Gå til innhold

Dine tanker om Warhammer Online!


Anbefalte innlegg

Når jeg nå har sett på noen av ingame filmene til WAR så syntes jeg det minnet meg svært mye om WoW. Spillet er selvsakt 2 år nyere, så større og mer spektakulære ting kan man jo se. Men i det store og det hele, så minnet det veldi, altfor mye om WoW. Kamp systemet er jo omtrent likt. Den eneste forkjellen er "moral" systemet. Men som igjen ikke kan brukes skikkelig før man er i raid osv. Dessuten, det vil bare være ekstra store "spektakulære" attacks. Like de mindre man har fra før av.

 

Det att man ikke kan loote, og ikke miste noe der inne, synes jeg tyder på att items vil bety alt for mye, slik att spillet hadde blitt ødelagt hvis man mistet sin kjære epic sverd. Dette igjen tyder på att det vil bli altfor mye jobb å få ta i de "uber" item'ene.

Som igjen betyr Grind.

 

Jeg kan jo selvfølgelig ta feil. Men i det store og det hele. Så synes jeg det blir litt for"Carebear"

6608928[/snapback]

 

W.A.R kan egentlig beskrives med et ord. PvP. Spillet kommer ikke til å ha raids slik som du har i Wow sitt endgame. Her dreier det seg om PvP og RvR. Quests vil være der hvis du ønsker å gå pve veien. Men ellers kan spillet spilles fra begynnelse til "slutt" bare med PvP. Hele verden vil være en evig slagmark som forandres etter hvilken side som kontrollerer land. Så det vil på en måte ikke være noe tradisjonelt endgame, det vil hele tiden dreie seg om denne krigen. Det spiller ikke noen rolle om du er lvl 1 eller 50, du vil alltid være innblandet i denne krigen. Det er ikke noe som plutselig skjer når du når en bestemt lvl. Dette liker jeg i hvertfall veldig godt :w00t:

Spillet vil ikke være den evig item grinden som Wow. Item's kommer ikke til å spille en like stor rolle i W.A.R som i World of Warcraft.

 

Jeg har litt på følelsen at folk roser Aoc altfor høyt opp i skyene. Etter at det har blitt hintet at spillet kommer til konsoll, har jeg fryktet at spillet kommer til å dreie seg om å hammre inn flest mulig komboer på gamepad'n. :no:

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[klipp] Jeg har litt på følelsen at folk roser Aoc altfor høyt opp i skyene.
Det er meget mulig. Sålangt har vi bare hypen til FunCom å forholde oss til egentlig. Men det vi har sett taler jo for seg. Her må jeg si AoC tar seg meget bra ut (Engine). Men ja det er fortsatt mye som kan gå galt.

 

Jeg leste på AoC forumet at WoW dev'ene snakket om angripbare byer, siege weapons, o.l. For egen del ihvertfall husker jeg hvordan jeg med iver leste om Alterac Valley. Så jo helt rått ut på papiret. I praksis vet vi at det ble noe annet (ihvertfall for oss roguer).

*Månemann får flashbacks til kamper med stillstand som gikk over ei hel helg, og gjentatte aoe*. Heldigvis for de som fortsatt spiller WoW har de jo fiksa på mye av dette nå. Likefullt bekrefter hvordan en glimrende ide på papiret kan feile i implementasjonen, og enkelte ting bli helt utelatt.

 

(Leit å unngå disse WoW-referansene for tiden gitt :hmm:)

 

Etter at det har blitt hintet at spillet kommer til konsoll, har jeg fryktet at spillet kommer til å dreie seg om å hammre inn flest mulig komboer på gamepad'n.  :no:

6609225[/snapback]

Håper konsollen kommer for seint inn i utviklingen til at den påvirker for mye. Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Håper konsollen kommer for seint inn i utviklingen til at den påvirker for mye.

