Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Advarsel mot å velge Telenor


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Her er en liten historie om våre møter med Telenor:

 

Da vi flyttet inn i leilighet, gikk vi fra analog til ISDN.

Telenor sendte folk ut som foretok omkoblingen.

Da vi skulle flytte ut ringte vi telenor for å gå tilbake til analog igjen.

Da mente de at vi ikke hadde telefon i det hele tatt, og jeg måtte krangle med dem for å få dem til å skjønne at de selv hadde vært og lagt den inn.

Så begynte de å påstå at det ikke var teknisk mulig å gå fra isdn til analog.

Etter mer krangling lovte de å sende en mann som skulle SE på saken.

Etter noen uker kom faktisk en mann og SÅ på saken.

Han fant ut at det VAR teknisk mulig å gå fra isdn til analog, og skulle gi beskjed til telenor om at de skulle sende en mann som skulle koble om.

Etter noen uker kom endelig mannen som skulle koble om.

Da han var ferdig og dratt, så ringte en irritert mann fra etasjen over som vi leide hos.

HAN var nå blitt utkoblet, og VI hadde fått hans nummer.

Vi klagde igjen til telenor, og de sendte en mann for å fikse det.

Utrolig nok klarte de det.

Etter å ha flyttet til nytt hus og fått isdn, så kontakttet vi telenor om en sak.

Vi fikk da spørsmål om vi ville redusere prisen med nesten 80%.

Jeg ble jo svært overrasket over at det var mulig.

Svaret på dette var at telenor hadde lagt om prisene, men de brydde seg ikke om å gi beskjed om dette men tok det etterhvert som folk tilfeldigvis ringte kundeservice.

Jeg sa opp abonnementet fra 12. Januar dette året.

Fikk så tilbakemelding på at det var mottatt, og sluttfakturaen kom frem til 13. Januar.

Fikk nå ny faktura, der vi blir belastet for internett IGJEN.

Til det svarer de at oppsigelsen ikke er registrert, og det er mitt problem at de har rotet bort oppsigelsen.

Oppsigelse nr. 2 var heller ikke registrert, så jeg får vel fortsette med daglige oppsigelser til det skjer noe.

Parallelt med dette sluttet de plutselig å sende ut regninger til oss på telefonabbonementet.

Dermed gikk det til inkasso, fordi vi ikke har betalt en regning vi ikke har fått.

 

Så alle sammen, vær ADVART: TELENOR = TRØBBEL!!

Velg andre leverandører både til telefon og internett hvis du vil unngå problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så alle bør skifte leverandør av telefon/internett fra Telenor, fordi en person sier at han har hatt problemer med Norges største selskap på dette området? Til opplysning har jeg aldri hatt problemer med Telenor. Så da kan jo jeg slå fast at alle må skifte til Telenor siden jeg aldri har hatt problemer med dem...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telenor som nettleverandør i mange år, og har egentlig ikke noe annet enn positive ting å si om dem.

* De har vært meget hjelpsomme på support-linjen sin (etter noe venting selvfølgelig, men slik er det jo stort sett alle steder)

* De leverer hastigheten jeg har bestilt, og i 90% av tiden mer enn det også.

* De har gitt meg rabatter uten at jeg har spurt om det.

* Om de ikke er raskest ute med ny teknologi, så er de i alle fall best (i mine øyne) på å faktisk få denne nye teknologien til å virke som den skal.

 

Men selvfølgelig finnes det negative ting også. Alle kan ikke ha samme oppfatning av alt. Noen er uheldige, andre får tjenestene slik de skal være. Dette kan komme av alt i fra menneskelig svikt til datasvikt.

Lenke til kommentar

Vi hadde telenor før vi gikk over til BlueCom.

Med telenor var det veldig ofte nedetid, seinheter o.l. på internettlinja.

De rota også veldig mye med å sette oss opp på rett hastighet, og likt med telefon.

Vi hadde telefon fra dem også, og der var det bare problemer.

 

Først gikk vi over fra Telenor telefon, til Tele2 telefon.

Endelig hadde vi en telefon som fungerte 24/7.

 

Så gikk vi over til BlueCom internett.

Eneste nedetiden vi hadde der 4-5 ganger det første halvåret var pga. telenor sine sentraler hadde problemer.

Etter at bluecom fikk egne sentraler, så var det aldri problemer med internett.

2-3 år internett fra bluecom uten en eneste dag med nedetid.

 

Og supporten hos telenor var forferdelig.

Var som oftest sånne oslo folk vi ikke forstod dritten av hva de sa, og de sa skjeldent noe fornuftig eller hjelpsomt.

Hos bluecom har jeg aldri møtt på ventetid på telefonen, og har fått svar på det jeg trenger svar på momentant.

