill, forutnom endgamet og combat systemet. Så det er EGNETLIG ingenting negativt med at WAR ligner.

 

IMHO: Bedre grafikk, bedre endgame, bedre combat system, bedre reward system, bedre pvp, bedre verden og ellers en forbedring av et av de største spill suksessene noen sinne kan vel ikke sees på som negativt (jeg kan argumentere for alle punktene over).

6993535[/snapback]

 

Nei det er nok det sikreste ett firma kan gjøre.

"Kopiere" eller bygge på ett annet spill som har solgt til himmelen. Det er jo selvfølgelig bra og enkelt.

 

WoW, holdt meg ved pcen i mange timer. Jeg husker tilbake på tiden med WoW, som noe bra.

 

Det var engame som var skuffende. Og forskjellen på viktigheten på gear. Pluss hvordan crafting var lagt opp var også skuffende.

For ikke å snakke om 40man raids. Hvor man altså er 40 man. Er bundet til skjermen i 3-4 timer ( ofte mer ) Dreper en svær boss og man får ingenting ut av det. Bortsett fra DKP. Som igjen ikke kommer fra spillets utgivere engang. Det er noe "cummunity" må lage ( gjelder jo ikke bare WoW) for å gjøre raiding mer "ønskelig"

 

Nå som WAR vil ha ett betydlig bedre endgame, så er jo bare _det_ en grunn nok til å prøve spillet. Men spillet kommer med ikke så mye nytt. Det vil ikke være revolusjonerende i mine øyne.

 

FunCom med Age of Conan er skikkelig tøffe. De prøver på nye helt nytt.

Det kan feile, og det kan bli en kjempe hit. Nå som begge spillene er under utvikling så leder AoC en smule forran WAR i mine øyne. Der ideene ligger til grunn, og ikke om det kan feile ifølge bugs o.l

For det går jo ikke, for ingen har prøvd noen av dem enda alikavell.

Lenke til kommentar
Ok. Du vet uansett mer enn meg angående dette spillet. Jeg mins bare å ha sett WAR's definisjon på forskjellige Betaer og att dem var kommet inn i en slags form for en Internal Closed Beta ellernoe rundt den duren der.

Stemmer. Den ser du HER

Kan jo si att EQ2 og WoW er ganske turn based i mine øyne. Der man venter stort sett på coldowns hele tia. Og cooldowns kan og er somregel avgjørende om man vinner eller ikke.

 

Uansett, med dette så mente jeg att WAR så ut som om det vil ha endel Cooldowns der også, når jeg har sett på endel av videoene.

Skal se på en ny en nå faktisk ;)

Jeg liker ikke combat der man må vente på abileties. I DAoC hadde man noe å gjøre hele tiden og om du vinner kommer mye ann på hva du bruker, hvordan du bruker det og når.

 

Det lille Mythic har kommet ut med ang dette, i tillegg til det du alle rede vet er en energy bar som består av action point. De fleste skills og spells vil trolig koste action points. Jeg TROR det vil bli mye som endurance i daoc (eller kanskje en stor energy bar fra rougene i wow). Man begynner med full bar og kan bruke det man måtte ønske til baren er tom. Deretter må man vente på regen eventuelt special skills som kan fylle den opp igjen. For meg hadde det vært en veldig god løsning.

 

Det finnes ingen filmer som viser bra combat enda. Men her er en med en bra titt på noe av landskapet i greenskin og dwarf områdene:

 

Det jeg mente med det var att alle kan bli flinke med erfaring. DVS nok tid brukt inne i spillet.

Vet man hva slags abilities then andre playern har så vet man også hvilke abilities du kan bruke som motangrep, forsvar osv..

Vet man hvilke gode og dårlige egenskaper den andre har, så vet man også hvordan å bruke angrep mot de dårlige og forsvar mot de gode egenskapene.

Det hele handler om forståerlse.

6993608[/snapback]

Alle kan bli flinkere ja. Ikke nødvendivis flinke. Om combat sytemet er bygget rett, så vil dette være som talent som i en hvilken som helst sport eller FPS om du vil. Forståelse for spillet er en stor del, men det blir på en måte som å forstå naturlovene i den virkelige verden. Essensielt, men ikke det eneste. Om combat systemet er bra, vel og merke. Og det kan de fleste erfarne PvP spillere skrive under på at WoW ikke har.

Lenke til kommentar
Ok. Du vet uansett mer enn meg angående dette spillet. Jeg mins bare å ha sett WAR's definisjon på forskjellige Betaer og att dem var kommet inn i en slags form for en Internal Closed Beta ellernoe rundt den duren der.