6609454[/snapback]

 

Det er ingenting å påvirke. Spillet har en "real-time" sloss funsjon som vil fungere like så bra på PC som på en konsoll, det bare pga all kampen vil fåregå med 6 (+ ? ) knapper. Som igjen må brukes på forkjellige måter.

Noe "button-smashing" vil ikke kunne eksistere, da slag foregår i "real-time" ikke slik man ser på disse beat'em up dead or alive greiene hvor man rekker 13 spark i sekundet. Ett slag med ett tunkt two handed sword vil bruke såpass lang tid som det gjør i "real-life" og det vil ikke hjelpe å trykke på noe mens man gjør det. Man kan bare planlegge neste slag, og vente på att slaget blir ferdig.

 

Når det er snakk om egenkomponerte UI-løsninger som PC'en har, så vil kanskje det være en ulempe for konsoll brukerne. Men xbox 360 får jo bedre og bedre internett tjenester. Så det vil nok ordne seg til da AoC kommer ut på konsoll. PS3 skal jo også få like så godt online muligheter.

Lenke til kommentar
Håper konsollen kommer for seint inn i utviklingen til at den påvirker for mye.

6609454[/snapback]

Det er ingenting å påvirke. [klipp]

6609561[/snapback]

Vel det jeg tenkte mest å var at konsoller ofte dumber ned spill. Dette fordi konsoll-markedet er mer arcade enn pc-markedet. Ta et tilfeldig knippe xbox/ps/gamecube-titler og tell etter hvor mange som er beat'em up, shoot'em up eller platform. Tipper 75% er et greit anslag.

 

I tillegg må man finne en fellesnevner for hvordan kontrollerne skal fungere. Man mister da styrkene til de enkelte, siden tastur/mus har andre kvaliteter enn gamepad.

 

Min udokumenterte påstand hvor dette påvirket spillets combat, var i overgangen mellom TES2: Daggerfall og TES3: Morrowind. I Daggerfall brukte man musa. Når man holdt nede museknappen og f.eks dro til høyre gjorde sverdet en type bevegelse, til venstre en annen osv. Daggerfall var utviklet kun med PC i tankene. Morrowind derimot, ble utviklet med både konsoll og PC i tankene. Her gikk man bort i fra den intuitive immersive måten med sverdet, til bare klikking.

 

For AoC sin del vil ikke slike ting inntreffe tror jeg.

Lenke til kommentar
I tillegg må man finne en fellesnevner for hvordan kontrollerne skal fungere.  Man mister da styrkene til de enkelte, siden tastur/mus har andre kvaliteter enn gamepad.

Nå kan det sies att all video du har sett av AoC mest sannsynlig er blitt styrt gjennom en game-pad. Da dette er favoritt styre måten til Gaute Godager.

 

Min udokumenterte påstand hvor dette påvirket spillets combat, var i overgangen mellom TES2: Daggerfall og TES3: Morrowind.  I Daggerfall brukte man musa.  Når man holdt nede museknappen og f.eks dro til høyre gjorde sverdet en type bevegelse, til venstre en annen osv. Daggerfall var utviklet kun med PC i tankene.  Morrowind derimot, ble utviklet med både konsoll og PC i tankene.  Her gikk man bort i fra den intuitive immersive måten med sverdet, til bare klikking.

 

For AoC sin del vil ikke slike ting inntreffe tror jeg.

6609683[/snapback]

 

Nå er "slå" måten i AoC ikke styrt med musa, dette blir styrt igjennom talrekkene 4-9.

På samme måte kan man f.eks bruke analog stikken å dra den skrått opp ( tilsvarer 9 ) rett ned ( tilsvarer 5 ) osv. Så man trenger ingen tilpassning i spillet for att det skal fungere like så bra/dårlig på konsoll.

 

Nå vet jo ikke jeg helt om man bruker spaken eller om man bruker knapper. Men det vil uansett fungere på tilsvarende måte.

Lenke til kommentar

Utifra det jeg har sett og hørt sålangt så ser WAR ut til å bli det jeg håpte WoW skulle bli.