 

Kan være jeg har vært uheldig med Telenor, men en ting er sikkert.

Jeg går aldri tilbake til telenor.

En kamerat har telenor også.

Internetten klikker 2-10 ganger til dagen, og hastigheten er utrolig sein.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med Telenor, vi har både internett(adsl) og fasttelefon hos pappa, og internett(adsl) hos mamma.

 

Vi har nesten ikke hatt noe nedetid, bare 1 døgn.

Og Supporten er fantastisk, Oslo dialekt er veldig forståelig, så jeg vet ikke hva du klager over Stealth-.

 

Og til din info: Jeg er fra Bergen/Karmøy.

Lenke til kommentar

Jeg har en mistanke om at folk som har problemer tar mest plass på forumet.

Selv har jeg også Telenor, og bortsett fra noe høy pris, er det absolutt ikke noe å utsette på de. Svært lite nedetid, og kan ikke huske noe som faktisk skyldtes en feil hos selskapet.

En ting som plager meg, er at vi ikke får mer enn 1mb inn her, fordi linjen ikke takler mer, mens kompisen et steinkast unna sitter med NGT 3mb.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt problemer med Telenor, vi har både internett(adsl) og fasttelefon hos pappa, og internett(adsl) hos mamma.

 

Vi har nesten ikke hatt noe nedetid, bare 1 døgn.

Og Supporten er fantastisk, Oslo dialekt er veldig forståelig, så jeg vet ikke hva du klager over Stealth-.

 

Og til din info: Jeg er fra Bergen/Karmøy.

6084772[/snapback]

 

Som sagt, da jeg (og de kameratene av meg med problemer) ha vært noen av de som er uheldige.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Telenor som nettleverandør i mange år, og har egentlig ikke noe annet enn positive ting å si om dem.

* De har vært meget hjelpsomme på support-linjen sin (etter noe venting selvfølgelig, men slik er det jo stort sett alle steder)

* De leverer hastigheten jeg har bestilt, og i 90% av tiden mer enn det også.

* De har gitt meg rabatter uten at jeg har spurt om det.

* Om de ikke er raskest ute med ny teknologi, så er de i alle fall best (i mine øyne) på å faktisk få denne nye teknologien til å virke som den skal.

 

Men selvfølgelig finnes det negative ting også. Alle kan ikke ha samme oppfatning av alt. Noen er uheldige, andre får tjenestene slik de skal være. Dette kan komme av alt i fra menneskelig svikt til datasvikt.

6084217[/snapback]

 

Hva med da de ringte til Harald og fortalte at han kunne få adsl?

Lenke til kommentar

Vi har hatt mange problemer med Telenor internett, og når vi bestilte ADSL for en lang stund siden hadde vi problemer med den i ca en måned før det ble fikset. Fungerte greit i ett år før vi, som mange i nordland, fikk problemer med hastighet og ping. Nå har vi gått over til NGT og alt fungerer greit.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Telenor som nettleverandør i mange år, og har egentlig ikke noe annet enn positive ting å si om dem.

* De har vært meget hjelpsomme på support-linjen sin (etter noe venting selvfølgelig, men slik er det jo stort sett alle steder)

* De leverer hastigheten jeg har bestilt, og i 90% av tiden mer enn det også.

* De har gitt meg rabatter uten at jeg har spurt om det.

* Om de ikke er raskest ute med ny teknologi, så er de i alle fall best (i mine øyne) på å faktisk få denne nye teknologien til å virke som den skal.

 

Men selvfølgelig finnes det negative ting også. Alle kan ikke ha samme oppfatning av alt. Noen er uheldige, andre får tjenestene slik de skal være. Dette kan komme av alt i fra menneskelig svikt til datasvikt.

6084217[/snapback]

 

Hva med da de ringte til Harald og fortalte at han kunne få adsl?

6086551[/snapback]

 

Ok, de ljuger litt innimellom til folk da. De sier at noen kan få bredband, og når tiden for installasjonen kommer så kan de plutselig ikke få det likevel.

Lenke til kommentar

Var ADSL-kunde hos Telenor i over 2 år, med høyeste hastighet (etter å ha prøvd i 3 år for å få ADSL, fant en fornuftig sjel hos Telenor ut at vi hadde hatt mulighet til å få det hele tiden, men de hadde sagt nei ved en "feil"..).. vel.. som sagt var vi kunde i over 2 år, og plutselig en dag forsvant all hastighet. Målte linja til 700Kbit. Ringte Telenor, og spurte hva som hadde skjedd.. Jo, de hadde strupet vår linje, fordi det var så mange andre som ville ha... da sa jeg opp abonnementet på flekken og byttet til Bluecom.

