Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Pfft, så beleielig da, begge to samme IP :wee:

 

Jeg tror nok at det er Juke som står bak alt sammen  :hmm:

6208235[/snapback]

 

Nå er det vel ingen som bryr seg om hva du tror med mindre du har jobb i ett bedehus :hmm:

 

Juke er en person og Rabben/juke_nynorsk er en annen person. Så får vi la det være opp til de som vet (dvs admin) og se om de vil stenge ute dette brukernavnet også....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer selv fra Stavanger og alle jeg kjenner sier gulost. Hadde ikke hørt hvitost/kvitost før jeg snakket med en bergenser.

6207993[/snapback]

Du kommer kanskje fra de penere strøk? Jeg kommer uansett ikke fra Stavanger by, men litt utenfor.

EDIT: Bondelandet.

6208138[/snapback]

Nja, spørs hvor "fint" man kan kalle Sandnes da ^^

Lenke til kommentar
Roende smiley? :wee:

6207595[/snapback]

post-13175-1148986014.gif

 

Takker og bukker :!:

 

Eg må bare spørre... Ka er det som må til for at dere gulostigner skal innrømme nederlag? Er det noe bevis vi faktisk kan skaffe som vil få dere til å innrømme at vi faktisk har vunnet?

 

Språkrådet, Tine, Opplysningskontoret for meieriprodutkter samt ordbøker og leksikon er på vår side, men fremdeles setter dere vrangsiden til og nekter å innrømme at vi har rett. Er det noe bevis som helst som vil overbevise dere? Eller har dere bare bestemt dere for å sette dere på bakbeina og nekte, opprette nye kontoer for å fuske og gjenta de samme, utvaskede argumentene dag ut og dag inn?

 

Ja, enkelte av ostene ser gule ut, vi har skjønt det.

Ja, Synnøve kaller sin for gulost, vi har skjønt det og.

Ja...nei vent, var visst ikke mer.

 

Ta det som menn og innrøm nederlag, eller fortsett som kranglete 3-åringer og repeter argumentene for millionte gang, men vit at alle som gjør dette vil for alltid miste respekten fra den mer opplyste delen av befolkningen.

6207706[/snapback]

Godt sakt!

klapper.gifklapper.gifklapper.gifklapper.gif

 

Gulosten er jo gul! Hvorfor kalle den hvitost? Den er jo ikke hvit.

Og hva har dette med grønnsaker å gjøre?

 

Gulost FTW!

6207720[/snapback]

Vi skal vere snill og la dere si gul hvitost, gul ost til og med. Men gulost er bare tull. Skal vi liksom gå rundt å navngi ting etter farge nå. Rødstein, Gulstein og Blåsten?

Nå har vi riktignok gråstein, men guess what... den er ikke alltid grå!

 

ojojoj.. hvor lenge har dere diskutert at gulost er det eneste riktige, for vi vet jo at hvit/kvitost er feil... det er jo bevist, opplest og vedtatt en gang for alle.. skjønner ikke hvorfor dere hvitostinger prøver engang....

6208743[/snapback]

Har blitt litt mange sider og jeg har vist gått glipp av de imponerende bevisene dere har, dvs bortsett fra de som dominizer nevnte i quoten over. Hadde du gidda å repetere de vi har glemt en siste gang?

Lenke til kommentar
Å kalle gul ost for hvitost blir (igjen) som å si til en gultannet bondeknøl at han har kritthvite tenner.

6208805[/snapback]

Selv om du folk forstår hva du mener med "gultannet" så er det ikke et ord du vil finne i norske ordbøker siden det er selvlaga ord akuratt slik som gulost var en gang i tida!

 

Har ikke hørt gultanna før. Gule tenner er noe helt annet for her er det snakk om tenner som har blitt gule. Akuratt slik som gul ost (IKKE gulost). Blir det samme som om vi skulle si at du var gultanna i stedet for du hadde gule tenner.

 

Har blitt litt mange sider og jeg har vist gått glipp av de imponerende bevisene dere har, dvs bortsett fra de som dominizer nevnte i quoten over. Hadde du gidda å repetere de vi har glemt en siste gang?

6208772[/snapback]

Les. :)

6208892[/snapback]

Det der har vi nå snakka om før. Det blir det samme som at du sier softis for softis og ikke begynner å grave deg ned i hva type og eller farge den har. Og igjenn, du har min velsignelse til å si gul hvitost (noe du selv sier at det er) og til med gul ost!

 

Men det at du innrømmer at det finnes hvitost kunne jo nesten få oss til å tro at du prøver å vri deg unna at du har feil.

post-13175-1148986014.gif

(takker igjenn pug)

 

Edit: add

Endret av 2laggy2follow
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...