Ett MMO som ikke er altfor komplekst med hovedfokus på PvP og åpen krig mellom faksjonene ,og med Mythic bak spakene og GW som sitter med full kontroll har jeg vanskelig for å tro at resultatet vil skuffe.

 

Det at WoW i sin tid mer eller mindre kopierte den overdrevne fantasy looken til Warhammer vil nok være et lite problem for WAR da mange vil ta det for en WoW kopi. Det kan også slå positivt ut og holde historieløse kids tilbake i WoW.

 

At folk sier at det bringer lite nytt på banen er både sant og ikke sant, når det gjelder menyer og kampsystemer så har de fleste nye MMOs tatt det beste fra hverandre og jeg tror at høyt modifiserbare UIs er noe som er kommet for å bli.

Kampsystemet i WAR har kanskje lite originalitet, men i gjengjeld tror jeg det vil være svært solid, noe som er svært viktig med tanke på PvP. At det oppfordrer til gruppe pvp for å kunne utføre de mest spektakulære angrepene ser jeg bare på som positivt.

Det jeg ser på som mest originalt med WAR er ett at omtrent alt du gjør i spillet har med krigen å gjøre, du slipper å springe rundt å drepe skumle dyr for redde gamle koner i skogen. Her blir du involvert i krigen fra første sekund av spillet.

Liker også tanken på at quests vil bli delt mellom alle fra samme faksjon i området, da jeg synes dette bringer mer realisme til spillet f.eks ett område har blitt invadert av fiender, og questen er å drepe X antall fiender.

I ett tradisjonelt MMO ville du da ha drept f.eks 10-30 stykk fiender og så hadde du fått premien din, selv om det var 100 fiender igjen, i WAR må hele faksjonen drepe 100-300 fiender og først når fienden har blitt drevet på flukt med halen mellom bena får alle som hjalp til premien.

 

Og sist men ikke minst det at hele end-gamet vil dreie som om masseslagmål for kontroll av områder gjør at iallefall jeg ser enormt frem til dette spillet.

Endret av Shen
Lenke til kommentar
Men nå har vi ikke sett noe in-game filmer fra online verdenen i AoC, bare singelplayer delen, så ja det skal bli spennende å se hvordan det tar seg ut.

 

Det er det jeg mener, vi har ikke sett noe multiplayer av AoC, så hva vet vi om spillet? Hvorfor viser de ikke ingame delen? Jaja, får vente og se.

 

Really?  Trodde alle hadde overdose på den tegneseriegrafikken etter WoW. Den har hindret meg mye i innlevelsen opp igjennom. (Beklager WoW referanser igjen)

Overdose av tegneserie grafikken? Jo ja, man får kanskje avsmak av den om du har fått avsmak av wow. Men er det grafikken som gir deg avsmak av wow eller er det fordi det har dårlig endgame? Det er jo ingen tilfeldighet at det er så populært som det er. Spillet jo bra gjennomført, hverfall levle delen. Wow referanser er helt greit spør du meg.

 

Men i det store og det hele, så minnet det veldi, altfor mye om WoW. Kamp systemet er jo omtrent likt. Den eneste forkjellen er "moral" systemet.

Comabt systemet likt wow? Tjaaaaa vi vet vel egentlig ufattelig lite om det. Om det er likt no så er det vel ganske likt alle mmorpger som eksisterer.

Utifra det jeg har fått med meg so far:

 

De tester ut collision detection. Alternativene er at alle blocker eller at bare fiender blokker, men man kan løpe gjennom allies. Spør du meg så tror jeg de vil droppe det. Lag og massiv combat vil gjøre det nermest umulig å få til skikkelig. Er imponert om de får det til.

 

Positional styles skal være med. Dette er melee angrep som kun fungerer bak og fra siden av fienden.

 

Jeg håper og tror at de også vil ha med reactive og followup styles i tillegg. Reactive kan kun brukes etter en spessiel hendelse, f.eks. du eller fienden dogder, blocker eller blir angrepet på en spessiell måte. Followups er comboer med flere styles som kommer etterhverandre.

