Gå til innhold

Har du et eller flere spillfantasier?


Anbefalte innlegg

Har du fantasert om et spillkonsept noen gang? Del gjerne ideèr og fantasier i denne tråden her!

 

Jeg får til støtt og stadig plutselig ideèr om spillkonsept som jeg virkelig ønsker var ekte spill. Av og til sitter jeg og koser meg med ideène mine og tenker hvor stilig det hadde vært om spillet jeg tenker på kunne eksistert i virkligheten.

 

Av og til står ideène i kø oppe i toppen. Men, disse ideène er bare fantasier og tar seg av den grunn bedre ut som en fantasi enn den kanskje den ville gjort i virkligheten?

 

 

Jeg bare tenkte at jeg kunne lage en tråd der folket kunne dele sine spill fantasier med oss andre. Jeg kan jo begynne å beskrive et spillkonsept som jeg synes hadde tatt seg bra ut.

 

Spillet går ut på at du er en spesial agent som spesaliserer seg på gissel situasjoner, av alle slag. Din oppgave er å løse en gisselsituasjon med minst mulig utfall. Og du har mange alternative måter å løse situasjonen på. Pågrunn av dette må du være nytenkende og ofte improvosere. Det kan skje mye uventede, du bør forvente alt.

Det er du som er sjefen, det er du som bestemmer, det er du som må tenke;

 

 

* Hvor stort område skal vi sperre av?

* Hvor aggresive/proffesjonelle er gisseltakerene, må man regne med dødsfall ?

* Skal jeg plassere snikskyttere i nærheten ?

* Må jeg ha SWAT e.l i beredskap og klare for strid?

* Kan jeg forhandle meg fram til "mål"?

* Bør jeg gå inn på kloss hold selv og forhandle med gisseltakeren(ene)? (For å bevise at jeg kan stoles på)

* Kan jeg snike meg og redde gisslene selv? Du har spesialisert trening i snikeoppdrag.

 

Det er mye du må ha i baktankene under hver eneste situasjon, og du må bruke det i din makt for å komme i "mål". Nettopp å takle situasjonen uten utfall.

Det finnes gisselsituasjoner der det kanskje bare er et enkelt gissel, og noen dere det er dusinvis av dem. Og alt dette kan forholde seg i alt fra et vanlig hus til en skyskraper.

 

Et enkelt eksempel på en situasjon og eventuell løsning:

-

Det er en gisseltaker og et gissel.Åstedet er i et vanlig hus, i et vanlig boligfelt. Gisseltakeren er veldig ustabil, og må gjøres noe med i full fart før han skader noen.

Du har plassert snikskyttere som omringer åstedet. Du klarer å forhandle gisseltakeren til å vise frem gisselet ved et av vinduene.Gisseltakeren er da eksponert og vi benytter sjangsen å skyter ham til filler med en av snikskytterene.

-

 

Sånt som jeg har tenkt hvordan dette skal foregå, så skjer alt dette i first person. Du styrer en person hele tiden, du viser hvor du vil ha snikskyttere ved å peke med fingeren, eller vise det fram på et kart. Du går rundt på det sikra området ved åstedet og snakker med forskjellige avdelingsjefer om hvordan du vil gjøre det med sikkerhet, spesialstyrker osv.

 

Var faktisk veldig utfordrene å få ideèn min fra hodet til papiret. (Sitter trosalt på nattevakt og er i halveis narkose :p)

Håper dere forstår hva jeg ville frem til med spillet iallefall.

Endret av Hermans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker bare et stort enspiller rollespill lignende Oblivion/Gothic/KOTOR/Neverwinter Nights med turbaserte kamper. Jeg har spilt en del timer Wizardry 8, og der er det turbaserte kmaper. Det blir det taktikk ut av!

 

Slik de fleste rollespillene er no, er det ferdighetene med musen og tastaturert som avgjør om du vinner kampene eller ikke. Det ender med veldig liten dybde i kjempingen.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange og skrevet mange av dem ned. Faktisk kan jeg poste en del av dem her sånn etterhvert som jeg finner dem igjen. :roll: Begynner med følgende spillfantasi/ide:

 

PS: Legger den i spoiler-tag fordi den er relativt lang. Dermed slipper folk å scrolle en mil nedover siden hver gang de skal se over nye innlegg på denne siden i tråden ;) Forresten blir jeg veldig takknmelig for tilbakemeldinger på den. Selv om det kan ta litt tid å lese igjennom den.