 

En annen ting med Telenor er jo at hvis det ble feil på linja, så skjedde dette utelukkende på fredager.. og det ble jo selvsagt aldri fikset på en fredag.. med mindre det var fredagen etter..

Lenke til kommentar

Har brukt telenor som mobiloperatør i mange år, fra det har jeg omtrent bare positive erfaringer. Har byttet operatær et par ganger, men etter mye roting, stengte nummer og manglende kundeservice, har jeg endt opp med å bytte tilbake til telenor etter en stund. Høy pris har vært grunnen min for å bytte fra telenor, men akkurat nå har jeg et abonnement som er omtrent like bra som det chess, tele2 osv tilbyr prismessig. Men da med en kundeservice som jeg oppfatter som bedre.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Telenor som nettleverandør i mange år, og har egentlig ikke noe annet enn positive ting å si om dem.

* De har vært meget hjelpsomme på support-linjen sin (etter noe venting selvfølgelig, men slik er det jo stort sett alle steder)

* De leverer hastigheten jeg har bestilt, og i 90% av tiden mer enn det også.

* De har gitt meg rabatter uten at jeg har spurt om det.

* Om de ikke er raskest ute med ny teknologi, så er de i alle fall best (i mine øyne) på å faktisk få denne nye teknologien til å virke som den skal.

 

Men selvfølgelig finnes det negative ting også. Alle kan ikke ha samme oppfatning av alt. Noen er uheldige, andre får tjenestene slik de skal være. Dette kan komme av alt i fra menneskelig svikt til datasvikt.

6084217[/snapback]

 

Hva med da de ringte til Harald og fortalte at han kunne få adsl?

6086551[/snapback]

 

Ok, de ljuger litt innimellom til folk da. De sier at noen kan få bredband, og når tiden for installasjonen kommer så kan de plutselig ikke få det likevel.

6088859[/snapback]

 

Samt at de påstår at de har en annen løsning som gjør at man kan få KJEMPERASKT internett, mye bedre enn ISDN, og så er det bare et lite program de vil intstallere.

Lenke til kommentar

:thumbdown:

 

En ven5nne av meg ble oppringt av telenor for en stund siden og ble tilbudt adsl, for nå var det endelig blitt tilgjengelig der hun bodde. hun hadde stått lenge på venteliste, så hun bestilte det av telefonselgeren med en gang.. Hun fikk beskjed om at det tok 3-4 uker.

Etter ca 5 uker ringte hun meg og lurte på om det pleide å ta så lang tid å få bredbånd, for hun hadde ikke fått noe ennå.. Jeg ringte telenor og ventet nesten 40 minutt før jeg endelig kom fram!! de beklaget og skulle sende melding videre om at det hastet. Nå skulle det bare ta ca 2 uker!

Etter 3 nye uker var fortsatt ingenting skjedd!! Ringte telenor igjen og ventet rett over en halv time før jeg kom fram!! Men nå kunne damen i telefonen fortelle at det ikke var tilgjengelig alikavell! Det var ikke utbygd i det området! hun kunne ikke fortelle hvorfor de to andre ikke kunne vite bedre! Så da var det ikke noe mer hun kunne gjøre med den saken..

 

Dette er helt utrolig at det skal gå ann!!

 

Dama til en kolega av meg jobbet litt hos kundeservice hos telenor.. Hun var ikke særlig fornøydmed hele telenor.. Og de hadde ingen abbonementer av noen slag hos telenor! Det var for dyrt og dårlig kundeservice!

 

 

Jeg skal aldri ha noe med telenor å gjøre!

 

(Har los nå, og er godt fornøyd med kundeservicen der)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Interressant å se at det ikke bare er meg som har problemer med Telenor.

Endel av problemene folk får med å bruke andre nettleverandører skyldes at Telenor bevisst legger inn feil for å lokke kunder tilbake.

Dette har jeg også hørt direkte fra kundebehandlere.

Litt feil å insinuere at de som skriver at de aldri har hatt problemer muligens jobber i Telenor, men man blir litt mistenksom når man vet hvor mye problemer "alle andre" har hos telenor.

Rart at noen unngår dette, når så mange sliter med det....

Lenke til kommentar

Bestilte adsl for snart et år siden hos telenor. 2 uker senere kom en fyr og fikset alt, de lovet gratis oppkobling men det kostet 1500,- :thumbdown:

Jeg hadde bestilt 1024linje, men fikk 700

senere oppgraderte de alle linjene sine

3 mneder senere fikk jeg 1500linje, skal egentlig ha 2048 nå

 

Ringte til dem en gang det var noe kluss med linja, så jeg hadde ikke internett, de ba meg om å sende en e.post som beskreiv problemet...idioter

 

IKKE KJØP AV TELENOR!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...