Gå til innhold

Leie en TV for en måned?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil utnytte det maks så drar du dit, kjøper en stor 42" og betaler med MasterCard, da har du vanligvis 40-45 dagers kreditt.

Etter 29 dager drar du tilbake, leverer tv'en i komplett salgseske og slikt og får pengene inn på konto noen dager senere.

 

Da rekker du den 40-45 dagers fristen. :p

 

Altså gratis tv i 29 dager!

Lenke til kommentar
Det heter ikke å utnytte systemet men å benytte seg av det. Og det er det altfor få nordmenn som gjør, dette må vi bli flinkere til.

6181750[/snapback]

Her er det helt klart snakk om unytte systemet. Trådstarter har ikke til hensikt å kjøpe et TV - dermed vil det være snakk om misbruk av systemet. Omkostningene ved dette faller selvsagt på alle andre kunder ved at prisene må ligge litt høyere enn de ellers ville vært.

Lenke til kommentar
Hvis du vil utnytte det maks så drar du dit, kjøper en stor 42" og betaler med MasterCard, da har du vanligvis 40-45 dagers kreditt.

Etter 29 dager drar du tilbake, leverer tv'en i komplett salgseske og slikt og får pengene inn på konto noen dager senere.

 

Da rekker du den 40-45 dagers fristen. :p

 

Altså gratis tv i 29 dager!

6181676[/snapback]

 

Det betyr at neste kunde blir lurt og får en brukt tv istedenfor en ny. Svindel kaller jeg det dersom jeg kjøper nytt men får brukt.

 

Konklusjonen min er at man ikke kan stole på de firmaene som har denne "tjenesten".

6182493[/snapback]

Selvsagt er det en liten sannsynlighet for det... bare sjekk om pakken er åpnet før eller ei... ikke vanskelig å se om den er det.

Lenke til kommentar

hehe.. alle varene som elkjøp får tilbake grunnet at kunden ikke er fornøyd selges som b-vare. altså er neste kunde klar over at varen er åpnet og testet ut før han kjøper den. alle lover og regler gjelder for begge varene pluss at den neste kunden får den billigere.

 

Forresten. bare man har manual, kabler og fjernkontroll så er det ikke så farlig. Eske o.l er det bare å drite i

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette er jo helt absurd, man utnytter jo ikke noe som er fullt lovlig. Man derimot benytter seg av en tjeneste som er tilbudt kunden!

6185414[/snapback]

Du tenker ikke langt nok her.

 

Hvis alle tenkte som deg, ville nok muligheten til angrerett falle bort rimelig fort. Og hvem tror du betaler for alt som må selges som demo pga. misbruk av angreretten? Jo, det er deg det, når du for en gangs skyld faktisk kjøper noe du skal beholde.

 

Angreretten er ikke der for at vi skal kunne låne en TV gratis i 30 dager, og levere den tilbake når vi ikke har bruk for den mer. Den er der for at vi skal ha 30 dager å bestemme oss om vi liker TV'n og synes den er verdt pengene. Å misbruke denne retten, ødelegger bare for alle andre, så unnskyld meg om jeg sier at det er utrolig selvopptatt å gjøre noe slikt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Denne tråden var rett og slett forkastelig... Ikke av trådstarter, men folk som ikke eier folkeskikk og utnytter en service som butikkene yter.

 

Utrolig teit, siden de som faktisk gjør dette, er de samme idiotene som også klager over dårlig service i butikkene. Hvorfor tror dere den ene etter den andre goden faller bort? Før kunne man forsikre mp3-spilleren sin, det kan man ikke lengre. Dette er pga. folk som ser: "Å, det har kommet en ny iPod, på tide å miste min i bakken da!"

 

Hva har skjedd? Joda, ingen, eller svært få tilbyr forsikring på mp3-spillere lengre.

 

Vi har helt sluttet med åpent kjøp på flatskjermer, fordi mange utnytter dette. Hvem går dette utover til slutt? Sluttbruker.