 

 

Da var endelig spillideen min ferdig. Det tok sin tid å skrive den, men det var vel verdt det. Dersom du ønsker å bidra med concept art er du velkommen til det. Du vil få masse heder og ære dersom du er villig til å gjøre det.

 

Det være seg alt fra tegninger/3D-modeller av seilskip, en øy/øyer med vannet rundt eller kanskje en person fra en av nasjonene. Det er opp til deg hva du ønsker å bidra med.

 

“The Adventures of the Great Sea”

 

Sjanger: MMORPG

 

“The Adventures of the Great Sea” er et såkalt mmorpg, som tar sted ved “the great sea”. Kartet i spillet er delt opp i rundt hundre øyer der ti av dem er store hovedøyer, hver med sin nasjon. I begynnelsen av spillet vil du bli spurt hvilken nasjonalitet din karakter skal være. Folkene fra de forskjellige nasjonene har ulike trekk og atributter som gjør at de er er ekstra flinke på sine spesialfelt. Dersom du har lyst til å drive mest med handel bør du velge den nasjonen som kan med det. Hvilken nasjon du velger vil ha mye med den videre karakterutviklingen å gjøre. Så her gjelder det å velge riktig nasjon. Du har disse nasjonene å velge mellom:

 

Dregradea-alliansen

 

Dregola Island: For mange tusen år siden ble dette folket nesten utryddet da krigsfiendene jaget dem gjennom landet, og drepte alle på sin vei. Men et par av disse greide å flykte til kysten hvor de seilte avgårde. Det skulle ta måneder med reise over det store havet før de endelig fant land. Den siste måneden hadde skipsbesetningen sluppet opp for mat, og mange av dem døde. Vel framme på øyen stormet de i land.

 

Dregolianerne bosatte seg på øyen, og dro aldri tilbake til fastlandet. På øyen hadde de mat og drikke nok til å forsyne folket i mange hundre år framover. Etterhvert vokste folketallet og en ny sivilasjon ble skapt. Tre hundre år etter at de hadde bosatt seg på øyen, kom det plutselig en dag fremmede seilende i horisonten. Det var en annen nasjon som nettopp hadde bosatt seg på en øy like i nærheten. En allianse ble skapt og handelen begynte.

 

Dregolianerne har følgende atributter:

 

Spiser lite/trenger lite mat på reiser

Har god utholdenhet

Økonomi/handel

 

Gradea Island: Denne nasjonen har levd på øyen sin i mange tusen år. Faktisk så lenge folket kan huske. De har lange tradisjoner i å fiske, og har lenge vært kjent for sine kunnskaper om havets liv. Folket levde for det meste på den store hovedøyen sin, men noen bosatte seg også på de mindre øyene rundt hovedøyen. Etterhvert har det utviklet seg et stort fergenett mellom øyene som idag er flittig brukt av lokalbefolkningen.

 

gradeanerne er også kjent for sine gode skip. Det er blitt fortalt at de har bygget et skip som ikke kan senkes. De er derfor attraktive båtbyggere blant sine allierte. Forruten å bygge gode båter lager de noen av de beste fiskestangene. Med en fiskestang fra disse folkene kan du dra inn selv den største fisk uten at fiskestangen blir ødelagt eller at snellen ryker.

 

Gradeanerne har følgende atributter:

 

Konstruksjon av skip og båt

Fisking/ konstruksjon av fiskestanger

 

Aquatiar-alliansen

 

Zendar Island: Historien bak denne nasjonen var lenge et forbudt tema. Øyen nasjonen utviklet seg på ble for 500 år siden brukt som en fangeleir av en av nasjonene på det store faslandet. De hadde ikke plass i fengslene lenger, og den fine befolkning ville ikke lenger ha dem i landet sitt. Derfor opprettet den en fangeleir på øyen hvor de sendte alle fanger. Selv de som bare hadde gjort småforbrytelser. Fangene ble dårlig behandlet av vaktene og en dag fikk de nok. Fangene brøt seg ut, og drepte alle vaktene og drev bort alle dem som hadde vært innvolvert i denne grusomme fangeleiren.