 

Alle classer vil kunne melee'. Ingen skal kun stå i bakgrunnen og se på. Er ikke sikker på om jeg liker akkurat dette, men det er i det minste det de har sagt. Grunnen til at jeg ikke liker det, er fordi jeg liker at enkelte classer er

avhenging av andre classer for beskyttelse på forskjellige nivåer.

 

For å ta Dark Age of Camelot som et genialt eksempel. En caster kan nesteb ikke caste noe som helst hvis noen angriper. Dvs. at tankene har en svært viktig oppgave som er å beskytte de svake. Til gjenngjeld så gjør kastere grisemye skade. Det vil si at det er livsviktig å beskytte dine castere og å interupte og dunke ned fiendens castere. Men for å klare å dunke ned noe som helst vil du helst holde healerene opptatt og, for de har syke mengder healing power. På denne måten er det ikke "greit" å ignorere noen av fiendene. Alle må passes på så de ikke lager bråk. Og de aller fleste classene kan gjøre noe for å holde de andre i live.

1. Castere kan drepe og caste crowd control, eventuelt interupte.

2. Support classer kan heale og mange har veldig god interrupt og mange har god crowd control.

3. tankser kan drepe, interupte, stunne, og ikke minst guarde. Når en tanks guarder, kan den blocke innkommende angrep for en annen i gruppen.

 

Hva fører dette til? Kampene blir veldig intense. Ett feiltrinn kan bety døden. Skill betyr veldig mye.

 

Hvis alle i WAR er "up close" så vil de trolig lage et sytem der alle "kan ta vare på seg selv". Fysj.

På en annen side så har de pressisert at de vil bygge combat systemet på teamplay og skill. Så det blir spennende å se hva det blir til.

 

 

 

Liker definitift ikke at et mmorpg kan spilles med gamepad. Det kan sikkert være gøy en liten stund, men ser ikke for meg at dette på noen måte kan gi et solig comabt system. Ta tingene jeg nevnte over som et eksempe. neppe mulig med gamepad. Vi får se.

 

Shen: Helt enig.

 

Til de som sier at ting er "like" og bla bla. Jeg er ikke med på den tankegangen i det heletatt. Ting trenger ikke være nye for å være bra. Det er en helt annen verden, den er lik, men en helt annen. Om man ser på andre medier, ta en krim bok eller film. Det er alltid noen som er drept etc. Likt konsept, men de er alltid store forskjeller.

Wow kom ikke med noe nytt i den forstand. Det bare gjorde alt så mye bedre enn alle andre spill (bortsett fra det som betyr noe såkalrt; pvp).

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Det er det jeg mener, vi har ikke sett noe multiplayer av AoC, så hva vet vi om spillet? Hvorfor viser de ikke ingame delen? Jaja, får vente og se.

6611807[/snapback]

Du har rett i at vi har sett veldig lite av multiplayer delen (bare litt siege mot AI). Men alt de har vist har vært ingame. Til og med traileren er ingame. Det likte jeg.

 

Grunnen til at vi ikke får se mer ingame multiplayer, er vel at det ikke er ferdig nok.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Wankhammer online?

 

Kan du ikke bare spille singleplayer da?

6187932[/snapback]

 

:dontgetit:

 

Jeg er ikke sikker på warhammer enda, men universet der gir nok muligheten for en bra historie og sånt! Har faktisk litt håp om at det blir bra jeg også :)

 

Blir sikkert ikke like populært som WoW da :hrm:

6187941[/snapback]

 

Det var vell aldri helt meninga at Warhammer online skulle bli noe super super superkjent spill (som world of warcraft, som foresten stinker) Det var vell mer ment for litt eldre mennesker og ikke frekke snørrunger som det florerer av i WOW (snakker av erfaring ja, men der er selvsagt untak.

 

Men etter at mythic tok over sjappa liker jeg igrunnen bare utviklingen dårligere og dårligere.

