Gå til innhold

Dine tanker om Warhammer Online!


Anbefalte innlegg

som jeg har sagt så gleder jeg meg helt vilt til det kommer!

 

men jeg lurer på om noen kan svare meg på om warhammer online kommer til å koste noe i måneden...

6966496[/snapback]

 

Jeg kan love deg att alle fremtidige MMO's vil komme med en månedlig betaling.

6968052[/snapback]

 

åhh, nedtur :thumbdown:

6971160[/snapback]

 

Mmo spill har alltid hat månedlig betaling. Og de store kommer nok alltid til å ha det. Det er store utgifter knyttet til å drive et mmo spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Woodelves eier highelves anytime. Tenker det er pga. lore grunner at de valgte highelves uten at jeg er noe lore ekspert. Skulle jeg valgt så ville jeg hatt lizardmen vs skaven som expantion paring. 2 elf raser holder og skaven og lizardmen er så utrolig mye fetere.

 

RP servere vil det være ja.

 

Når det kommer til gear så vil dette være totalt anderledes fra wow. Spillet er designet med PVP i tankene og alt vil ofres for å få denne delen av spillet bra. Faktum er, om pvpen blir failer, failer spillet. MAO. det vil bli items, men de vil ikke være på samme nivå som wow. Ingen 40 manns instance raiding. Takk gud, eventelt Mythic da gud ikke kan måle seg.

 

er stygt redd for en meget likt spill som world of warcraft, men med litt færre spillere...

6956829[/snapback]

So far så er ikke mye som tyder på at det blir som wow, ettersom wow = itemgrind. Likhetene er at begge er fantasy MMORPGs og at det er orker og alver i begge. Liker du ikke det så er verken wow eller WAR noe for deg.

 

Når det kommer til levling så vil man kunne levle fra start til slutt med pvp. Dvs at man vil få items, penger og exp i pvp, i tillegg til spesifike pvp rewards.

Lenke til kommentar

Ahh. Trodde det var noe mer spennende :p

 

Angående raser i ekspansjonspakker. Den første hadde vel vært flott med Lizardmen og Skaven så Wood Elves og Beasts of Chaos i den neste. Digger både Wood Elves og Beastmen, men siden vi får to alver og Chaos i starten ville Lizardmen og Skaven funket fint i den første, men jeg vil helst ha Wood Elves med en gang! Waywatcher FTW!

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg hørt mye om Warhammer. Men har lest igjennom hele tråden her, sett på filmer, argumenter osv. For meg virker det som WAR blir WOW med utbedrede feil. Rett og slett. På den ene filmen så er ALT likt WoW. Eneste nye jeg så der var moral systemet. De forklarte igjennom et quest, du skulle drepe 20 små dyr, få tak i 20 øl kanner osv. VELDIG SPENNENDE.

 

zappy: Du snakket så vidt på at du mente pvp systemet ble utfordrende osv i WAR. Måten man bruker abilities på i WAR så akkurat ut som WOW. Man trykker på et eks. spell, venter på at casting time er ferdig. Venter i to sek. Caster en gang til. Sånn gikk det igjennom hele filmen. Latterlig.

 

Nei vettu hva jeg var skikkelig spent på hva WAR hadde å by på, men nå har jeg blitt virkelig skuffet og hopper fort tilbake på AoC sporet.

 

WAR = World of Warhammer.

 

Kom med gode argumenter imot det så kanskje jeg blir overbevist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

For å være helt ærlig har jeg større tro på den nåværende standarden for slåssesystem i mmorpgs, age of conan-slåssesystemet virka litt for treigt for min smak. Men naturligvis kan jeg ta usaklig feil.

Uansett trenger man eksperimentering med nye ting for å drive mmorpgs framover :)

 

Det som jeg likte minst med wow var det at items utgjorde en såpass stor forskjell som det gjorde, så om war blir ganske likt uten et altfor stort fokus på items (og samtidig ikke for lite, da kan jeg like gjerne spille Guild Wars), så blir jeg en fornøyd kar!

 

For meg virker det som WAR blir WOW med utbedrede feil.

Det er sånn det alltid er ;)

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
zappy: Du snakket så vidt på at du mente pvp systemet ble utfordrende osv i WAR. Måten man bruker abilities på i WAR så akkurat ut som WOW. Man trykker på et eks. spell, venter på at casting time er ferdig. Venter i to sek. Caster en gang til. Sånn gikk det igjennom hele filmen. Latterlig.

 

Nei vettu hva jeg var skikkelig spent på hva WAR hadde å by på, men nå har jeg blitt virkelig skuffet og hopper fort tilbake på AoC sporet.

 

WAR = World of Warhammer.

 

Kom med gode argumenter imot det så kanskje jeg blir overbevist.

6988353[/snapback]

Før jeg begynner:

http://www.penny-arcade.com/comic/2006/04/10

 

 

 

WAR er over ett år fra release! Combaten du ser på filmene har ingenting med hva du kan forvente ved release. Ettersom det er mythic som lager spillet kan vi forvente at det blir mer likt DAoC. Moral vil være mer som ekstra abileties, og på ingen måte hoved abiletiene man bruker.

 

Grafikken er i samme stil, selv om den er MYE mer detaljert. Grunnen til dette har du sikkert fått med deg om du har lest tråden her. Om ikke så er det fordi Warcraft verden er kraftig inspirert av warhammer verden. Så om du vil kalle det World of Warhammer, så er jo det rett og feil på et vis.