 

Fangene ønsket ikke å begynne noen krig, og slo seg til ro på øyen hvor de fikk leve i fred. Etterhvert som tiden gikk og genene ble blandet ut, forsvant hisorien hen i det stille. De hadde nå et eget styre, og var nå en nasjon på lik linje med den andre. De gikk etterhvert i allianse med Aquatianerne.

 

Zendarene har følgende atributter:

 

Tyveri/stjeling

Sniking

 

Aquatia Island: Lenge levde aquatianerne isolert fra de andre nasjonene. Dette førte til at de utviklet en kultur ulik all annen. Gene forble også ublandet fra de andre folkeslagene, som også påvirket nasjonalianerne. De har lenge gjort ting på sin måte, og har selv i de senere tider holdt fast på dette.

 

Nasjonalianerne er eksperter på å svømme og dykke. De har lenge fanget fisk på denne måten, men bruker også sin overlegne erfaring på å dykke etter perler som de selger til de andre øysamfunnene. Nasjonen fordeler seg blant en stor hovedøy, men også på mange av de mindre øyene rundt.

 

Aquatianerne har følgende atributter:

 

Svømming

Dykking

Lungekapasitet (holder pusten lenge)

 

 

Som dere ser har de forskjellige nasjonene sine fordeler. Etter at man har valgt hvilken nasjon man vil være vil man bli presentert for karakterutsende-editoren. For at et mmorpg skal kunne nytes fullt ut er det viktig at det ikke løper rundt mange hundre kloner. Derfor kommer spillet med en omfattende karakterutsende-editor. Her kan man endre karakteren så mye at det skal noe til å finne en helt lik karakter.

 

Du kan endre hodeformen, armer, hender, brystkasse og de felste deler av kroppen. Foruten å endre kroppsformer kan man kontrollere hårfrisyre og skjegg som aldri før. Blant annet vil man kunne velge hvilken lengde håret/skjegget skal ha. Man akn hvelge med nøyaktighet hvilken fargetone håret/skjegget skal ha, og ikke minst hvordan det skal se ut.

 

Man vil også kunne leke frisør og barberer og style karakteren slik man vil at han skal se ut. Dette ved hjelp av Nintendos nye innuvative kontroller. Det er bare å holde tungen rett i munnen når man fører det sylskarpe barberbladet nedover karakterens kinn. Dersom du skulle være så uheldig å lage et kutt på karakterens fjes kan du begynne forfra. Eller du kan la kuttet være der, og det vil bli til et stilig arr.

 

Når du har designet din karakters utsende får du lov til å velge klær for han/hun. Du har et vist beløp til din disposisjon, og for dette skal du velge de klærene du har råd til. Når du har valgt et klesplagg kan du fornadre dette til en hviss grad. Blant annet ved å velge de fargene du ønsker, og ved å endre litt på størrelser.

 

Når du har valgt klærene til helten din er det på tide å komme igang med spillet. Aller først vil du bli presentert for statsystemet i spillet. Dette er et veldig enkelt system som baserer seg på din spillestil. Istedenfor at du selv velger hvilke stats du vil ha når du går opp i level får du stats utifra hva du gjør. Så om du svømemr mye vil du få stats i dette. Dersom du bygger mange båter vil du få økte stats i dette. Det hele er veldig enkelt.

 

Enkelte ting vil kreve at du har en hvis stat i noe. For eksempel vil det kreve en hvis stat i seiling for å styre de største og dyreste skipene i spillet. Det vil også kreves en hvis stat for å kunne bygge de største og fineste skipene. Dette gjør at det du gjør mye av i spillet naturligvis blir det du får høye stats i.

 

Kontrollsystemet i spillet vil bli veldig naturlig. Man skal som oftest ikke lure på hva man skal gjøre for å kontrollere karateren. Det skal falle en naturlig inn hvordan man bruker kontrollen for å gjøre forskjellige ting. Spillet vil ta i bruk Revolution kontrollen og i mange tilfeller nunchuck-konfirgurasjonen.

 

Når du går rundt på fastlandet, går rundt på båten, svømmer eller dykker bruker du nunchuck-konfirgurasjonen. Du bruker da analoge spaken til å gå framover, bakover eller til sidene, mens du bruker bevegelsesensoren i Revolution-kontrollen til å fekte og skyte med. Eventuelt å plukke opp ting fra bakken ol.