 

Og at det ikke blir like poplært som WOW, bra! (veldig bra for oss som spillere som liker MMO`s litt mer seriøse en WOW, men litt dårlig for Mythic)

Jeg sier ikke at det er slik det vil bli, men sann jeg håper det vil bli, jeg kommer ikke til og spiller det, har lagt MMO`s på hylla for lengst, men for andre spillere.

 

Var veldig positiv til spillet i starten, siden jeg er både fan av Warhammer og Mythic Entertainment. Men, blir mer og mer skuffet for hvert newsletter; likner mer og mer på WoW. :( Liker ikke det jeg har sett av animasjoner og spells, etc.

 

Men, det er jo lenge til det kommer. PvP systemet blir spennende, så min mening kan fort endres. :)

6566633[/snapback]

 

Kunne ikke vert mer enig edds :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er det jeg mener, vi har ikke sett noe multiplayer av AoC, så hva vet vi om spillet? Hvorfor viser de ikke ingame delen? Jaja, får vente og se.

6611807[/snapback]

Du har rett i at vi har sett veldig lite av multiplayer delen (bare litt siege mot AI). Men alt de har vist har vært ingame. Til og med traileren er ingame. Det likte jeg.

 

Grunnen til at vi ikke får se mer ingame multiplayer, er vel at det ikke er ferdig nok.

6611847[/snapback]

Vel... om vi ikke vet hvordan det faktiske gameplayet fungerer så vet vi svært lite om selve spillet. Grafikken en et sjell, innmaten er det som virkelig er intressant.

 

Ikke ferdig? Er det ikke snart en slags public beta? WAR er i alpha og vi har en god ide på hvordan det vil foregå.

 

Men etter at mythic tok over sjappa liker jeg igrunnen bare utviklingen dårligere og dårligere.

Mythic har aldri tatt over noe sjappe. De har lagd sin egen sjappe. Og de fleste som er kjent med mythic er sjeleglad for at de skal laget WAR. Climax sitt spill så tafatt ut. Ikke rart det ikke overlevde.

 

Hvorfor bry seg så mye om hvor mye det ligner på wow? Det er ikke wow, og til syvende os sist så har det ikke noe å si for gameplayet.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Zappy: Nei.

 

When Games Workshop pulled the plug on the development of Climax's Warhammer Online, it seemed as if the project was destined to be vaporware. Warhammer fans all around the world were extremely disappointed at the announcement. The grim fantasy world is the ideal place to set an online RPG; not only is it extremely popular, but its richness, detail, and history rivals that of any other popular fantasy license, including staples such as D&D and Middle-earth. It is -- literally -- a gold mine of online gaming revenue just waiting to be tapped.

 

Enter Mythic Entertainment. The creator of the popular Dark Age of Camelot series has snatched up the license to develop Warhammer Online, despite the fact that Namco signed a licensing agreement with Games Workshop just a few months ago. The Namco deal, it turns out, is only for console and standalone PC games, not for online games, so Mythic was free to jump in, sign a deal with Games Workshop, and save Warhammer Online from its former fate.

 

Kilde: http://pc.gamespy.com/pc/warhammer-online/618264p1.html

 

Games workshop sin Warhammer online var mørk og dyster som kunne tiltrekke seg et mer voksent publikum etter min mening.

 

Her er et par bilder:

Games workshop:

warhammer_online2b.jpg

Mythic:

SS_0706_13.jpg

 

Min mening er at mythic har rævkjørt Warhammer online.

Og jeg mener at grafikken har mye for gameplayet og si. Hadde wow ikke hatt en så "barnevenlig" grafikk som det har kunne faktisk world of warcraft vert et nogelunde bra spill. og det hadde også ført til at ikke så mange snørrunger hadde spilt wow.

 

-Fred ut-

 

Edit:

ikke games workshop, climax selvsagt

Endret av SCV
Lenke til kommentar

Kan ikke se det ene bildet der, men anntar at du peker til climax sitt spill. har sett det. Joda mørkt og dystert, men det så skikkelig ut som et flopp spill. Det hjelper ikke med rett grafikk om gameplayet suger.