 

Hva er det med folk som ikke setter pris på ordninger som baserer seg på tillit? Skal alt bli byråkratisk og regelryttersk til slutt?

 

Personlig er jeg skapt slik at hvis noen viser meg tillit, gjør jeg ALT i min makt for å ikke skuffe de. Hvis noen legger makt til å skade de i mine hender, trør jeg varsomt. Bare fordi man KAN utnytte en ordning som en butikk har som ett gode til kundene, trenger man ikke utnytte den. Man kan BRUKE den, NÅR man har BEHOV for den.

 

Blir helt KVALM av slike folk.

Lenke til kommentar

Dette er tull og tøys Shamron. Elkjøp har hatt denne retur ordning i lang tid, og taper på ingen måte penger på det. Dette har jeg insideiformasjon om. Mange "utnytter" dette systemet for kanskje å teste en vare som de ønsker å kjøpe. Varer som blir levert tilbake blir solgt videre (med fortjeneste!) som et brukt produkt. Elkjøp lurer ikke kundene sine her og selger det som en ny vare. De opplyser om at dette er et demo produkt (kuppvare). Jeg oppfordrer fler til å kjøpe varer på denne måten, så får du testet det før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Det heter ikke å utnytte systemet men å benytte seg av det. Og det er det altfor få nordmenn som gjør, dette må vi bli flinkere til.

6181750[/snapback]

 

Kremt!

 

Takket være så sneversynt og egoistisk tankegang som din er du med på å skru opp prisene i butikkene...det er og vil alltid være kundene som til slutt vil betale prisen for misbruk. Et veldig godt eksempel på det er i forsikringsbransjen hvor det er snakk om svindel for ufattelig store beløp...alt det resulterer i høyere forsikringspremier til deg som kunde.

 

Jeg skulle gjerne likt å ha muligheten til å få byttet en vare hvis jeg ikke var fornøyd med den....men takket være deg så ødelegger du en ordning som er ment som en ekstra trygghet til kunder...

 

Så tusen hjertelig takk for din svindleriske, små kriminelle tankegang....jeg regner dermed med at du ikke bare velger å svindle elvare forretninger men at du beveger deg videre til å tjuvstarte biler og rane forsvarsløse bestemødre...de er jo tross alt fritt vilt...og noe vi nordmenn så absolutt må benytte av oss å rundstjæle...

 

Takk for et bedre samfunn!

 

Mvh Lightning

Lenke til kommentar
Dette er tull og tøys Shamron. Elkjøp har hatt denne retur ordning i lang tid, og taper på ingen måte penger på det. Dette har jeg insideiformasjon om. Mange "utnytter" dette systemet for kanskje å teste en vare som de ønsker å kjøpe. Varer som blir levert tilbake blir solgt videre (med fortjeneste!) som et brukt produkt. Elkjøp lurer ikke kundene sine her og selger det som en ny vare. De opplyser om at dette er et demo produkt (kuppvare). Jeg oppfordrer fler til å kjøpe varer på denne måten, så får du testet det før du bestemmer deg.

6671289[/snapback]

Å selge en vare til lavere pris etter at noen har brukt den vil alltid være et reint tap for butikken....det sier seg sjøl....det er marginene som butikken som lever på som blir redusert. Er enig at folk skal benytte seg av muligeheten til å bytte en vare hvis de er misfornøyd med produktet...men tidligere i tråden har det vært snakk om reint misbruk av en ordning som er der som en trygghet og ekstra service til kunden...og det taper både kunde og butikk på. Men heldigvis er det få tallet som driver på slik :)

Lenke til kommentar
Dette er tull og tøys Shamron. Elkjøp har hatt denne retur ordning i lang tid, og taper på ingen måte penger på det. Dette har jeg insideiformasjon om.

6671289[/snapback]

Korleis kan Elkjøp få samme forteneste på ein ny TV til 40 000 som ein som er brukt i 30 dager og levert tilbake?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...