Stemmer. Den ser du HER

6993978[/snapback]

Vell, utifra den siden så står dette.

Double Secret Beta: What we will be in "Soon, TM." That is just beyond alpha, and includes people who draw paychecks from Mythic and our partners. Summer 2006

Og skal dem være i "rute" så gjelder altså dette nå:

First Stage of Closed Beta (Beta 1): Sometimes called "Friends and Family," somewhat inaccurately, this is a stage where there is actually a game, but it is not usually very complete or even stable for that matter. People who don't work here are in this stage,  but usually fewer than a hundred, and they are nearly all such old, old friends that they are often mistaken for employees. Fall 2006

Du skrev:

De aller fleste filmene som ligger på nettet er fra PRE-alpha. Spillet ble alpha i august en gang om jeg husker rett. Spillet blir beta våren 2007. Så TRO du meg, det du ser på filmene reflektere ikke i nærheten av det du vil se i det endelige spillet. Ifølge utviklerene er spillet 1\3 ferdig.

 

Dette vil jo da være feil. En Alpha versjon av spillet vil bety att spillet ikke er spillbart. Og det vet vi jo att det er. Det betyr att dem er i Beta og att spillet da er på langt når 1/3 ferdig. De er nærmere >70% ferdig.

 

Alt det grunnleggende i spillet vil være ferdig, og det man ser iform av videoer vil være noe rundt regnet det man vil oppleve i ferdig utgave.

 

Sånn jeg ihvertfall har forstått det.

 

Folk på MMORPG.COM sier jo att dem er i WAR beta. Om det er jug eller ikke er ikke opp til meg å finne ut av.

Lenke til kommentar
Et kampsystem som er mye mer komplisert enn det behøver tar vekk oversikten.

Det trenger ikke være veldig komplisert for å være bra. Det må ha visse elementer som gjør at det ikke bare er å trykke på de skillsene du har ledig for å vinne. Jeg må stikke nå, men om du vil kan jeg gå nermere inn på hva jeg mener her. DAoC har så veldig veldig mye som wow ikke har. WAR kommer trolig til å adoptere mye av det, men kommer også til å bli lettere enn DAoC, da jeg kan gå med på at det er noe vanskelig. Kanskje for vanskelig for de fleste.

Lenke til kommentar
*chop*

 

Folk på MMORPG.COM sier jo att dem er i WAR beta. Om det er jug eller ikke er ikke opp til meg å finne ut av.

6994102[/snapback]

Du bommer bare litt på definisjonen av beta.

Et spill er "spillbart" i pre-alpha. Men det vil være svært ustabilt og svært mangelfullt. Noe man kan se i filmene.

De sier riktignok summer 2006, men dette ble postet i siste slutten av sommeren og det har ikke kommet noe egentlig nytt siden da som tilsier at de er kommet noe videre. Uansett så er de likegyldig hva de kaller det, spillet er fremdeles over et år fra release og langt fra ferdig.

 

For å si det slik, de har ikke engang tenkt på å begynne å grov balansere spillet enda. Det er så altfor mye som mangler enda.

 

Folk som sier de er i betaen er et tysk guild som heter b.e.W.A.R.e og har fått plasser i betaen som begynner til neste år.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Okei zappy, nå leste jeg bare svaret du hadde til meg.

Det er en ting jeg vil spørre deg om, har WAR bare laget et "midlertidig" combat system da? For det combat systemet jeg så der var HELT likt WoW. Forutenom moral systemet. Man velger en skill, den charges/instant executes. Man venter på cooldown osv.

 

Jeg skal innrømme at AoC kan bli en flopp, men de har mange spennende konsepter som kommer til å bli revolusjonerende hvis det fungerer på en bra måte.

 

Mens det jeg har fått med meg fra WAR virker det som de helgarderer seg med å kjøre en ala "WoW" simpel stil over hele spillet. Selvfølgelig er ikke dette dumt da det selger, men jeg blir absolutt ikke imponert.

 

Du mener det blir vanskeligere å bli god i WAR, hvilken begrunnelse har du for det? Hvilke elementer i WAR gjør det evne basert?

 

For meg virker det som mythic

Lenke til kommentar
Okei zappy, nå leste jeg bare svaret du hadde til meg.

Det er en ting jeg vil spørre deg om, har WAR bare laget et "midlertidig" combat system da? For det combat systemet jeg så der var HELT likt WoW. Forutenom moral systemet. Man velger en skill, den charges/instant executes. Man venter på cooldown osv.

