Gå til innhold

Spillpc fra netshop kjøpt og bygget og nå solgt for 5200 kr. Den kostet 27642.


Anbefalte innlegg

Nå skal vist x1900xt være enda hakket grommere. Kjøper du CF kompatibelt hovedkort og ett slikt skjermkort, samt kutter ned på lydkortet og eventuelt CPU faller prisen raskt. Ved behov er det bare å kjøpe et CF master-card senere.

 

Edit: Forresten, når du tenker såpass frem i tid og tenker på 8 Gig RAM, bør du kanskje vente på AM2? Du bør hvertfall definitift gå for Dual Core.

6060065[/snapback]

 

Har ventet på ny pc over 1 år nå. Vet ikke hvor mye mer jeg gidder å utsette.

Vil alltid komme noe nytt uansett før eller siden....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at det er nevnt tidligere, men likevel: Er det ikke galskap å kjøpe en spill-pc til 30 000 spenn, som ikke kan kjøre høyere oppløsning enn 1280 x 1024?

6060144[/snapback]

 

Skal jeg ha en skjerm som støtter det så må jeg mer opp i pris og da sliter jeg budskjettmessig. Kan ikke alltid få det som man vil.

Lenke til kommentar
Jeg vet at det er nevnt tidligere, men likevel: Er det ikke galskap å kjøpe en spill-pc til 30 000 spenn, som ikke kan kjøre høyere oppløsning enn 1280 x 1024?

6060144[/snapback]

 

Skal jeg ha en skjerm som støtter det så må jeg mer opp i pris og da sliter jeg budskjettmessig. Kan ikke alltid få det som man vil.

6060664[/snapback]

 

Nei men da kan du like så greit kutte ut det ene grafikkortet... jeeezzz

Lenke til kommentar
Jeg vet at det er nevnt tidligere, men likevel: Er det ikke galskap å kjøpe en spill-pc til 30 000 spenn, som ikke kan kjøre høyere oppløsning enn 1280 x 1024?

6060144[/snapback]

 

Skal jeg ha en skjerm som støtter det så må jeg mer opp i pris og da sliter jeg budskjettmessig. Kan ikke alltid få det som man vil.

6060664[/snapback]

 

Nei men da kan du like så greit kutte ut det ene grafikkortet... jeeezzz

6060671[/snapback]

 

Har ikke bestemt meg enda om skal gå for intel eller amd enda. Så er desverre ikke så enkelt som du skal ha det til.

Lenke til kommentar
Vis du skal ha fra Intel, lønner det seg ikke å vente noen måneder på Conroe?

6059263[/snapback]

 

Jo absolutt! Hvis du skal kjøpe PC til 30000 kr, så vent til conroe kommer i juli. Prisene på andre AMD/Intel-prosessorer vil da bli vesentlig redusert (prisene på intel D9xx er allerede på full fart nedover).

 

Hvis du absolutt må kjøpe før juli, så får du en D950 for 2850 på netshop.

Lenke til kommentar

Helt enig med sablabra, dropp det ene gtx kortet hvis du skal kjøpe en 19" skjerm. Med 1280x1024 oppløsning kommer du til å kvele gtx sli helt. Det er mye bedre med en 20" skjerm som enten klarer å gjengi 1680x1050 eller 1600x1200. Hvis du velger bort det ene kortet og kjøper en bedre skjerm så går du ikke over budsjettet heller. Hva slags spill kommer du til å spille? 7900gtx drar de fleste spillene uten noen problemer. Spar de kronene som du kan og bruk det på et godt musikk anlegg eller en 32" lcd skjerm.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på prescott og conroe? Bortsett fra duo og enkel prosessor.

6061236[/snapback]

 

 

Forskjellen er vel at Conroe forventes å yte 10-20 % over Athlon og bruke mindre effekt samtidig, mens Prescott yter vel 20 % mindre og bruker vesentlig mer effekt. Conroe er noe alle vil ha, Prescott er jo nesten et skjellsord.

 

Og du kan få en Conroe 2.4 Ghz her

 

:)

Endret av Karamell
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på prescott og conroe? Bortsett fra duo og enkel prosessor.

6061236[/snapback]

 

 

Forskjellen er vel at Conroe forventes å yte 10-20 % over Athlon og bruke mindre effekt samtidig, mens Prescott yter vel 20 % mindre og bruker vesentlig mer effekt. Conroe er noe alle vil ha, Prescott er jo nesten et skjellsord.

6061284[/snapback]

 

hmmm.... noe å tenke på ja.

Hvor mange ghz går de i? og kommer de i 775 brikkesett?? Som på det intel hovedkortet jeg har tenkt på.

Lenke til kommentar
Conroe er ikke ute ennå, og støttes vel inntil videre kun av 1 hovedkort.

6061314[/snapback]

 

Da kan det jo drøye enda lengere sånn sett. Til hovedkortprodusentene får kommet i gang med å lage kompatible kort.