 

Når du skal skyte sikter du der du vil skyte og trykker på B-knappen (trigger-knappen). Dersom du bruker et sverd beveger du kontrollen slik du ville beveget et sverdskaft i virkeligheten. Spillet tar opp alle bevegelser du gjør og oversetter de til spillet slik at sverdet i spillet beveger seg akkurat slik du vil.

 

Foruten å gå rundt på øyen og svømme er det diverse poster på skipene som har sitt unike kontrollsystem. Ettersom hvilken posisjon du har på skuten må du bruke det kontrollsystemet som skal brukes der. Noen står foreksempel ved kanonene. Dersom du er en av dem må du kontrollere kanonene på en best mulig måten. For å bruke de forskjellige postene må man ”gi beskjed” til spillet at man vil bruke de. Da sikter man på den gjenstanden man ønsker å kontrollere og trykker inn A-knappen når teksten med ”Press A-button to use” dukker opp.

 

Dersom du skal styre kanonene må du vite hvordan du gjør dette. Det første du må gjøre er å lade kanonen. Først tar du krutt og putter det ned i kanonløpet. Deretter tar du staven og dytter krutet ordentlig på plass. Etter det putter du kanonkulen ned i løpet og dytter kanonen ut luken. Til slutt tenner du lunten og kanonen avfyres.

 

Dersom du styrer en seilskute med et rorsystem der du ha en pinne du må svinge på har du i teorien en veldig enkel jobb. Du ska nemlig akkurat som om Revolution.kontrollen var pinnen svinge styrepinnen fram og tilbake ettersom hvilken vei skipet skal svinge. Noen skip har ratt som styrer roret på skipet. For å styre rattet bruker du revolution kontrollen akkurat som om du svingte på rattet. Karakteren vil automatisk holde rattet på plass når du holder kontrollen i ro. Dersom du ønsker at rattet skal snurre tilbake på plass av seg selv holder du inne B-knappen og krakteren vil slippe taket på rattet.

Dette bringer meg videre til neste punkt, de forskjellige postene på skipene. Dette spillet går mye på lagspill, og det å ha et lag som fungerer er derfor helt essensielt. Alle skipene i spillet er delt inn i forskjellige poster. Noen av postene finnes ikke på de minste skipene på grunn av skipets konstruksjon ol.

 

Kaptein: kapteinen sin oppgave er å gi ordrer til de andre på skipet. Enten skipet skal legge fra kai, eller i kamp. En god kaptein skal kunne lede mannskapet til seier i selv de værst tenkelige situasjoner. Foruten å gi ordre har kapteinen ansvar for å planlegge hvor skipte skal og hva skipet skal bringe med seg. Det er alltid kapteinen på skipet som starter et reiseopplegg eller et tokt.

 

Styrmann: Styrmannen har i hovedsak ansvar for å styre skipet. Dette høres kanskje enkelt ut i seg selv, men kan være vanskelig. Spesielt å navigere utifra havner og å stille seg riktig opp mot fiendtlige båter under kamp. Styrmannen har også ansvaret for å gi kommandoer til eventuelle roere.

 

Navigatør: Navigatøren har som navnet tilsier ansvar for navigasjonen. Blant annet må navigatøren følge med på kratet og se om skipet har riktig kurs. Navigatøren gir styrmannen informasjon om hvilken retning skipet skal til, grunne områder man må passe seg for. Navigatøren vil automatisk få reiseruten ”innskrevet” i kartet når han blir med på et oppdrag.

 

Utkikksperson/mastmann: Utkikkspersonen har som oppgave å holde utkikk over farvannet etter potensielle farer som kunne dukke opp. Hva ville vel ikke være værre enn å bli overasket av et stort sjørøverskip. Foruten å holde oversikt over potensielle farer spiller utkikkspersonen en stor rolle under navigasjonen inn til kaien.

 

Roer: En roer har naturlig nok den jobbe å ro. Noen ganger er det vindstille og da trengs det noen til å ro. Dessuten er det nesten altid nødvendig å ro ut fra havnen før man drar op seilene. Spesielt om man må gjøre lit navigasjon. Roerne tar direkte komanndo fra styrmannen.

 

Når som helst kan spilleren skifte post på skipet, bortsett fra hvis man er kaptein. Dette betyr at dersom noen må gå er det alltid mulighet for en annen å overta. Det lønner seg såklart å ha noen som er ekspterter på sitt felt, men dette er absolutt ikke et krav.

