Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har dere lagt merke til at mange av de som sier Gulost, er noen sosseunger? :innocent:

6211300[/snapback]

Hva er det for noe argument?

Bare på grunn av hvitostingene er vestlendinger/bønder, er alle fra østlandet sosser? :p:P

Majoriteten av gulostinger er vel fra Østlandet, og majoriteten av hvitostinger er vel fra Vestlandet.

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
Har dere lagt merke til at mange av de som sier Gulost, er noen sosseunger? :innocent:

6211300[/snapback]

Hva er det for noe argument?

6211565[/snapback]

Tipper det er et nedsettende argument fra en litt småirritert person som begynner av å bli lei av at gulostingene overser fakta og prøver å trykke sine to argument på oss i hver 3. post.

 

Majoriteten av gulostinger er vel fra Østlandet, og majoriteten av hvitostinger er vel fra Vestlandet.

6211565[/snapback]

Det får vi inderli håpe :)

Endret av 2laggy2follow
Lenke til kommentar
Nå som jeg begynner å innse nederlag, kommer jeg på at det er vel egentlig ikke no som er rett eller galt, tipper begge to står i ordlister (eller sånne bøker/lister) og kommer bare ann på hvor du bor på hva som føles eller blir rett for DEG!

6211670[/snapback]

 

Mhm :)

 

Eneste er at det som er rett for deg er hvitost :p

 

Edit: Men ja, begge deler er godtatte skrivemåter og blir vel stort sett brukt om hverandre. De beskriver ikke helt det samme. Gulost er en undergren av hvitost om du vil. Men det er ikke poenget.

Endret av 2laggy2follow
Lenke til kommentar

Hadde det vært noe som var "RETT", I guess, hvitostingene hadde vunnet, gratz :) Men har insett at det ikke er noe som er rett, bare det man føler for seg selv ;) Joda de gjorde krav på å ha rett først, litt dumt, men samtidig så skulle de vel vunnet for lengst med de argumentene sine (altså hvitostingene)

 

Det eneste gulostingene leder i er hvor mange som sier Gulost, og ikke hva som er rett å si.

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
Hadde det vært noe som var "RETT", I guess, hvitostingene hadde vunnet, gratz :) Men har insett at det ikke er noe som er rett, bare det man føler for seg selv ;) Joda de gjorde krav på å ha rett først, litt dumt,  men samtidig så skulle de vel vunnet for lengst med de argumentene sine (altså hvitostingene)

 

Det eneste gulostingene leder i er hvor mange som sier Gulost, og ikke hva som er rett å si.

6211744[/snapback]

 

Respekt :wow::wow:

 

Hadde ikke forventa at noen gulosting (beklager utrykket) skulle strekke seg lenger en Juke (som forresten også fortener respekt for å vere den første gulosting til å "offentlig" annerkjenne hvitosten eksistens). Muligens og den eneste posten av 1730 hvor noen har sakt at den andre parten egentlig har rett!!

 

Jeg tar meg den frihet å takke deg BadBeer på vegne av alle oss hvitostinger!

BadBeer, we salute you!

 

Må sende en takk til Juke og :)

Lenke til kommentar
Skal dere liksom ha VUNNET bare fordi dere gjorde krav på å ha rett først?

 

Patetisk...

6211702[/snapback]

 

Hvitost har selvfølgelig ikke vunnet. Man satte opp pollen av en grunn. Hvitostingene kan vifte så mye de vil med "ordboka", men som Stephen Colbert sier så er ordbøker "elitiske" og ikke til å kunne stoles på.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Denne beskjeden er til alle som sier Gulost.

Den vil ikke ha noen virkning på Kvit/Hvitostingene.

Og jeg tar heller ingen ansvar for alle de psykiske problemer dere kommer til å få.

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Han her hypnotiserer btw ;)

bidding.gif

 

Dere som sier Gulost kommer fra nå av til å avsky det ordet.

Ordet som betyr alt, er nå Kvitost.

Dere orker ikke tanken lenger på ordet gulost, og vil denge alle som sier det.

Og dere som allerede har stemt Gulost vil unskylde seg i tråden, for at dere har vert så dumme og stemt så feil. "Stem på Kvitosten" er det dere nå går rundt og sier hele tiden

Lenke til kommentar

Argh.. Det er akkurat som kampen mellom bokmål og nynorsk, der bokmål er hvitost, nynorsk er gulost.

 

Om man skal se det slik, er gulosten egentlig en ost-wannabe som kom bare for å gi hvitosten litt konkurranse. Vi som liker hvitost (jeg er fra Nord-Norge forresten, ikke kun vestlendinger som får si hvitost) liker ikke gulostingene, og gulostingene er lei seg fordi de ikke er like mektige som oss, og setter opp en poll for å gi seg selv litt selvsikkerhet.

 

Peace out.

Lenke til kommentar
Argh.. Det er akkurat som kampen mellom bokmål og nynorsk, der bokmål er hvitost, nynorsk er gulost.

 

Om man skal se det slik, er gulosten egentlig en ost-wannabe som kom bare for å gi hvitosten litt konkurranse. Vi som liker hvitost (jeg er fra Nord-Norge forresten, ikke kun vestlendinger som får si hvitost) liker ikke gulostingene, og gulostingene er lei seg fordi de ikke er like mektige som oss, og setter opp en poll for å gi seg selv litt selvsikkerhet.

 

Peace out.

6212209[/snapback]

 

 

Så start den store språktråden da, så kan vi diskutere det med nynorsk/bokmål og diverse andre ting :D

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...