Si meg, hadde wow hatt bra endgame om grafikken hadde vært mer "voksen". Neeeeeei. Instance raiding stinker uansett. Wow var et solid spill (levle delen av spiller) og ikke pga grafikken.

 

Greit nok, jeg sier ikke at grafikk er ubetydelig. Det gir en god feeling av verdenen. Det er obvious at de som er godt kjennt med warhammer vil at den skal være mørk og dyster, noe som sikkert hadde vært drit bra. Men jeg tar spillet som kun spillet og blir ikke serlig skuffet om ting ikke er akkurat som warhammer verden, så lenge det blir bra. Nå har mythic sagt mange ganger at det skal være mørt og dystert til en viss grad, men har en følelse av at det var PR talk. Vi kan jo håpe at det er deler av spillet vi ikke har sett.

Mythic har også sagt at de ikke sikter på mainstream publikumet selv om jeg har mine tvil akkurat der.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Det er da individuelle meninger om dette med grafikk og gameplay!

jeg mener at wow ville tatt seg bedre ut med en anne sort grafikk og tiltrukket seg et annet publikum. men igjen det er meg

 

Men går grafikken til Warcraft går langt langt tilbake i tid med store bollete trær og skeive hus som ikke kan sammenlignes med diverse andre fantasy spill.

 

 

Og jeg tror også at en hel haug av de som var fan og hadde forhåpningene oppe til climax sin Warhammer ble fryktlig skuffet når de ser hvordan mythic har kjørt spillet rett i undergrunnen, men merk deg; MINE meninger. Og jeg nekter og tro at jeg er den eneste som er blitt grådig skuffet etter at mythic tok over sjappa.

 

Edit: nytt bilde som du forhåpemtligvis ser.

Endret av SCV
Lenke til kommentar
Det er da individuelle meninger om dette med grafikk og gameplay!

jeg mener at wow ville tatt seg bedre ut med en anne sort grafikk og tiltrukket seg et annet publikum. men igjen det er meg

 

Men går grafikken til Warcraft langt langt tilbake i tid med store bollete trær og skeive hus som ikke kan sammenlignes med diverse andre fantasy spill.

 

 

Og jeg tror også at en hel haug av de som var fan og hadde forhåpningene oppe til climax sin Warhammer ble fryktlig skuffet når de ser hvordan mythic har kjørt spillet rett i undergrunnen, men merk deg MINE meninger. Og jeg nekter og tro at jeg er den eneste som er blitt grådig skuffet etter at mythic tok over sjappa.

 

Edit: nytt bilde som du forhåpemtligvis ser.

6612107[/snapback]

Ikke meningen å virke som om jeg bestemte over dine meninger. Det gjør jeg altså ikke.

Om du leser Warhammer online forum så er folk genrellt glad over at det er mythic som lager det. Det er alltid noen som liker scabby flopp spill. :)

Lenke til kommentar
Selvsagt ikke.

hvem sitt spill er/var scabby flopp spill? climax eller mytic? med tanke på at screenshotet av Climax sin Warhammer er vell langt over et år gammelt må jeg si at det ser veldig bra ut jeg. Vist det var Climax sitt du tenkte på ja.

6612138[/snapback]

(er på en ny PC nå så kan se bildene)

Er vel to år gammelt (screenshottet). Men likevel. Grafikken er mer lik grafikk fra 90 tallet. Animasjoner er omtrent like dårlig som i Dark and Light. Da snakker jeg ikke "jeg synes de er dårlig", men de ER dårlig. Verden til climax er også bygget opp uten tanke på gameplay utifra det jeg har sett. Mythic er et av verdens beste selskaper på MMORPGer og vet hva som skal til.