 

Spillet vil ikke bare ta for seg kamp, men også råvareinnsmaling, produksjon og handel. Folk kan samle inn råvarer i form av mat som fisk, villsvin, fugl ol. Eller i form av materialer som stein, trær og andre materialer. Når disse er hentet inn kan man enten bruke dem selv, eller selge dem til andre.

 

På hver bebodde øy er det et handelshus hvor man kan se en liste over tilgjengelige varer. Disse varene er lagt ut for salg og vil bli auksjonert bort til høyest bydende. Dette betyr at prisen er styrt av markedet. Dersom det er lite trær å få vil naturligvis prisen stige, fordi etterspørselen stiger.

 

Når man har kjøpt varer kan man enten bruke dem med en gang til å lage dem man vil, man kan lagre dem på et lager for et vist beløp i uken, legge dem ut for salg, eller frakte dem med seg videre.

 

I sistnevnte tilfelle må du selv gjerne i kompani med besetningen din lempe varene inn i skipet ditt for egen maskin.Og dersom du skulle bli bordet av et annet skip midt på havet kan du risikere at de stjeler alle varene dine. Dette er et unikt system som skaper litt spenning i forhold til salg av varer.

 

Man kan på denne måten livnære seg som pirat. Dersom man angriper eller border et skip fra en alliert nasjon vil man miste respekt hos disse nasjonene. Etter hvert kan man imiste så mye respekt at man blir en fiendtlig mål for disse nasjonene. Man blir med andre ord pirater. Dette har sine fordeler og ulemper. Man vil ikke lenger kunne utføre de oppdargene de allierte nasjonene en gang bidro med. Og man er nå utenfor det store handelsmarkedet.

 

Piratene handler litt, men på langt nær så mye som de allierte nasjonene.Til gjengjeld vil man fritt kunne plyndre og ødelegge skip. Og på den måten kan man skaffe seg det meste man trenger.

 

Den siste funksjonen i spillet jeg vil nevne er ”ship-builder”-funksjonen. Denne funksjonen lar deg designe dine egne skip innenfor visse grenser. Det første man gjør er å velge hvilken klasse skipet skal være i. Man kan velge alt fra små reiseskip til store frakteskip. Du vil selv plassere ut master, lasterom, kapteinens rom osv. I tillegg vil du kunne dekorere rom, plassere ut ting her og der og velge farger på enkelte ting. Med en slik funksjon kan man lage et skip som er skreddersydd sine egne behov.

 

Når du har designet skipet vil en ”blueprint” altså tegningene over hvordan skipet ser ut bli lagt til i ditt inventar. Dersom du har gode nok stats til å bygge skipet du har designet er det bare å sette igang. Dersom du ikke har dette kan du få en venn med gode nok stats til å gjøre dette for deg, og på den måten få skipet ditt.

 

Skip er veldig dyrt i spillet, og det tar en stund før man får råd til dem. Dette er fordi man skal unngå at alle seiler rundt i sine egne svære skip som noen andre tullinger. Skip du selv har designet vil koste en del ekstra å bygge, og prisen beregnes ellers ut fra hvor mye råkostnader du trenger.

 

Nå har jeg snakket mye om spillets funksjonaliteter og spillelementer. Hvis dere fortsatt henger med er dette gledelig, men jeg vil alikevel få si litt mer om spillet. For jeg har sagt lite om grafikken i spillet, og dette er et viktig punkt.

 

Spillet kommer ikke til å ha realitisk grafikk da dette ville bli alt for krevende. Spillet skal ha store arealer og forholdsvis lang synsrekkevidde. Da går det desverre ikke med realitsik grafikk da dette ville bli for tungkjørt. Istedenfor ser jeg for meg cel-shading grafikk med en veldig tegneseriaktig stil.

 

De av dere som har spilt The Legend of Zelda: Wind Waker vet hva jeg snakker om. Denne grafikkentypen er veldig vakker, og vil skape en gos temning i spillet. Spillet vil til tross for en tegneserieaktig stil ha blodeffekter når folk blir skutt og/eller stukket med sverd. Dette øker realismen og er viktig for mange.

