Gå til innhold

TEST: Sony Ericsson W810i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men å si at k750i har det beste kameraet på markedet er vel ikke helt sant lengre ?

 

N80 er jo rett rundt hjørnet, dere har selv testet den. Mener dere k750i sin optikk med 2mpx er bedre en N80 sin optikk med 3mpx ?

6075305[/snapback]

 

Problemet med N80 er fargegjengivelsen, den er ikke helt bra (blåtone, noe tamme farger, minner litt om endel tidligere digital-kameramodeller fra nikon). Samtidig mangler den autofokus, som vil gjøre avstandsbilder og nærbilder noe mer uklare, på tross av høyere oppløsning. Ser også at bilder i mørke omgivelser har endel støy, men her er ikke K750i bedre heller. mange mpx hjelper ikke når bildebriken ikke er helt på nett... Men nokia har endel ess i ermet snart som sikkert kommer til å overgå det vi har sett til nå av kameramobiler ;)

Lenke til kommentar

Utførlig test, men jeg er ikke enig i alle teringkastene.

 

 

Mine erfaringer med med W810i er meget gode, men med noen unntak:

 

Problemer med å få kameraet til å lagre bilder.

Løsning: Formatere minnekortet.

 

Vekkerklokken varsler for kort. Etter å ha repetert vekking (9 min. utsettelse) noen ganger, fungerte det fint, men problemet ikke løst. Vekkingen er like kort de første gangene for hver dag alarmen utløses.

Løsning: Firmwareoppgadering?

 

Når lyset slås av, blir skjermen helt svart. På de fleste telefoner kan man lese hva som står i displayet uten bakgrunnsbelysning, forutsatt at det er godt lys eller i dagslys. Dette kan man glemme på W810i. Også i hvilemodus er det helsvart. Ingen bakgrunnsklokke vises.

Løsning: Det ser ut som det er ment å være slik.

 

Den 4-veis navigasjonstasten knirker. Det virker billig, og er irriterende.

Løsning: Det sies at dette "går seg til" etter noen tids bruk. Jeg sprayet litt silikon på en Q-tip, og påførte dette rundt navigasjonstasten. Knirken forsvant.

 

 

Ellers savnes kameraglassbeskyttelse. På W800i var det et deksel, som også åpnet kameraprogramvaren. Dessverre var det mekaniske problemer på enkelte telefoner, ved at kameraprogramvaren slo seg på ved den minste berøring av knappen til beskyttelsesdekslet. Reparasjon var eneste utvei.

 

Heldigvis er kameraglasset på W810i nedsenket, men sitter fremdeles for ubeskyttet til.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er denne pilpaden like ille som det sies? Skal ha ny telefon snart, lei av å legge igjen telefon i butikk for å få flashet til ny firmware(aldri giddet mer enn 1 gang).

 

Ellers virker jo denne grei. Men neste telefon må enten ha EDGE eller 3G. Samt BT2 og Wlan hadde vært en fordel uten at jeg ender opp med en svær murstein av en toppmodell jeg ikke trenger.

Lenke til kommentar

Prøvde denne for første gang i dag.

 

SonyEricsson har lagt ved noen nye themes som får mobilen til å vibrere når man trykker i menyene. Nyttig. Ellers ca. ingen endringer (prøver ikke å si noe nytt nå), men det som virkelig irriterte meg er at de fortsatt har dårlig kvalitet. Menytasten knirket, og det minner om K750i selv om den var langt verre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dere glemte å nevne at menyen har fått en liten oppgradering? Man kan nå endre utseendet på ikonene ;)

6071662[/snapback]

JEG vil advare alle som liker den funksjonen^^ IKKE KJØP MED NETCOM. jeg gjorde det og fikk ikke med dette, noe som var grunnen til at jeg kjøpte telefonen! Netcom plasserer så mye reklame inn i telefonen at det går ut over telefonens NYE funksjoner. ikke vil netcom fikse det og legger skylden på ericsson som programerer telefonene. hva fan skal vi med reklame til et abonomang vi allerede har?! jeg er frustrert og vil gjerne ha hjelp til å få fikset det uten å måtte sende den til service for å betale for noe jeg trodde jeg hadde betalt for...

 

meget skuffet.

Lenke til kommentar
Det som er kjekt med wlan på mobil er at det blir fler og fler trådløse soner her i landet og da kan man wap'e og surfe via disse sonene istedet for gprs, edge, 3g.

6080883[/snapback]

 

Kanskje det er vanskeligere å få mobilselskapene til å sponse telefonene da pga tapte inntekter. Det kan jo være en grunn til at Wlan ikke er så utbredt?

 

Kjøpte forøvrig en W810i i dag. Venter bare på porteringen :whistle:

Lenke til kommentar
Dere glemte å nevne at menyen har fått en liten oppgradering? Man kan nå endre utseendet på ikonene ;)

6071662[/snapback]

JEG vil advare alle som liker den funksjonen^^ IKKE KJØP MED NETCOM. jeg gjorde det og fikk ikke med dette, noe som var grunnen til at jeg kjøpte telefonen! Netcom plasserer så mye reklame inn i telefonen at det går ut over telefonens NYE funksjoner. ikke vil netcom fikse det og legger skylden på ericsson som programerer telefonene. hva fan skal vi med reklame til et abonomang vi allerede har?! jeg er frustrert og vil gjerne ha hjelp til å få fikset det uten å måtte sende den til service for å betale for noe jeg trodde jeg hadde betalt for...

 

meget skuffet.

6537823[/snapback]

 

Det samme skal visst gjelde Entry som er Telenor sitt dritt de stapper i telefonen. Man kan ikke være sikkert uansett hva man velger. Selv kjøpte jeg denne uten abbonement, da jeg ikke ville ha noe av dette "jallaet" på telefonen min.

Krev ny, siden det går på bekostning av telefonen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det som jeg ikke liker med mp3 delen er at hvis en skal finne en spesiel sang, så må man bla seg nedover helt til man finner den! Burde vært slik at for å finne en sang/artist som feks begynner på M(etallica) så kunne man trykket på tasten 6 for å komme i nærheten iallefall! :wallbash:

 

Dette synes jeg er virkelig dårlig, når en skal skifte ringetone fungerer det slik som jeg ønsker :hmm:

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...