 

Mythic sitt spill er langt mer populært nå en climax sitt spill trolig noen gang ville blitt. Det er så mange mmorpger der ute og jeg tror ikke climax hadde overlevd og at det var den største grunnen til at de ble fratatt lisensen. Note: Dette er spekulasjoner med liten eller ingen backing fordi jeg er for lat til å sjekke det nermere.

 

 

 

edit:

En viktig ting som jeg ikke har nevnt, men som jeg nettopp nevnte i denne posten. Om du har spillt et mmorpg før, så vet du at du bygger character opp til å bli stor og mektig etc etc. I en fantasy verden som Warhammer, er ikke alle krigerense "helter". De er en av mange, kopier for å lage en hær. I MMORPG så hadde det vært ufattelig dårlig om alle gikk rundt å så like ut og hadde masseprodusert metallplater på seg som armor. Som du ser på screenshottet til climax over så er det ikke tatt høyde for character development. Dvergen ser ut som en uteligger og orkene har metall platene. Modellene du ser er ikke laget for å bli en skikkelig character du kan spille. De er såvidt verdig å være skittene mobs i utkanten av et kart. Jeg ville heller sett karakteristisk ut og gått rundt med trofeer av drepte fiender på spikes på skuldrene.

 

Eksempel på gode karakteristiske modeller:

http://www.war-rvr.net/images/rsgallery/original/dwarf-1.jpg

http://www.warhammeronline.com/english/med...May_2006_02.jpg

 

Du slipper unna plast armor som det er i wow. Og det ser definitift mindre tegneserie\barnehage aktig ut enn wow.

 

As for mørkt og ja, en skummel looking goblin:

http://www.warhammeronline.com/english/med...May_2006_14.jpg

 

PS. Tilgi meg, jeg gidder ikke oversette alt til norsk, så det blir mye engelske ord inni det hele. Jeg har downs. :\

Endret av zappy
Lenke til kommentar

meget mulig, er ikke så helt inne på hvor gamle screenshottene er. Men gamle er de. Det med gameplayet har jeg ikke snøring på, så jeg satser på at du snakker sant og ikke sprøyt, selv har jeg også veldig lite kjennskap til mythic og min interessse for Warhammer døde sammen med Climax.

 

Som sagt, meget mulig at det er mer populært, du har sikkert mer greie på det en meg siden det virker som du følger med på mythic sin utvikling av Warhammer. Climax ble ikke tatt fra lisensen, men det ble for kostbart og utvikle spillet videre så da droppa det til fordel for andre spill som de prioriterte høyere. Det var da mythic tok lisensen til Warhammer onlinen og startet helt fra scratch. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Comabt systemet likt wow? Tjaaaaa vi vet vel egentlig ufattelig lite om det. Om det er likt no så er det vel ganske likt alle mmorpger som eksisterer.

Utifra det jeg har fått med meg so far:

 

De tester ut collision detection. Alternativene er at alle blocker eller at bare fiender blokker, men man kan løpe gjennom allies. Spør du meg så tror jeg de vil droppe det. Lag og massiv combat vil gjøre det nermest umulig å få til skikkelig. Er imponert om de får det til.

AoC har fått til collition detection. Det ser man på E3 filmen som er ingame btw.

 

Positional styles skal være med. Dette er melee angrep som kun fungerer bak og fra siden av fienden.

Det har man sett i flere andre spill WoW, Cabal Online har det blandt annet.

AoC har ført dette enda lengre, der hvor man lander crits der hvor man f.eks treffer imellom armour delene. Slik at crits ikke blir utregnet på tilfeldige tall.

AoC innfører også 6 forskjellige soner på kroppen, slik som i Counter-Strike. Slik at man altså kan velge å skade en arm, dette gjør lite skade, men det kan svekke fiendens styrke. ( slagene blir svakere f.eks ) Man kan gjøre ett stort crit hvis man treffer hodet. Eller det kan ende i att fienden blir forvirra hvis slaget bare ryster fienden gjennom å ikke trenge igjennom hjelmen.

 

Det er slike nye inføringer Funcom har lagt til som jeg syntes er spennende.