 

La meg lage en liten liste for deg for å gjøre gameplay delene litt klarere:

 

WAR:

-Er pvp fokusert

-Det vil være instancer, men de vil ikke dra det så langt at det blir en pest og en plage.

-Man kan pvpe fra første sekund og levle og skaffe det man trenger uten å måtte drepe et eneste dyr. Dette balansert med en stor og utfordrene verden full av quester og grinding ala wow om du ønsker det.

-Krever skill.

-Endgame er 80% pvp.

 

Wow:

-Er pve fousert

-Når jeg tenker wow, tenker jeg instance farming og spessielt 40 manns grupper.

-Pvpen er allerede dårlig pga. måten spillet er bygget. Hvis man legger epics så blir det bare latterlig.

-Krever ikke skill.

-Endgame er 95% Pve

 

 

Uten tvil vil WAR la seg "inspirere" av Wow sine geniale sider på samme måte som Wow lot seg "inspirere" av alle andre MMOer som var på markedet før dem. Det vil ikke si at spillene blir det samme.

 

 

Om noe er uklart så er de tbare til å spørre.

 

 

PS. uheldigvis så er ikke jeg en spåmann, så det jeg har skrevet i denne posten er det de har sagt spillet vil bli. Hvem vet om de klarer å lage det like bra som de sier. Vi kan bare håpe.

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Nei world of warcraft krever ikke no skill i det hele tatt -_- (snakker Pve, pvp er så lett at folk blir rank 14 med å spille med bare musa)

 

men Warhammer ser bra ut, må testes.. husker jeg drev med de figurerene man maler og spiller med når jeg var mindre ;)

6989537[/snapback]

Ja for ikke å snakke om det tragiske ranking systemet. Huff.

Kan garantere et skikkelig ranking system i WAR med skikkelige rewards av div sorter. Skill\ablileties, bonuser, gear etc etc.

 

En stilig warhammer minatyr når du nevner det:

http://www.cartesiuscreations.com/gallerie...s/warhammer.jpg

Lenke til kommentar

Var og kjøpte meg Wood Elves army-boka nå. Har den og Hordes- og Beasts of Chaos. Tror jeg skal begynne opp igjen med Tabletop spillet, men greier ikke bestemme meg om jeg skal gå for Wood Elves eller Chaos. Må få lest litt i dem og tenkt mer så skal jeg nok få bestemt meg. Etterhvert blir jeg vel stående med begge deler, men må ha en og starte med.

Lenke til kommentar
Ja for ikke å snakke om det tragiske ranking systemet. Huff.

Kan garantere et skikkelig ranking system i WAR med skikkelige rewards av div sorter. Skill\ablileties, bonuser, gear etc etc.

6990287[/snapback]

 

Jeg har ikke lest så mye om WAR. Er selv en AoC "fan" men er jo selvfølgelig interessert i å lese om WAR. For jeg vil nok prøve det før eller seinere. Selv om jeg helst vil vente til jeg får se anmeldelser o.l.

 

Når du sier at du kan _garantere_ ett skikkelig rang system. Har du link?

Regner da med att du har lest/sett/hørt noe. :)

Lenke til kommentar

 

WAR er over ett år fra release! Combaten du ser på filmene har ingenting med hva du kan forvente ved release. Ettersom det er mythic som lager spillet kan vi forvente at det blir mer likt DAoC. Moral vil være mer som ekstra abileties, og på ingen måte hoved abiletiene man bruker.

6989219[/snapback]

 

Dette blir feil. Spillet er i BETA form så det vil si att spillet er ferdig i Alpha.

Når man er i BETA, så betyr deti att spillet er spillbart. Folk spiller spillet og det man ser i videoer er slik man vil se det når det kommer ut. Forutenom "tweeks", ballansering av classes osv.

Man vil hvertfall få servert noe tilnærmet det man har sett nå.

 

Fra de videoene jeg har sett så ser jeg en "turn-based combat" system. Slik man har i WoW og forresten alle andre MMO's til dags dato.

 

Med det systemet så vil det alltid være lett å beherske PvP med litt erfaring.

Det blir å trykke på riktig knapp til riktig tid, vente litt og gjenta.

Verre er det ikke.

 

Moral systemet trur jeg vil bli brukt på lik måte som de vanlige abilityes man har. Det eneste er att man har valget mellom å bruke en liten ability med engang. Eller vente på noe som er enda større og bedre.

 

Kan nesten sammenlignes med Warriors Rage i WoW.. Ellerno.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Fra de videoene jeg har sett så ser jeg en "turn-based combat" system. Slik man har i WoW og forresten alle andre MMO's til dags dato.

6992436[/snapback]

Turn based combat hadde vært stusselig ja. Systemet som er prevalent er derimot ikke turnbased, siden du ikke venter på tur, men heller på cooldowns til diverse skills.

 

Systemet er slik fordi det funker. Og det med å bli flink i pvp i feks. wow er ikke så enkelt som folk skal ha det til. Det går an å hevde seg, men det er fortsatt mange elementer man må ha oversikt over. Problemet er dessverre at man kan bli level 60 og være flink i pvp, men tar du ikke tiden til å skaffe epix så får du uansett aldri gjort noe med de som har farma mer enn deg. Jeg håper War retter på akkurat den biten :)

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...