Gå til innhold

TEST: Fire mellomklassekort


Anbefalte innlegg

Hva med overklokking?

Finnes ikke det ordet lengre på hw.no?

Det nevnes BIOS-flash av X1800GTO, hva med å prøve det? Evt. kort (produsent) kan flashes og hvor ofte lykkes man?

 

*overklokking.no!*

6089258[/snapback]

Enig med bucketofcack. Etter at Overklokking.no og hw.no slo seg sammen har alt som har med overklokking bare forsvunnet.

 

En ting til: Vet dere at det går an å flashe GTO til XL (Vet om noen som har klart det), eller er det bare mulig i teorien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med overklokking?

Finnes ikke det ordet lengre på hw.no?

Det nevnes BIOS-flash av X1800GTO, hva med å prøve det? Evt. kort (produsent) kan flashes og hvor ofte lykkes man?

 

*overklokking.no!*

6089258[/snapback]

 

Det har jo nylig vært to tester av entusiast-minne her. Mener du hver eneste artikkel må ha med klokking fordi OK.no og hw.no er slått sammen?

 

AtW

6089330[/snapback]

 

ja!

Lenke til kommentar
men 486 har en del større flate å spre ut varmen på....

6089304[/snapback]

Egentlig ikke siden den kom i plastinnkapsling. Selve kjernen i 486SX er mye mindre enn i minnebrikken. Plastinnkapslinga isolerer varme ganske mye så den varmen som fjernes kommer stort sett bare fra det lille området over selve kjerna.

Lenke til kommentar

Entusiast minne er så som så, det er ikek så forbanna intresant for min del.

 

jeg savner oc der det virkelig teller for meg, skjermkort.

jeg savner også dedikert DIY overklokking,ike test av plastdritt du kan stappe i brønnene dine. jeg vil se kobber, alu, radiatorer og pumper i gale eksprimenter igjen.

 

overklokking.no blandet med hw.no har ikke vært annet en lattelig.

Lenke til kommentar
Hva med overklokking?

Finnes ikke det ordet lengre på hw.no?

Det nevnes BIOS-flash av X1800GTO, hva med å prøve det? Evt. kort (produsent) kan flashes og hvor ofte lykkes man?

 

*overklokking.no!*

6089258[/snapback]

 

Det har jo nylig vært to tester av entusiast-minne her. Mener du hver eneste artikkel må ha med klokking fordi OK.no og hw.no er slått sammen?

 

AtW

6089330[/snapback]

Ja, når de gidder å teste entusiast-minne, som nær sagt kun dreier seg om overklokking, burde de tatt med overklokking når de tester skjermkort.

Hvorfor? Fordi skjermkortet, sammen med prosessoren, er det folk flest oftest klokker. Minnet er som regel mindre viktig, bare å skru opp dividern.

 

Det kunne vært virkelig interresant å se ytelsen på kortene når de var klokket opp mot hverandre, spesielt om de hadde gidda å BIOS-flashe GTO kortet. Så lenge de ikke klokker kortene er det ingen vits i å teste de som jeg ser det, man kan bare sjekke resultatene på tomshardware.com..

Lenke til kommentar
Hva med overklokking?

Finnes ikke det ordet lengre på hw.no?

Det nevnes BIOS-flash av X1800GTO, hva med å prøve det? Evt. kort (produsent) kan flashes og hvor ofte lykkes man?

 

*overklokking.no!*

6089258[/snapback]

Enig med bucketofcack. Etter at Overklokking.no og hw.no slo seg sammen har alt som har med overklokking bare forsvunnet.

 

En ting til: Vet dere at det går an å flashe GTO til XL (Vet om noen som har klart det), eller er det bare mulig i teorien?

6089337[/snapback]

 

 

http://itpro.no/art/9033.html

 

Det er mulig, ja.

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg lurer litt på med det 7600GT-kortet. Her står det om svart PCB og grønne DVIer, men i alle de andre anmeldelsene jeg har sett rundt om kring er PCBen den kjedelige mørkegrønne og DVIene er hvite. Hva kan man regne med å få hvis man kjøper denne kortet i retail? (For oss estetikere har jo dette mye å si)

6091232[/snapback]

 

disse kortene ser ut til å ha svart PCB og grønne kontakter

XFX GeFORCE 7600 GS 256MB PCIe

XFX GeFORCE 7900 GT 256MB GDDR3 PCIe

Endret av Fumle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...