Jge ville ikke kalt det et midlertidig system, men et uferdig system. Det er kun en brøkdel av systemet som er inne og derfor ser det simpelt ut. Det er f.eks. ingen filmer med action point systemet som jeg nevnte såvidt over. De er nok på god veg å designe det, men å vise et uferdig system kan vise seg å ha sine ulemper.

 

Jeg skal innrømme at AoC kan bli en flopp, men de har mange spennende konsepter som kommer til å bli revolusjonerende hvis det fungerer på en bra måte.

 

Mens det jeg har fått med meg fra WAR virker det som de helgarderer seg med å kjøre en ala "WoW" simpel stil over hele spillet. Selvfølgelig er ikke dette dumt da det selger, men jeg blir absolutt ikke imponert.

 

Du mener det blir vanskeligere å bli god i WAR, hvilken begrunnelse har du for det? Hvilke elementer i WAR gjør det evne basert?

 

For meg virker det som mythic

6996939[/snapback]

Mythic har flere ganger gått ut med at WAR vil kreve skill og teamplay. Ettersom dette var faktum i DAoC og tidligere daoc spillere og andre pvp spillere som meg har store forventninger til at de gjør akkurat denne delen bra. Faktum er at hvis de lager et simpelt og dårlig combat system vil Pvp biten faile. Failer Pvp biten, failer spillet. Dette har de selv sagt.

 

Det WAR må gjøre for å selge er å gjøre det bra der Wow gjorde det dårlig. De må sikte på spillere som ikke liker instance farming eller et simpelt og enkelt spill. Å prøve å "helgradere" seg med å gjøre det samme som wow gjør ville vært en flopp oppskrift.

 

Elementer som gjør WAR evnebasert er vanskelig å peke på da vi vet så lite om spillet enda. Ikke engang Mythic vet hvordan dette vil bli. Det jeg vet er at mythic har laget daoc, kongen av pvp og har sagt at de vil fokusere på det.

 

En ting som trolig vil bli med i spiller er collition detection. Altså at man ikke kan løpe gjennom fienden. Dette kan gi store taktiske muligheter, men kan også potensielt gå galt hvis det ikke blir skikkelig gjennomført. Blir spennende å se.

 

En skill vi vet om so far, er en taunt abilitly som heavy tanker trolig vil få. Denne vil gi ditt target, en damage debuff mot alle dine lag kammerater, men en bonus mot deg. På denne måten vil du beskytte de svake i gruppen imot å utsette deg selv for fare. Om du leser et sjulte avsnittet under, viser dette til at WAR går i samme rettning som DAoC i henhold til teamplay. Wow har ingen gode teamplay elementer.

 

 

Eksempler fra DAoC følger. Jeg skjuler det da det blir slightly off topic og ikke er like interesant for alle, men vil få det med da det er viktig for å forså hvorfor det er så genialt at nettopp mythic lager dette spillet:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jeg drar frem noen eksempler på hvordan dette var i DAoC, men det er veldig vanskelig da det er så mange elementer å ta hensyn til. Jeg kunne skrevet en hel bok på det. Jeg tar det altså VELDIG basic, ingen hensyn til special abileties, class speisifike ting, strategier og taktikker.

 

One on one comat:

Det er alltid noe å gjøre. Man sitter ikke å vanter på en cooldown. For å klare dette måtte man bruke all konsentrasjon på å gjøre det rette for å yte optimalt. Enhver kamp ender med at du har en puls på 200.

 

For melee\hybrid classer gikk dette på styles. Hvert slag kan man velge å legge på en style, som gjør mer damage og\eller har en eksta effekt (stun, slow, attackspeed decrease etc). Treffer du med en spessiel style, kan du følge opp med chain styles som er enda mektigere. I tillegg må man være lynrask i avgjørelser og bruke alle muligheter man får for å på inn det som kalles reactionary styles. Dette er noe man bruker etter feks. du blocker, fienden dodger, noen skyter deg med bue etc. og ettersom combaten er så rask så er det veldig ofte man ikke klarer å bruke stylsene. På toppen av det har vi positional styles, som brukes fra siden, forfra eller bak. Disse er som oftest mye kraftigere enn en "anytime" style. Her vil en talentfull spiller utklassere en dårlig. Det kommer selvfølgelig mye ann på hvilke classer som sloss. Enkelte er vanskeligere å spille enn andre.

 

Det skal også nevnes at spillet har 45 classer og alle classene har et utall egene skills, styles og abileties man må ta hensyn til. De fleste melee classene kan velge mellom slash, crush og thrust våpen som alle har egene styles. Det er f.eks. veldig viktig å merke seg hvilke våpen type noen har da de kan f.eks. stunne deg i 9 sekunder bakfra om du prøver å løpe. Dette har riktignok mest med erfaring å gjøre, men er man ikke flink til å bruke kunnskapene dine i kamp vil det gå gale.

