Gå til innhold

80 tallets tøffeste tegnefilmhelt!


Hvem var din absolutte favoritt?  

231 stemmer

  1. 1. Hvem var din absolutte favoritt?

    • John Blackstar
      0
    • He-Man
      19
    • Lion-O
      2
    • Optimus Prime (TRANSFORMERS)
      38
    • Matt Tracker (aka Hunter) (M.A.S.K)
      1
    • Snake Eyes (G.I. Joe)
      8
    • Superted
      13
    • Teenage Mutant Ninja Turtles
      77
    • Bravestarr
      3
    • Den Ensomme Rytter
      0
    • John Thunder og apen (Centurions)
      2
    • Spiderman (80-talls versjonen)
      10
    • Fantomet (Defenders of the earth versjonen)
      11
    • Popeye (1981 versjonen)
      14
    • Lucky Luke
      33


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er virkelig glad jeg slapp å vokse opp med pokemon, teletubbies og det tonnet med crap som går på Cartoon Network. Er helt utrolig at man faktisk sender så mye drit som det går der.

6069210[/snapback]

 

Ja, samme her. Er bare dritt når det kommer til underholding rettet mot unger disse dager. Disney kjører oppgult og etterfølgere av gamle klassikere og alt annet er rett og slett bare søppel. Det finnes dog noen festlige animer rettet for japanske unger og ungdommer som inneholder passe mengder vold, roboter eller folk med sverd (hadde nok satt pris på dette hadde jeg vært 10-15 år yngre i dag). Men 80-tallet er og forblir gullalderen.

Lenke til kommentar

ThuderCats var de store heltene i flere år! Husker det var sju filmer (elns) på den lokale videosjappa som ble lånt hver eneste helg. Samlet på figurene (det heter faen meg ikke dokker!) til jeg begynte i sjette klasse! SuperTed vekker også mange gode barndomsminner, er bare det at en tøybamse blir litt pinglete i forhold til resten.

 

Var også en tegneserie hvor heltenes kjøretøy hadde innebygde våpen og kunne forandre seg på en eller annen måte. Var en motorsykkel som ble til helikopter og sjefheltens bil var rød og dørene svingte utover og ble til vinger slik at bilen kunne fly. Noen som husker hva den heter?

Lenke til kommentar
Var også en tegneserie hvor heltenes kjøretøy hadde innebygde våpen og kunne forandre seg på en eller annen måte. Var en motorsykkel som ble til helikopter og sjefheltens bil var rød og dørene svingte utover og ble til vinger slik at bilen kunne fly. Noen som husker hva den heter?

6069455[/snapback]

Dette minner meg om en serie jeg også husker, hvor de pekte mot himmelen og fikk armour og sverd sendt ned fra en romstasjon; noen som kjenner det igjen? Snakker vi om samme program?

Lenke til kommentar
Var også en tegneserie hvor heltenes kjøretøy hadde innebygde våpen og kunne forandre seg på en eller annen måte. Var en motorsykkel som ble til helikopter og sjefheltens bil var rød og dørene svingte utover og ble til vinger slik at bilen kunne fly. Noen som husker hva den heter?

6069455[/snapback]

 

Du snakker om M.A.S.K. Han jeg tok for meg i førsteinnlegget kjører den røde bilen du nevner. :)

 

msk_ani_thu1.gif

 

thunderhawk.jpg

 

Last ned introen her.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Trodde de holdt til inni et fjell (utdødd vulkan?), men er pokker ikke sikker. Tror ikke de fikk ting sendt ned fra rommet, mener å huske at i begynnelsen ble episodens problem vist, så ble de aktuelle personene valgt for å bekjempe problemet, og personene ble vist på en dataskjerm sammen med kjøretøyene sine. De ble så tilkalt ved et signal sendt til (det jeg tror var) klokkene deres, og alle samlet seg ved ett eller annet checkpoint. (Alt sammen satt inn i en montasje ikke veldig ulik den "Armageddon" brukte når NASA skulle samle gjengen til Willis for å trene dem til å bli astronauter. ) Serien var satt til dagens samfunn i et tidsmessig perspektiv, og jeg er ganske sikker på den var amerikansk. Helten sjøl var ihvertfall så WASPete som det går an.

EDIT: Gurglemuffin for teh win :woot:

EDIT2: MASK-kjøretøyene, og sjekk den kule musikken, sikkert laget på en EKTE commondore 64!

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Er virkelig glad jeg slapp å vokse opp med pokemon, teletubbies og det tonnet med crap som går på Cartoon Network. Er helt utrolig at man faktisk sender så mye drit som det går der.

6069210[/snapback]

Allikevel viser du dette til dine egne barn... :innocent:

(correct me if i'm wrong. ;) )

Lenke til kommentar
Var også en tegneserie hvor heltenes kjøretøy hadde innebygde våpen og kunne forandre seg på en eller annen måte. Var en motorsykkel som ble til helikopter og sjefheltens bil var rød og dørene svingte utover og ble til vinger slik at bilen kunne fly. Noen som husker hva den heter?

6069455[/snapback]

 

Du snakker om M.A.S.K. Han jeg tok for meg i førsteinnlegget kjører den røde bilen du nevner. :)

 

msk_ani_thu1.gif

 

thunderhawk.jpg

 

Last ned introen her.

6069537[/snapback]

 

 

den bilen hadde jeg når jeg var liten :D

Lenke til kommentar
For mange good-guys. Hvor er Storm shadow, Cobra commander, Destro, Megatron, Miles Mayhem, Skeletor, Hordak, Evil-lyn og alle de andre barskingene?

Men, greit, Snake eyes her.

6069819[/snapback]

 

Topic'en var jo "helter" da. :) Derfor plukka jeg bare ut good-guys uten å nevne deres respektive motstandere. Sånn som Mumm-Ra, The Overlord, The Cobra Commader, Ming, etc etc.

Lenke til kommentar

Ja steike, MASK! De hadde jeg totalt glemt av! :ohmy:

 

Har aldri sett filmene/seriene/tegneseriene eller hva det nå var MASK var, men hadde massevis av små figurer av dem, samt også noen lydbøker.

 

Sangen var så jævlig bra. "Mask crusaders, working all the time, fighting crime!"

Tror den gikk noe i den duren. I allefall på lydboken min. :D

 

Er forresten litt enig med Psilocybe, vi trenger jo noen badguys! *host*avatar*hark* :D

Lenke til kommentar

Haha, M.A.S.K ja. Genial serie, hadde flere av lekene. Gud som jeg savner barndommen, tror jeg er nødt til å gå til storinnkjøp av seriene om de er å finne på DVD.

 

 

Deathie; Ungene får ikke lov å se på idioti. De ser faktisk på turtles og transformers, men det er nyversjonene som går. Den av transformers er så dårlig at det er latterlig og et hån mot originalserien. Turtles serien er grei nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...