Om de får det til gjennstår jo å se. Men att de tørr og prøver synes jeg er ett steg i riktig retning.

 

 

Liker definitift ikke at et mmorpg kan spilles med gamepad. Det kan sikkert være gøy en liten stund, men ser ikke for meg at dette på noen måte kan gi et solig comabt system. Ta tingene jeg nevnte over som et eksempe. neppe mulig med gamepad. Vi får se.

6611807[/snapback]

 

Ja jeg er også litt skeptisk til dette. Men det gjennstår å se. Nyskapninger og ny-tenkning synes jeg betyr betraktelig mer. Man kan tross alt velge om man vil spille med tastatur mus eller med game-pad. Eller kanskje kombinere alle sammen?

 

 

 

Lenke til kommentar

Utifra det du sier så anntar jeg at du ikke er et ihuga MMORPG fan. Dette spillet er for MMORPG fans og Warhammer fans med interesse for MMO's. Det jeg sier, sier jeg med god bakgrunn som mmorpg spiller med god forståelse for hvordan det må være for å fungere. (jeg editet forrige posten etter at du postet, så les ^^)

Lenke til kommentar

Comabt systemet likt wow? Tjaaaaa vi vet vel egentlig ufattelig lite om det. Om det er likt no så er det vel ganske likt alle mmorpger som eksisterer.

Utifra det jeg har fått med meg so far:

 

De tester ut collision detection. Alternativene er at alle blocker eller at bare fiender blokker, men man kan løpe gjennom allies. Spør du meg så tror jeg de vil droppe det. Lag og massiv combat vil gjøre det nermest umulig å få til skikkelig. Er imponert om de får det til.

AoC har fått til collition detection. Det ser man på E3 filmen som er ingame btw.

 

Positional styles skal være med. Dette er melee angrep som kun fungerer bak og fra siden av fienden.

Det har man sett i flere andre spill WoW, Cabal Online har det blandt annet.

AoC har ført dette enda lengre, der hvor man lander crits der hvor man f.eks treffer imellom armour delene. Slik at crits ikke blir utregnet på tilfeldige tall.

AoC innfører også 6 forskjellige soner på kroppen, slik som i Counter-Strike. Slik at man altså kan velge å skade en arm, dette gjør lite skade, men det kan svekke fiendens styrke. ( slagene blir svakere f.eks ) Man kan gjøre ett stort crit hvis man treffer hodet. Eller det kan ende i att fienden blir forvirra hvis slaget bare ryster fienden gjennom å ikke trenge igjennom hjelmen.

 

Det er slike nye inføringer Funcom har lagt til som jeg syntes er spennende.

Om de får det til gjennstår jo å se. Men att de tørr og prøver synes jeg er ett steg i riktig retning.

 

 

Liker definitift ikke at et mmorpg kan spilles med gamepad. Det kan sikkert være gøy en liten stund, men ser ikke for meg at dette på noen måte kan gi et solig comabt system. Ta tingene jeg nevnte over som et eksempe. neppe mulig med gamepad. Vi får se.

6611807[/snapback]

 

Ja jeg er også litt skeptisk til dette. Men det gjennstår å se. Nyskapninger og ny-tenkning synes jeg betyr betraktelig mer. Man kan tross alt velge om man vil spille med tastatur mus eller med game-pad. Eller kanskje kombinere alle sammen?

 

 

 

6612357[/snapback]

 

Gleder meg til å se CD in action i et MMO. Det kan være Wow har en og så abileties som kun kan gjøres bakfra, men det er ikke definisjonen å ha det med, spør du meg. Cabal har jeg aldri spillt.

 

Dette med treffpunkter og slikt er jo et kjekt konsept, men det er ALT for mange ukjennte faktorer før man kan si noe om hvordan det vil funke.

Jeg tror AoC har potensiale til å bli et bra spill, så kommer sikkert til å prøve det selv. Har du forresten noen gode gameplay videoer så vi kan se hva spillet går ut på? Url url url!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...