 

For caster classer er one on one ofte enklere. Enten dreper man raskt eller dør man raskt. Det er først når man får problemer at man kan redde seg inn med å være god. Det som er viktig å merke seg med castere og healere i daoc er at de ikke kan caste når de blir angrepet. Da blir de interuptet og failer spellen. Derfor er det viktig for alle som sloss mot castere å være flink til å bruke alt de har av interupt på en god måte hvis casteren kommer seg på avstand. Hvis du som en caster får noen på deg i melee, har du noen få valg. Prøve å sprinte (bruke endurance til å løpe fortere) eller å prøve å caste en crowd control spell (slow, stun, mez (aka sleep)) med hjelp av en skill som gir deg en uninteruptable cast før du dør. Har fienden da en slow spell eller poison eller en back position stun vil det ikke være noe nytte i å prøve å løpe vekk. Har fienden abileties til å komme seg fort ut av crowd control spells? Her er det en del å tenke på. Og enda mer om du sloss mot flere fiender enn deg selv. I feks. wow tapte du nesten alltid om fienden var flertallig. Dette er noe som er mye mer mulig i DAoC.

 

Spillet begynner først å bli skikkelig vanskelig når man får teamplay inn i bildet.

 

Man har et utall forskjellige metoder å stoppe fienden på og forsvare gruppen. Som tank kunne man bruke en "guard" skill der han kunne blokkere angrep for svakere team mates så de ikke ble grisebanket. I en gruppe må det sammarbeides for å lykkes. En tank må beskytte castere og healere. Castere beskytte tanker og support classer. Og support classer holder hele gruppen i live.

 

 

En melee class i en gruppe kan ha mange forskjellige oppgaver. I en balansert gruppe (noen melee classer, noen castere og noen supprt) vil han være:

- offansiv (slå mest mulig på de svakeste motstanderene det er mulig å komme til)

- defansiv (beskytte de svake i sin gruppe fra farlige menn med økser (dette er regnet som å være en av de vanskeligste rollene i spillet))

- interupter (en som prøver å stoppe motstanderenes castere og healere i å få gjordt oppgavene sine (også en vanskelig oppgave)

Eller en kombinasjon av de øvrige.

 

For en caster elelr support er oppgavene mye mer variert i fohold til classene. Hovedsakelig er det debuffing (negative effekter), skade, crowd control oh healing som er hoved fokus. Her skulle alt helst vært gjodt med en gang, men ettersom fienden ofte gjør sitt ytterste for å stoppe deg i disse oppgavene, er det viktig at du holder deg vekk fra øksene. Og om du ikke klarer dette selv er det gruppen din som må bistå. En tank vil kunne stunne og guarde. Andre kan drepe, bruke crowd control etc.

 

 

Uten Tanker vil man ofte ikke klare å "pushe" fienden nok, slik at man ikke klare å overta dem. Man vil også dø lette hvis man ikke har noen store tunge tanker til å besytte de svake.

 

Uten castere vil man ofte ikke ha nok damage til å klare å drepe fienden. Man vil også ikke ha nok kontroll på fienden da castere sitter på noe av crowd controllen i spillet.

 

Uten support vil man tåle mindre og dø veldig fort. Mye crowd control, interupt og debuffs sitter hos support classene.

 

Alt er så komplett og sammensatt at pvpen blir mye mye bedre og gøyere.

 

Uten tvil kan dette være for vanskelig for mange. WAR kommer nok ikke til å bli så vanskelig som daoc, men jeg håper det blir like utfordrende å spille.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Når jeg leser og tenker på spillet får jeg seriøst frysninger! Synes det er dumt at de har utelatt halflinger, en av de fire spillbare rasene i pen and paper spillet. Nå passer kanskje ikke halfinger så bra i slik krigføring men elsker halfinger. Gledet meg til å spille halfling(i warhammer verdenen er halflinger skikkelig hobbiter, fredlige, litt tykke og veldig glad i mat!) i de gamle warhammer online spillet som ble lagt på is. Tror egentlig det spillet hadde passet meg bedre, du kunne dessuten også være ogre noe som kunne blitt bra :)

 

Forstår ikke helt hvorfor the greenskins skal være med på chaos sitt lag, det er ganske rart egentlig, orcene har vel aldri gått i lag med chaos før(frivillig) så synes spillet bør ha en god grunn for at de skal være med på det laget. Håper ikke de ble med bare for å ha nok raser på de slemme laget. Wood elves burde jo også kanskje vær med i stedet for high elves, for de har jo isolert seg helt. Håper og tror på ekspansjoner der man kan trekker inn nye land og spillbare raser.