6061373[/snapback]

 

 

Uunreal...Hva er vitsen med å vente? Det kommer nytt hele tiden. nVidia kommer jo med nytt kort om ikke så alt for lenge heller.. Syns det oppsettet som Scotty kom med var bra :tease: Men hvilke spill er det du skal spille. Har et 7900GTX kort og det drar som fa**!

Lenke til kommentar
Conroe er ikke ute ennå, og støttes vel inntil videre kun av 1 hovedkort.

6061314[/snapback]

 

Da kan det jo drøye enda lengere sånn sett. Til hovedkortprodusentene får kommet i gang med å lage kompatible kort.

6061373[/snapback]

 

 

Uunreal...Hva er vitsen med å vente? Det kommer nytt hele tiden. nVidia kommer jo med nytt kort om ikke så alt for lenge heller.. Syns det oppsettet som Scotty kom med var bra :tease: Men hvilke spill er det du skal spille. Har et 7900GTX kort og det drar som fa**!

6061504[/snapback]

 

Regner med blir: UT2004, Half life2 , Doom3, UT2007 som kommer i år, C&C generals, Battlefield 2..... for å nevne noen.

Lenke til kommentar
for å si noen ting her..

 

64 bit er ikke akkurat nytt.. kom i spetember 03 en gang så det har vert rundt en stund. har hatt mange familier og snart kommer den 3. socketen for A64. altså er vi vel ca 3 generasjon allerede ;)

6063587[/snapback]

 

Tenkte mer i retning dual prosessor jeg da. ;). Ikke flest generasjoner der i gården.

Lenke til kommentar

nei.. men de går smooth... ingen problemer som ikke kan fikses der såvidt jeg vet så jeg hadde ikke hatt noe imot det! DC funker helt fint!

 

BTW: du kjøper ikke Intel til spill PC. ikke P4 allefall. da må det være PM eller det nye stæsjet.

 

selv ville jeg valgt A64 fordi jeg syntes de er veldig greie og hanskes med og de er både billigere og bedere ytelse/pris og har mye større utvalg av HK enn de nye Intel prosessorene. f.eks DFI sin LanParty serie som kansje er det råeste du får av HK dersom vi ser bortifra 32x kortene som kan yte 1/2% mer til 500,- mer. (waste)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg skjønner ikke helt hva folk skal med så småe disker. 250 GB tar det ikke lang tid å bruke opp hvis du er i siget.

Også skjønner jeg ikke helt at folk absolutt skal kjøpe så dyre skjermkort. Bare tull å bruke 4-5 tusen på bare skjermkortet. Det mener jeg seriøst.

Folk klarer da fint å spille på både GeForce 6800GT og 7800GT. Så jeg skjønner ikke helt hva folk skal med skjermkort til 4-5000 lapper. Selv har jeg et skjermkort som kosta meg 629 kr på netshop. Det fungerer ypperlig. Til spill også.

Ville gått litt ned på skjermkortet og kjøpe noen flere/større disker. 250 GB er litt for lite. lurer litt på å kjøpe meg flere disker selv også.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg skjønner ikke helt hva folk skal med så småe disker. 250 GB tar det ikke lang tid å bruke opp hvis du er i siget.

Også skjønner jeg ikke helt at folk absolutt skal kjøpe så dyre skjermkort. Bare tull å bruke 4-5 tusen på bare skjermkortet. Det mener jeg seriøst.

Folk klarer da fint å spille på både GeForce 6800GT og 7800GT. Så jeg skjønner ikke helt hva folk skal med skjermkort til 4-5000 lapper. Selv har jeg et skjermkort som kosta meg 629 kr på netshop. Det fungerer ypperlig. Til spill også.

Ville gått litt ned på skjermkortet og kjøpe noen flere/større disker. 250 GB er litt for lite. lurer litt på å kjøpe meg flere disker selv også.

6064652[/snapback]

 

Er ikke alle som er aktive pirater vet du vel :innocent:

 

Det med skjermkort som du sier er jo bare latterlig...

Lenke til kommentar
Hei. Jeg skjønner ikke helt hva folk skal med så småe disker. 250 GB tar det ikke lang tid å bruke opp hvis du er i siget.

Også skjønner jeg ikke helt at folk absolutt skal kjøpe så dyre skjermkort. Bare tull å bruke 4-5 tusen på bare skjermkortet. Det mener jeg seriøst.

Folk klarer da fint å spille på både GeForce 6800GT og 7800GT. Så jeg skjønner ikke helt hva folk skal med skjermkort til 4-5000 lapper. Selv har jeg et skjermkort som kosta meg 629 kr på netshop. Det fungerer ypperlig. Til spill også.

Ville gått litt ned på skjermkortet og kjøpe noen flere/større disker. 250 GB er litt for lite. lurer litt på å kjøpe meg flere disker selv også.

6064652[/snapback]

 

hvilket kort var det du kjøpte igjen?

tror du skal slite med å kjøre de nyeste spillene med det kortet i såfall.

4-5 lapper er i drøyeste laget, i hvertfall for mitt budsjett, men mere enn 600kr kan man spandere på seg.

kommer såklart an på hvor man legger lista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...