Gå til innhold

Forskjellen på høyre og venstre


Xecuter

Anbefalte innlegg

qwerty er en vanlig tastatur, sjekk de seks første bokstavene oppe til høyre så skjønner du fort hvor navnet kommer fra.

 

Qwerty sier egentlig bare noe om bokstavlayouten (du har sikkert merket at alfabetets bokstaver ikke akkurat står etterhverandre på tastaturet)

Min layout er ikke slik.

Jeg har yuiopå opp et til høyre, men det funker fint for det.

Høhø..

Din andre høyre...

 

Trakk litt på smilebåndet! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
En kamerat sliter evig med det der, vært på kjøre turer med han og når jeg sier, ta til høyre her tar han nesten altid feil og durer til venstre..

 

Har nå lært at når det gjelder han peker jeg istedenfor å si retning.

6265744[/snapback]

 

Takk, der fikk jeg en god latter :)

Lenke til kommentar
nei, har to i klassen som ikke kan forskjellen på høyre og venstre.

 

det er alttid morsomt i gymtimen nå vi skal "strekke ut HØYRE arm", og de venter, ser hva de andre gjør, og likevel tar feil. :laugh:

 

ikke noe ont ment, men det er bra morsomt.

6279284[/snapback]

Her er et triks jeg brukte frem til jeg var ca. 7-8 år. På barnerommet da jeg gikk i barnehagen hadde jeg et skap med masse klistremerker. Bl.a en H som var på høyre side av skapet, og en V som var plassert på venstre side. Når jeg lurte på H og V, så bare så jeg for meg skapet og plasseringen av klistremerkene.

 

Det er nesten litt skremmende at ungdommer og folk som kan kjøre bil ikke makter å vite forskjellen. I en bil burde det være ekstremt lett. Man sitter jo på venstre side! En 18-åring burde koble såpass at når noen sier 'venstre' så er det mot samme side som man sitter på...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

skal ærlig innrømme at jeg klarte å drite meg ut en gang, jeg kan jo forskjellen på høyre og venstre, men seff så klarte kjørelæren min for 3 år siden og be meg svinge til venstre, jeg tok på blink lyset til venstre og svingte av til høyre... hva jeg tenkte med og på da husker jeg ikke men det var flaut det.. :p

Lenke til kommentar
Hehe..høyre og venstre, burde vel ikke være noe vanskeligere enn opp og ned vel?

6187996[/snapback]

Prøvd å se deg i speilet? Høyre blir venstre, og venstre blir høyre. Men opp blir ikke ned, og ned blir ikke opp. :hmm:

6279490[/snapback]

 

Dette er feil. Høyre blir høyre uansett om du ser i speilet eller ikke.

 

Det som derimot er riktig, er at det ser ut som om du bruker din venstre arm til å peke mot høyre.

Lenke til kommentar

Lærte meg forskjell på høyre og venstre med at en lærer spurte hvilken for sparker du fotballen med jeg. denne sa jeg og strakte ut høyrefoten. Og da sa læreren at det er høyre. Noen dager senere spurte samme lærer meg om jeg husket hva som var høyre og hva som var venstre, så strakte jeg ut foten som om jeg skulle sparke en ball. og sa at høyre er der ( mot høyre da). ganske effektv måte å lære unger på det ( hvis de nå spiller eller har spillt fotball da)

Lenke til kommentar
Lærte meg forskjell på høyre og venstre med at en lærer spurte hvilken for sparker du fotballen med jeg. denne sa jeg og strakte ut høyrefoten. Og da sa læreren at det er høyre. Noen dager senere spurte samme lærer meg om jeg husket hva som var høyre og hva som var venstre, så strakte jeg ut  foten som om jeg skulle sparke en ball. og sa at høyre er der ( mot høyre da). ganske effektv måte å lære unger på det ( hvis de nå spiller eller har spillt fotball da)

6384926[/snapback]

 

Jeg bruker den enda :p

Lenke til kommentar
Hehe..høyre og venstre, burde vel ikke være noe vanskeligere enn opp og ned vel?

6187996[/snapback]

Prøvd å se deg i speilet? Høyre blir venstre, og venstre blir høyre. Men opp blir ikke ned, og ned blir ikke opp. :hmm:

6279490[/snapback]

 

Dette er feil. Høyre blir høyre uansett om du ser i speilet eller ikke.

 

Det som derimot er riktig, er at det ser ut som om du bruker din venstre arm til å peke mot høyre.

6342366[/snapback]

Ja, høyre arm er mot høyre ramme på speilet. Hodet er mot ramma på toppen osv. Men den er litt artig, for den får en del til å stusse og måtte tenke seg om. :D

 

Da jeg var liten oppdaga jeg et annet rart fenomen i speilet. Uansett hvordan jeg snudde og vendte på hodet, så pekte alltid øynene mine rett mot speilet. Det var helt magisk, og jeg var fasinert av det en stund... :ohmy:

 

Erlend_G, jeg liker morra di. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...