 

Kanskje heller orcene skulle vært random npc mobs, slik de egentlig er.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Når jeg leser og tenker på spillet får jeg seriøst frysninger! Synes det er dumt at de har utelatt halflinger, en av de fire spillbare rasene i pen and paper spillet. Nå passer kanskje ikke halfinger så bra i slik krigføring men elsker halfinger. Gledet meg til å spille halfling(i warhammer verdenen er halflinger skikkelig hobbiter, fredlige, litt tykke og veldig glad i mat!) i de gamle warhammer online spillet som ble lagt på is. Tror egentlig det spillet hadde passet meg bedre, du kunne dessuten også være ogre noe som kunne blitt bra :)

 

 

Helt enig. Jeg hadde store forhåpninger til det orginale Warhammer Online some ble planlagt, og som baserte seg på Warhammer Fantasy Roleplay, og hadde med careers og alt det tøffe fra fra WFRP. Nå blir det bare Planetside i fantasy-setting. Bare fokus på PvP. Blæh.

 

Først ødelegge Turbine helt DDO med sine lave levels, anti-solo holdninger og "kun instances". Så blir Warhammer Online kun basert på Fantasy Battles, og bare PvP-orientert.

 

Øystein

Lenke til kommentar
Når jeg leser og tenker på spillet får jeg seriøst frysninger! Synes det er dumt at de har utelatt halflinger, en av de fire spillbare rasene i pen and paper spillet. Nå passer kanskje ikke halfinger så bra i slik krigføring men elsker halfinger. Gledet meg til å spille halfling(i warhammer verdenen er halflinger skikkelig hobbiter, fredlige, litt tykke og veldig glad i mat!) i de gamle warhammer online spillet som ble lagt på is. Tror egentlig det spillet hadde passet meg bedre, du kunne dessuten også være ogre noe som kunne blitt bra :)

 

 

Helt enig. Jeg hadde store forhåpninger til det orginale Warhammer Online some ble planlagt, og som baserte seg på Warhammer Fantasy Roleplay, og hadde med careers og alt det tøffe fra fra WFRP. Nå blir det bare Planetside i fantasy-setting. Bare fokus på PvP. Blæh.

 

Først ødelegge Turbine helt DDO med sine lave levels, anti-solo holdninger og "kun instances". Så blir Warhammer Online kun basert på Fantasy Battles, og bare PvP-orientert.

 

Øystein

7006816[/snapback]

At det blir PvP fokusert betyr ikke at det ikke vil være mye PvE. Bare at man KAN PvPe hele vegen og at det ikke vil være noe 40 manns instace raid end game. Og hvis du tror det blir Planetside-ish så bør du lese LITT til på info. Mye kan du finne i FAQen på warhammeralliance.com.

Lenke til kommentar

Det var veldig bra sagt Øystein, mens jeg er VELDIG trist at det første warhammer online ble lagt på is, så må jeg si meg meget glad at noen i det hele tok det opp igjen. Så får jeg heller gå med på en del komprimisser, synes det er flott av vi får et warhammer spill. Har veldig stor sympati for dverger i warhammer så jeg skal nok overleve me de, selv om halflings er teh shit :)

 

Så jeg er ganske optimistisk selv om de tilsynelatende perfekte warhammer spillet ble lagt på is, og vi fikk servert et annet warhammer spill. Jeg er bare så glad i warhammer at jeg blir gira på alt som har med warhammer å gjøre!

Lenke til kommentar
Det var veldig bra sagt Øystein, mens jeg er VELDIG trist at det første warhammer online ble lagt på is, så må jeg si meg meget glad at noen i det hele tok det opp igjen. Så får jeg heller gå med på en del komprimisser, synes det er flott av vi får et warhammer spill. Har veldig stor sympati for dverger i warhammer så jeg skal nok overleve me de, selv om halflings er teh shit :)

 

Så jeg er ganske optimistisk selv om de tilsynelatende perfekte warhammer spillet ble lagt på is, og vi fikk servert et annet warhammer spill. Jeg er bare så glad i warhammer at jeg blir gira på alt som har med warhammer å gjøre!

7013890[/snapback]

Det er visstnok en veldig god grunn til at halflings ikke er med i spillet. Har lest det, men husker ikke hvor. Skal finne ut av det senere.

 

edit: her er link til en post på saken:

http://www.warhammeralliance.com/forums/sh...light=halflings

 

 

Ang. det gamle warhammer online spillet så har jeg uttalt meg om det tidligere i tråden. Det hadde floppet. Til og med Climax så det.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...