Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Og Hvitosten gnager seg sakte men sikkert innpå ... :cool:

Face it, dette kommer aldri til å ende. Vi har nådd et punkt hvor menn skal skilles fra mus.  :thumbup: Menn spiser Hvitost, musene gnager på gulnede skorper.

6371888[/snapback]

 

Menn spiser ekte, fast gulost, franske metroseksuelle spiser hvit ost.

6372349[/snapback]

 

Hikk!, hva faen er det du sier? Jeg er transvestitt. Åsså nå når jeg satt og kosa meg med Hvitosten min ...If you cross me, now or ever, I shall do unto you what God did unto the Sodomites, understand?

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Osten kommer i forskjellige farger, alle som hevder at den kun er gul og at de oransje og hvite variantene ikke teller taler i uvitenhetens tunge. Eller som nevnt over, det er kverulering.

 

Hvitost kommer i gul, oransje og hvit variant. Det er fastsatt og det er det som er ubestridelig fakta. Så med det kan man ta diskusjonen videre.

6370439[/snapback]

Som sagt: Majoriteten. Majoriteten er ikke synonymt med alt.

6370457[/snapback]

 

Hva sa du?

 

Osten er udiskutabelt gul, face it.

6372349[/snapback]

 

Om du ikke taler i uvitenhetens tunge, så taler du i hvert fall i to tunger :p

 

For å minne dere på at hvitosten er udiskutabel hvit, gul og oransje:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...6entry6370226

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Vær nå fornuftige alle sammen. Ikke gå over til "the dark side" aka "hvitost-siden". Hold dere på "gulost-siden".

 

Hvis du ikke stemmer gulost kommer du IKKE til himmelen. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vær nå fornuftige alle sammen. Ikke gå over til "the dark side" aka "hvitost-siden". Hold dere på "gulost-siden".

 

Hvis du ikke stemmer gulost kommer du IKKE til himmelen. Så enkelt er det.

6372694[/snapback]

 

Jeg stemmer hvitost, og denne opplysningen har jeg fått direkte fra Gud Bedre:

 

You see, the thing about heaven mrmus, is that heaven is for people who like the sort of things that go on in heaven. Like, well, singing, talking to God, watering pot plants. Yrs, God Almighty

 

Jeg satser på å bli ekspedert til kjelleren. :innocent:

Lenke til kommentar
Når nesten hele sørlandet, vestlandet og østlandet sier gulost, så er det flertall i både folketall, areal og antall fylker. Likevel synes jeg det er greit at gulost og hvitost er helt likestilt, selv om det ikke er tvil om hvem som har flertallet.

Du har ikke noe som kan ligne på bevis, ikke indisier engang.

 

Det er uvesentlig hva slags farge osten kommer i.

 

Spørsmålet i diskusjonen er: Sier du Gulost eller hvitost/kvitost om Norvegia/Jarlsberg/synnøve.

6373107[/snapback]

Nei, nei og atter nei.

 

Det er snakk om osteslag som framstilles ved at fettet og proteinet i ystemelka blir felt ut.

Lenke til kommentar

For å minne dere på at hvitosten er udiskutabel hvit, gul og oransje:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...6entry6370226

6372645[/snapback]

 

Det er uvesentlig hva slags farge osten kommer i.

6373107[/snapback]

 

Du aner ikke hvor enig jeg er i akkurat det :yes:

 

Grunnen til at jeg skrev det er at mange sier det heter gulost fordi "osten er gul", noe som jeg kun poengterer er en sannhet med modifikasjoner. Da er det like riktig å hevde at det heter hvitost fordi "osten er hvit" eller oransjeost fordi "osten er oransje". Enkelte kommer så med at "det heter gulost fordi flertallet av ostene er gule", noe som hverken er dokumentert ei heller er vesentlig :)

 

Spørsmålet i diskusjonen er: Sier du Gulost eller hvitost/kvitost om Norvegia/Jarlsberg/synnøve.

6373107[/snapback]

 

Nei det er ikke det som er spørsmålet. Spørsmålet er "sier du hvitost eller gulost".

 

Norvegia/jarslberg greiene i første innlegg ble redigert inn etter at pollen ble opprettet. Det er snakk om produktet hvitost (eller gulost for de som sier det).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...