 

Musikken i spillet vet jeg ikke helt hvordan kan være, og det er vanskelig å forklare hvordan musikken og lydeffektene høres ut med ord. Derfor sier jeg ingen ting om akkurat dette. Men spillet vil ha musikk som passer til stemningen, og forskjellige musikk i kamper, i byene, på land, under vann osv.

Da har jeg skrevet det jeg ønsker om denne spillideen. Dersom dere liker ideen og synes det høres spennende ut er dette gledelig. Dersom dere har noen kommentarer anngående skrivefeil, historie, funksjoner, kontrolloppsett eller annet er det bare å komme med dem. For jeg ønsker all den tilbakemelding jeg kan få.

 

Det kan hende at jeg legger til noen bilder av kontrolloppsette en gang, men dette er uvisst.

 

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Spillet går ut på at du er en spesial agent som spesaliserer seg på gissel situasjoner, av alle slag. Din oppgave er å løse en gisselsituasjon med minst mulig utfall. Og du har mange alternative måter å løse situasjonen på. Pågrunn av dette må du være nytenkende og ofte improvosere. Det kan skje mye uventede, du bør forvente alt.

Det er du som er sjefen, det er du som bestemmer, det er du som må tenke;

 

 

* Hvor stort område skal vi sperre av?

* Hvor aggresive/proffesjonelle er gisseltakerene, må man regne med dødsfall ?

* Skal jeg plassere snikskyttere i nærheten ?

* Må jeg ha SWAT e.l i beredskap og klare for strid?

* Kan jeg forhandle meg fram til "mål"?

* Bør jeg gå inn på kloss hold selv og forhandle med gisseltakeren(ene)? (For å bevise at jeg kan stoles på)

* Kan jeg snike meg og redde gisslene selv? Du har spesialisert trening i snikeoppdrag.

 

 

Genial ide. Her er du bossen og om det hadde blitt online kunne du også vært på den "andre" siden og planlagt oppdraget og prøvd å lurt politiet til å gjøre feil. Så nylig en film om dette og lurte på hvordan dette best kunne løses i et spill.

Skulle det vært et turnbasert system eller live der du også måtte springe litt rundt i 3d og fikse/skyte/redde ting tang?

Lenke til kommentar

The Adventures of the Great Sea virker interessant, men jeg savner en viktig del. Du snakker om kamper og at det skal være mulig å sloss mot hverandre. Da vil selvfølgelig en tape mens en annen vinner. Skal det være noen form for "death-penalty", eller dør man ikke? Hvis du ikke dør blir du slått bevistløst og forlatt? Jeg mener det er ganske vesentlig å vite hva som skjer når du dør (eller blir slått ut, eller hva nå enn du har tenkt).

 

Mange fine ideer, hadde vært morsomt å testet om det virkelig hadde gått, eller om alle hadde blitt pirater.

Endret av -=Svin=-
Lenke til kommentar
The Adventures of the Great Sea virker interessant, men jeg savner en viktig del. Du snakker om kamper og at det skal være mulig å sloss mot hverandre. Da vil selvfølgelig en tape mens en annen vinner. Skal det være noen form for "death-penalty", eller dør man ikke? Hvis du ikke dør blir du slått bevistløst og forlatt? Jeg mener det er ganske vesentlig å vite hva som skjer når du dør (eller blir slått ut, eller hva nå enn du har tenkt).

 

Mange fine ideer, hadde vært morsomt å testet om det virkelig hadde gått, eller om alle hadde blitt pirater.

6111049[/snapback]

Der kom du med et meget viktig poeng. For det har jeg igrunnen ikke tenkt på! For det første vil jo skipet i mange tilfeller bli totalødelagt i tillegg til lasten. Det betyr at man da må miste skipet og last. Ellers tenker jeg en deat-penalty kan være tingen. Eventuelt at man blir liggende på vrakrester og blir plukket opp etter en liten stund av "tilfeldig" forbipasserende som forlanger en liten sum penger for tjenesten.

 

Men jeg tror nok ikke alle hadde blitt pirater. Eller kanskje :!: Men så kan man jo bli piartjegere og da får man nok av action da og. Pluss at man såkalrt vil få beholde deler av tyvegodset man stjeler fra piratene. Men flitt at du liker ideen da.

