Gå til innhold

Hvilken konsoll(er) har du nå/ har hatt?


3000

Anbefalte innlegg

kjeder meg så hva med å plage forumbrukerene med en liten undersøkelse :)

 

*Hvilken konsoll(er) har du nå/har hatt?

 

*Hvilken konsoll har vært DIN favoritt? sleng gjerne med en begrunnelse..

 

 

Min første konsoll var playstation 1, playstation hadde eg alltid hatt lyst på som liten, men eg fikk meg ikke et exemplar før i 2001 :roll: da var ps2 komt og ps1 var ganske ut egentlig, men nåja fornøyd var eg nå værtfall. mine største spill oppleveser på den konsollen var metal gear solid, driver2, og the world is not enough :p pluss ikke minst crash bandicoot! playstation`en solgte eg rundt om et år etter eg hadde kjøpt den pga. familien hadde skaffet meg en knall pc og eg så dermed muligheten til å spille spill i litt høyere grafisk kvalitet hehe..

 

sommeren 2003 så eg muligheten til å kjøpe meg en ny konsoll, hadde fått meg sommerjobb så ca$h hadde eg, og valget mitt falt på xbox.

 

her er minne grunner i uordnet rekkefølge:

 

*fordi den var den sterkeste av maskinene

*og den billigste (kjøpte en pakke som inkluderte 2 spill midtownmaddness og halo) skulle eg ha kjøpt en ps2 og 2 spill ville det der og da vært dyrere.

* likte kontrollen mye bedre.

* ville spille halo på konsoll (hadde allerede spilt ræva ut av halo på pc, men det var en ny opplevelse å spille på xboxen)

*likte designet best

 

og xbox`en skuffet ikke litt engang! mine beste spill opplevelser på boxen er halo, halo 2, spiderman 2, forza for å nevne noen :)

 

xbox (1) er den kosollen eg har vært mest fornøyd med, superb kontroller (kontroller s, ikke den feite di solgte med først)

 

aldri vært noe klikking frysing uten om en gang under spiderman 2

 

flotte spill

 

og et fett design! bor ikke i et bøttekått så at den tar opp all plass gjaldt ikke for meg :!:

 

mitt nestekonsoll kjøp var ps2(slim) som eg kjøpte som et supplement til min xbox ettersom kompiser hadde mange gode tittler eg kunne låne.

eneste som innponerte meg var størrelsen, kontrolleren synes eg er ræv iforhold til xbox og grafikken var som regel alltid "litt" bedre på xbox.

 

en grei konsoll hverken mer eller mindre fra min side :yes:

 

og 16 desember i fjor kjøpte eg min xbox360 (ga da xbox 1 vekk til mine lillebrødre)

og eg er fornøyd, di tittlene eg ser fram til kommer ikke før på høsten.. men pgr3, nfs most wanted, far cry og selvsagt halo 2 online gjør sitt for å underholde meg nå ;) det som stopper meg fra å gi 360 full pott er problemene eg har hatt med den, har sendt den inn for andre gang nå og venter på min tredje maskin, men når den kommer så er vel alt glemt, en knall konsoll utenom problemene :yes:

 

så akkurat nå har eg xbox 360 og ps2. bruker desidert mest tid på 360`en. og litt på ps2 når eg skal spille san andreas eller black.

 

tar forbehold for endel skrive feil :!:

Endret av 3000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... første var vel NES. Helt knall når jeg klarte brett 1-2 :p (var 6 år vel og merke) Skikkelig bra konsoll som jeg har hatt mye moro med. Neste i rekken var SNES, Super Mario World holdt meg opptatt i ca. et halv år og det var mye glede der. Etter det var det en liten pause i konsollspillingen og mer pc spilling, men etter hvert ble det kjøpt inn en PS2. Helt ok konsoll, men ble ikke brukt noe særlig. Kjøpte meg 2. desember i fjor en Xbox360 og har brukt den som primær spill-plattform siden da. PC'en begynner å bli utdatert og spillene på 360'en er ganske bra allerede, mye moro med denne både med venner og alene.

 

Min favoritt er enten NES eller Xbox360, hadde ufattelig mye moro med NES'en når den ble kjøpt og den holdt lenge, men 360'en virker som den blir litt av en konsolloppstandelse for min del. Bra spill, bra kontroll og flott konsoll i det hele.

 

edit:

 

Slenger med håndholdte:

 

Game Boy

Game Boy Pocket

Game Boy Color

Game Boy Advance

Game Boy Advance SP

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Mitt første konsoll var ett Atari ettellerannet. Husker dessverre ikke navnet.

NES

Gameboy

SNES

PS1

 

så gikk det over til PC

 

 

edit: favoritten i retrospekt var vel Gameboy. Utelukkende p.g.a Super Mario Land og ikke minst, killer app'en av alle killere: tetris.

 

deretter må det vel være PS1: grunnet mange timer glede i "forcen"...tekken3, MGS :love:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Sega Megadrive 16bit

Nintendo 64

Playstation 1

Ps one

2x Playstation 2

2x Gamecube

Modifisert Xbox

Playstation 2 slim

Xbox 360

 

Fikk første pcen mellom segaen og plastation 1 ;)

 

Edit: Trodde bare det var vanlige konsoller.

 

Har også hatt:

 

Første gameboy (gjennomsiktig)

Gameboy Color

Gameboy Advanced

Gameboy SP

Sony PSP

Endret av Mauro
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke hatt så mange konsoller selv. Var meste vennene mine som hadde dette.

 

Men jeg hadde Commodore 64 i en god del år og koste meg med den. Ellers gikk det da over til PC etterhvert.

