Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvordan reagerer pupillene på rusmidler?


Firesky

Anbefalte innlegg

noen som vet dette med hvordan pupillene reagerer på de forsjellige rusmidlene?

jeg søkte litt på wikipedia men fant ikke så mye

 

jeg har altid hørt at man får små pupiller av alkohol men de var ikke akuratt små da jeg så meg i speilet i gårkveld da jeg netopp hadde komme hjem fra byen :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan hende det smeboe, men alkohol virker jo anderledes på person til person, noen blir slappe og noen blir ville...

jeg kan ikke si jeg var serlig slapp i går da jeg kom hjem, var litt trøtt kansje men kan jo ha noe med at jeg hadde hvert oppe i et døgn da.

men da hadde jeg store pupiller, men tidligere i år var det en i klassen som kom full på skolen og han så jeg hadde små pupiller og han vor stort sett bare slapp den dagen, sov en del i teori timene osv...

 

vil det si at det varierer fra person til person hvordan pupillene reagerer på alkohol?

Lenke til kommentar

Hasj gir i allefall røde ønye på enkelte. Men har aldrig sett at noen har fått store pupiller av det.

 

På NRK så var det noe om trance på lydverket for noen månder siden. Der fikk man se pupillene til en jente etter at hun hadde tatt ecstasy. De reagerte ikke på lys, men husker ikke om de var store eller små.

Lenke til kommentar

Ecstasy gir veldig store pupiller. Tar man nok så ser man ikke hvilken farge man har på øynene fordi det kun er svart og hvitt. Store pupiller kommer og ved større inntak av amfetamin og bla rohypnol (og div andre piller) Kokain gir noe større pupiller og det og ghb gjør så man blir blank i øynene. Nesten litt glassaktig. Hasj kan man som sagt bli litt rød i øynene av, og mange som bruker cleareyes øyedråper for å få bort rødfargen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...