Lenke til kommentar

Et spill der man skal feks rane en bank, innbrudd i hus osv. Og det er mange forskjellige måter å gjennomføre dette på. Alt er bygget opp i fin grafikk. Det skal ikke være ensformig. Mye kan skje underveis. Og man har hundrevis av måter å gjennomføre ting på. Velge antrekk som står i stil med "brekket". Tools og annet stash. Gjør man innbrudd på natta, kan man evt vekke de som sover i huset og at man da må gjemme seg eller legge feller...

 

Man skal da ha muligheten til å stjele alt fra sølvtøy, til bilen som står i oppkjørselen. Men det skal ikke være alt for lett heller. Det meste må være planlagt på forhånd. Det letteste i spillet vil selvfølgelig være å stjele godteri fra et barn ;)

 

Bankran må gjennomføres enten alene, eller at man leier inn andre. Man kan velge hvor mange man skal ha med seg, og deres posisjoner i ranet. Det skal også være mulighet for å ta folk til gissler. Våpen er også med i spillet.

 

Andre oppdrag: Pickpocketing, shoplifting, ran på åpen gate osv.

 

Dette hadde aldri blitt lov til å selge men... :roll:

Lenke til kommentar

Hmm....

 

 

Jeg kunne tenkt meg GTA spilene online=)

 

at man kunne velge eksempel : Land,Hvor du skal Bo, Hva du skal Hete

 

så vist jeg hadde bestemt meg for, jeg har lyst til og bli en russer som driver narko salg og mafia miljø er min spesialitet

 

Så hadde det blitt jeng slåss kamper og sånn=D

Så Kunne Man Vært poleti og kasta oss i buret for rå kjøring og sånne tingen=D

Så Kunne vi lagd sivilister som Begynnte og demonstrere og streike får , for Dårlig Lønn Pluss at det skulle vert sånn Ordentlig spill som du måtte gå rundt og panet flasker i starten før du kunne starte og spille ordentlig Så Du Kunne Kjøpe deg våpen og den slags.

 

Så Måtte du starte på skole i helt av starten av spillet så du kunne få deg Jobb og den slags og hvis du ikke klarer det må du pante flasker.

 

Så SKulle vi velge Jobb, så Kunne du bli leie morder ogsånnt så skulle alle kjendiser og sånne ting være med Så Kunne du gjøre privat jobber så du være en torpedo eller noe.

 

Så er jeg litt sånn usikker på om vi skulle hatt med Enn sånn *Sjeff* som skule gi oss oppdrag og sånt(Skriv Hva du Syntes i Svare Ditt)

 

Trenger ikke være sånn Allt for jævlig god grafik men det skal være ordentlig liksom.

 

Så skulle vi få Kunne Bygge oss opp Når det Gjelder Kropp og sånt.

 

så Hadde det jo blitt at den største og farligste jengen Hadde eid hele spillet , for gjør du noe galt mot dem så er du bra død.

 

Men Jeg har enda ikke funnet ut Hva som skal skje når man dør.

HeHe hjelp meg med det.

 

 

Dette spillet skulle vært online.

 

 

 

hehe Håper noen likte forslaget mitt=)

Endret av GANTEN
Lenke til kommentar

Bra forslag det GANTEN ;)

 

Hvis jeg skulle ha utviklet et spill ville det handlet om ei dame med fin kropp som løste oppgaver og problemer (ala Tomb Raider). Grafikken skulle vært utrolig bra men gameplayet enda bedre. Etterhvert utti spillet får man nye karakterer man kan bruke. Det skulle vært en online mode, der man kan spille online mot andre spillere. Spillet skulle hatt drøssevis av våpen,utstyr,klesplagg osv. å velge i. Musikken skulle vært flott og ikke minst historien. Jeg liker spill med bra historie så jeg ville hatt en KJEMPE bra historie som aldri ville bli glemt.

 

ZayCon

Lenke til kommentar

Jeg skulle ha utviklet en hjelm man kan sette på seg med en delt skjerm som overlapper hverandre graderende på en måte. Altså slik at bildet på disse to skjermene flyter sammen i midten sånn at skillet ikke vises. Så skulle motoren i spillet ha hatt to synsvinkler med litt avstand fra hverandre og sendt signalene til skjermen slik at brukeren oppfatter dybde. Nå aner jeg ikke om dette faktisk ville ha fungert, men jeg tror faktisk ikke at det skal så mye mer til for å lure hjernen.

