Gå til innhold

Spillpc fra netshop kjøpt og bygget og nå solgt for 5200 kr. Den kostet 27642.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Isteden for 7900GTX skjermkort, kjøp heller det nye, 7950 med 1gig minne...

6332329[/snapback]

 

Njaaa... skeptisk...

6332351[/snapback]

 

Er det noe du ikke er skeptisk til!? :tease:

6332355[/snapback]

 

Når man skal bruke så mye penger er det naturlig å være skeptisk. ;)

Lenke til kommentar

Et passivt kjølt hovedkort, altså stille. I tillegg har det støtte for DDR2.

 

En dualcore prosessor på 2,6GHz fra AMD, på AM2 sokkelen som er mye billigere enn FX60 på s939 sokkelen. Jeg vet jeg ikke er den første til å påpeke dette, men: Dualcore får stadig mer støtte i spill, hvis du tenker så fremtidsrettet som dine tidligere poster antyder er dualcore det eneste rette alternativet. Og, som også er påpekt tidligere, AMD er det som gir mest ytelse i spill i dag, så når du sier at du skal ha en spill-PC så er det selvsagt at du velger AMD. Hvis du er skeptisk så skjønner jeg det, men når så mange anbefaler det er det vel en grunn til det?

 

Rammen er DDR2 800MHz, et ytelsesrikt og ikke så alt for dyrt alternativ. 8gb med ram er nok enda litt inn i fremtiden min venn, tror nok 4gb i så fall vil bli det neste. Innen 8gb er mainstream må/burde du nok dessverre bytte ut hele røkla ;)

 

Skjerm: støtte for 1680x1050 som er et must hvis du skal ha en så kraftig maskin.

 

Skjermkort: det beste du får i dag; 2x7900GTX (vel, sammen med 2xX1900XT CF). Alternativet er å kjøpe et 7950GX2 som gir langt mer ytelse for pengene og holder lenge selv ved en oppløsning på 1680x1050, og da mener jeg holder lenge i alle spill. Da kan du også (eventuelt) legge i litt mer til skjerm.

 

Harddisken er fått mye god kritikk og er mer enn rask nok, du vil (omtrent) ikke merke forskjellen med en 10 000rpm disk. Hvis du føler det er for lite lagringskapasitet kan du jo bare slenge på en ekstra, eller 3.

 

Kabinettet: Stil! (og funksjonalitet)

 

Strømforsyning: har hørt at dette skal være det beste alternativet på markedet. (Ser også andre som har valgt dette i sine oppsett til deg.

 

Hvis du først skal kjøpe et ekstra lydkort holder det med 1k, du får omtrent ikke bedre lyd enn dette til en PC.

 

Musematta har jeg selv og den er bare deilig!

 

DVD-brenner har fått mye skryt, har den også selv og kan ikke si meg annet enn storfornøyd.

 

Sorry, glemte floppy :p

post-93378-1150655405_thumb.jpg

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

Vis du skal gå for X1900XTX/XT så ville jeg anbefalt deg 2stk X1900XT i CF. Har selv et 1900XT og klokker det stabilt opp til 665/1580. Det er høyere hastighet en XTX kortene kjører på.

 

SKal du ha to skjermkort i CF eller SLI vil jeg anbefale et Bigtower, et miditower blir fort lite når man skal ha 2 skjermkort inni. Ta en titt på Cooler Master sitt nye Stacker 830

 

Kaster du inn 4*120mm vifter på siden og 1*120mm bak så blir iværtfall ikke kjølingen noe problem.

Lenke til kommentar
Vis du skal gå for X1900XTX/XT så ville jeg anbefalt deg 2stk X1900XT i CF. Har selv et 1900XT og klokker det stabilt opp til 665/1580. Det er høyere hastighet en XTX kortene kjører på.

 

SKal du ha to skjermkort i CF eller SLI vil jeg anbefale et Bigtower, et miditower blir fort lite når man skal ha 2 skjermkort inni. Ta en titt på Cooler Master sitt nye Stacker 830

 

Kaster du inn 4*120mm vifter på siden og 1*120mm bak så blir iværtfall ikke kjølingen noe problem.

6341117[/snapback]

 

Skal jeg ha 2 så sliter budskjettet. Ellers har jeg tenkt til å gjøre det senere da hovedkort støtter crossfire.