 

Gamecube ble min første konsoll faktisk og jeg angret ikke. Så fikk jeg tak i Nintendo DS.

 

Så jeg har vært en PC-gamer i lang tid, fra 1996 til nå... Virker som jeg vil gå over til bare konsoll nå fremover for jeg syns ikke konstant oppgradering av PC-en er verdt det.

 

edit: min favorittkonsoll var NES, men jeg eide den ikke.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Kan man kalle en Amiga 500 for en konsoll? :hmm:

 

Uansett, første konsollen jeg kjøpte var vel Xbox 1. Ganske kjapt etter lanseringen. Betalte vel nermere 4000 (!) - damn.

Så nå eier jeg en XBOX360. Veldig fornøyd med begge to.

Den gamle boxen er nå media-center for alle som bor her- helt topp.

 

Hadde lyst på PS3. Men når den i realiteten ikke blir så veldig mye bedre, og ikke lenger har så mye eksklusive spill, og er sinnsykt dyr, står jeg nok over. :)

Lenke til kommentar

Jeg var gammel Commodore fan, så når jeg var liten visste jeg at konsoller var for teh kiddies, mens C64 og Amiga500 var der actionen var.

 

Første gang jeg fikk opp øynene for konsoller var Nintendo 64. En kamerat viste meg Mario 64 og Zelda, og etterhvert ble jeg freslt og spillte gjennom dem begge.

Min første egne konsoll var en Ps1 som jeg eide i et par uker. Spillte nesten bare Oddworld. Solgte den fort.

Så kjøpte jeg en Dreamcast, som jeg ennå har og spiller litt på en gang i blant. Prøver å bli ferdig med MDK2. Veldig fornøyd med den. Mange gode spill som Shenmue, Rez, Sonic spillene, Power Stone, osv.

Så kjøpte jeg en Gamecube. Fikk Spider-Man med, men byttet de så fort som mulig i Super Monkey Ball. Etter å ha hatt GC´en mens jag har bodd i flere kollektiv, kan jeg si med sikkerhet at jeg aldri har sett noe spill engasjere så mye som det(Og da snakker jeg single-player). Folk har kastet kontrollene mine i veggen i raseri, men heldigvis lager Nintendo god kvalitet, og de samme folkene som kastet kontrolleren plukket den opp og prøvde igjen sekunder senere. Utenom det så har GC´en gitt meg masse nydelige opplevelser, med f.eks Wind Waker, Metroid Prime, Eternal Darkness, Resident Evil, Metal Gear Solid, Pikmin 2, F-Zero, osv. Klart favorittkonsollen blant alle jeg har eid.

Kjøpte en DS i fjor, og er svært glad i den. Lost in Blue, Another Code, og Castlevania gjorde meg helt oppslukt, men etter det så har det vært litt mer av og på. Gleder meg til flere pek-og-klikk-adventurespill. Og ordentlige rollespill. Final Fantasy 3 ser bra ut, og Crystal Chronicles må bare bli genialt.

 

I tillegg så har jeg lånt en Xbox, og fått spillt gjennom det meste jeg vil der. Fable var greit(Ødelagt av lange lastetider), og Halo 2 grep meg aldri, men har hatt mye bra opplevelser på den likevel. Riddick var fantastisk, samme med Thief3, selvom begge er litt ujevne. Otogi er helt strålende. Spillte også Metal Gear Solid 2 på den. Ennå et par spill jeg har lyst å prøve, men ikke mange.

 

Så har jeg alltid bodd med folk som har Ps2, så jeg har fått spillt rundet Ico, Devil May Cry, og spillt alle GTA´ene, og mange kamper PES. Må få fatt i en Ps2 og spille God of War, MGS3, Okami, og Shadow of the Colussus, samt utallige samuraispill og små sære japanske spill.

Lenke til kommentar

I den rekkjefølgja dei vart anskaffa:

Atari 2600 (solgt)

NES (fortsatt i samlinga)

Playstation (solgt)

Playstation 2 (fortsatt i samlinga)

Amiga CD32 (fortsatt i samlinga)

 

Det er utruleg vanskeleg å seie kva for ein som var favoritten. Det må bli ein av dei tre i midten. NES fekk eg når eg var 10, og den har størst nostalgisk verdi. Playstation hadde eg i militæret, og med Final Fantasy 7 og 8 gjekk lange nattevakter raskt. Playstation 2 har eg i dag. Brukte den gjennom heile studietida og fram til i dag, som spelemaskin og DVD-spelar.

 

Dersom eg MÅ velge 1...kanskje PS2.

 

Kan man kalle en Amiga 500 for en konsoll?  :hmm:

6100989[/snapback]

Det spørs...VIL du ha grisebank? :p

 

Amiga 500 er absolutt ikkje ein konsoll. Det er ei fullverdig datamaskin. Eg har ei ståande med 50 MB harddisk og 5 MB RAM. Men dei fleste brukte den nok som ein konsoll, so eg kan forstå at der er litt forvirring.

 

Kay

Lenke til kommentar

Vel, den første var Nintendio 64, sikkelig bra konsoll med Super Mario og andre stortitler som Zelda.

Etter det kjøpte jeg PS One, imponerende feeling og grafikk med Tekken 3,Diablo og Dead or Alive.

Så kjøpte jeg Gameboy Advance grei konsoll, men ikke helt meg.

Da kjøpte jeg PS2, veldig bra konsoll med Tekken, MGS og diverse andre.

Kjøpte senere X-box, Halo var jo bare konge.

 

Den konsollen som var best var jo PS one.

 

Lurte en stund på å kjøpr PSP, men de var ikke det jeg søkte etter. Nå har jeg forhåndbsetilt en Wii, og skal kjøpe PS3 senere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...