Ellers skulle hele hjelmen inni ha vrt utstyrt med hundrevis av bittesmå høyttalere slik at vi har fått en komplett surroundlyd.

 

Denne hjelmen har man kunnet hatt på seg uansett spill og styrt spillet på lik måte som vanligvis med tastatur og mus, bare at det har vært en kule i nakken på hjelem som lar oss "vri" vinkelen på såsi samme måte som når man kjører bil i GTA og ser til siden.

 

En annen tanke hadde jo vært å hatt en slags gyromaskin/stativ slik at man kan stå eller kanskje henge i løse luften og bevege seg fritt samtidig som at samtlige bevegelser har blitt overført til spillet. Men jeg aner ikke helt hvordan det skulle ha fungert og om man ville ha blitt veldig klar i kroppen av det. Det beste hadde jo selvfølgelig vært å hatt fullstendig frihet uten at man trenger å anstrenge selve kroppen uten at man er nødt.

 

Jeg tror faktisk at slike løsninger vil komme om årene når grafikk og sånn ikke er hva spillutviklere prioriterer, men heller prioriterer gameplay istedet da det på denne tiden ikke vil være noen utfordring å lage fotorealistisk grafikk lenger.

Lenke til kommentar

pokemon som mmorpg kunne faktisk blitt veldig bra! Håper Nintendo tenker i lignende baner med de kommende Pokemon Pearl/Diamond til Nintendo DS.

The Sims 2 kunne også fungert(kanskje)

Gleder meg til å spille tennis på Wii :dribble:

Hva mer Ringenes Herre som mmorpg er tatt (shadows of angmar)

Kunne tenkt meg et fotballspill hvor Football Manager og FIFA blir puttet i ett og samme spill. En modus hvor du er manager og en arkademodus hvor du bare spiller fotball. En tredje modus kunne vært en blanding av disse to (vanskelighetsgrad: veldig enkelt, enkelt, middels, avansert, svært avansert) hvor du er manager og samtidig spiller kamper. Dette ville selfølgelig blitt noe annet enn den dårlige løsningen FIFA spillene har brukt de siste to årene.

Lenke til kommentar

kunne tenkt meg et spill noe àlla dette :

 

det er et fps spill,du ser våpnet og føtene og skuldre vis du snur deg fort rundt.

det er free roaming i det på et område som er 2-3 ganger større enn det i STALEKR altså 60-90km hver vei. ikke noe loading tid. ikke så bling bling som farcry er som ser ut som plastik men litt mere matt.

det skulle inneholde små byer og litt større igjen og noen gjemete hus hær og dær .veiene skulle værrt like god som i richard burns rally der alle humpene er der og vises.

det burde ha gode muligheter for å kommunisere med A.Ien.

RPG (oppgradering av våpen og biler) og bensin på biler og diverse andre ting som kunne bli slitt( dekk,motor) og det beste av alt der burde værre en plass der det er litt mørk og ekkelt ^^ alle bygingen kan ødeleges og gå inni de, dører kan åpnes/lukkes og låsen før bedre sikkerhet for spilleren når han sover og natta (ja day and night ...)

det kunne vært online der det er mulig samtidig som det er offline altså onoffline :p

der npc driver sitt og spillerne gjør sitt, noe som WOW osv der man har mange andre spillere men får oppdrag og prater med npcs som er der uansett,ikke noe deathmatch osv. man skal kunne joine klaner og ha et felles boplass, leir (sivil eller militær) det er løs dyr der (hunder/elg, osv ) og mutanter(stalker) det burde ikke værre kjedleig og gå/kjøre rundt i områdene, variablet terreng ikke gress så langt bilde renderer, baker og åser og trær og byginger i det fjærne.. heiser i byggninger burde funke, og ikke vanlige folk i byene, mere som en forlatt by langt borte fra folk

Lenke til kommentar

jeg kunne tenkt meg et FPS spill hvor man spiller en magiker som ettervert blir like kraftig som magikerene i de fleste rollespill. man burde kunne slåss mot horder av soldater og kjempestore monstere. verden skal være så dynamisk som mylig og allt som ikke er laget av masiv stein burde kunne ødelegges.

 

project offset ser litt lovende ut, men jeg tror det fokuserer litt for mye på grafikk til å ha en virkelig dynamisk verden.

 

så jeg får vell gjøre det selv som en half-life mod :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...