Lenke til kommentar
For all del, ikke kjøp intel. Vent til 22 juli og kjøp X2 5000+! Da har du cpu da. Eller så kan du kjøpe et conroe klart hovedkort og kjøpe conroe. Aner jeg en førsteplass i 3dmark06 sammen med et 7950 GX2 kort og conroe? :D

6341201[/snapback]

 

Ventet i over 1 år nå. Snart ikke mere tålmodighet igjen... :(

Lenke til kommentar
For all del, ikke kjøp intel. Vent til 22 juli og kjøp X2 5000+! Da har du cpu da. Eller så kan du kjøpe et conroe klart hovedkort og kjøpe conroe. Aner jeg en førsteplass i 3dmark06 sammen med et 7950 GX2 kort og conroe? :D

6341201[/snapback]

 

Vis jeg ikke tar helt feil så har Netshop Amd X2 5000+ på lager 21.06.06 :S

 

Se Her

Lenke til kommentar

Usikker på om AMD's 5000+ kan utkonkurrere toppmodellene til Intel's Conroe.

 

AMD har vært ledende i ytelse og pris et par år nå, håper de klarer seg mot Conroe.

K8L er uansett ikke så langt unna, skal være på markedet innen året er slutt.

Lenke til kommentar
Noen som vet åssen brikkesett conroe kommer med? 775 utgår vel...

6074882[/snapback]

 

Nå er ikke brikkesett og socket det samme da. Men noen av de nyeste lga 775 intel 975x hovedkortene skal vel klare conroe? :hmm:

6075459[/snapback]

 

Stemmer. Asus har ikke kommet med noen av det tilsvarende jeg har da.

Som støtter..... Men de har vel sikkert laget noen i løpet av ett par mnd.

Tomt der nå :(

 

http://no.asus.com/products2.aspx?l1=3&l2=82

 

Har testet andre hovedkort, men er asus jeg har best erfaringer med.

 

Sjekket denne posten på forumet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=567966

 

Der står det at nye intel skal støtte 775 chipset. Er akkurat det mitt hovedkort støtter. Det er gode nyheter. :)

6075505[/snapback]

 

 

Hei, de hovedkortene som finnes på markedet NÅ som har 975x brikke vil IKKE fungere på conroe cpuene.'

 

Det er derimot mulig a modifisere en intel badax hovedkort med 975x til å fungere på conroe, men da snakker vi om lodding på kortet.

 

Så ikke kjøp den type hovedkort i håp om at det skal fungere seinere.

 

Den listen som ligger ute i cpu romet som lister hovedkort som liksom skal støtte conroe stemmer ikke.

 

 

Vent til det offisielt kommer hovedkort som støtter den cpu'ene.

 

Dere for alle ha en knall sommer, til valgt av grafikk kort så ville jeg valgt en gforce7950gx2 som slår alt annet.

 

Vis du vil bruke litt mindre kroner på skjerm så kjøp acer 24tommer ifra amentio til 7400,-..den har 1000:1 kontrast og 500 i lysstyrke og 8ms respons tid...så er det selvsagt widescreen.

 

jeg personlig ville kjøpt noe billig hovedkort og cpu og ventet til conroe kommer ut og faller i pris, så kjøpt den....det var det jeg gjorde..orker ikke vente så lenge til den kommer på markedet..tror intel kommer til å få store problemer med å fylle etterspørselen til disse..så prisen vil holde seg på rundt 8000 ut året tror jeg.

 

 

Znakkes

Mvh

BN

Lenke til kommentar
Vis du vil bruke litt mindre kroner på skjerm så kjøp acer 24tommer ifra amentio til 7400,-..den har 1000:1 kontrast og 500 i lysstyrke og 8ms respons tid...så er det selvsagt widescreen.

 

Mindre på skjerm? den koster jo mer enn den jeg allerede har valgt jo. Utgår....

 

Skal sjekke ut med asus om hva de sier om hovedkortet og støtte for kommende intel prosessor.

 

http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

Siste bios oppdatering til hovedkort skal vistnok supportere nyere cpu`er.

 

P5WDG2-WS BIOS 0513

Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com.tw/cpusupport/cpusupport.aspx

Fix VGA Boot priority incorrect when plug nVidia Quadro NVS 440

Update Marvell 6141 SATA Option ROM

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...