Gå til innhold

Morsom Mac-reklame, men stemmer det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tydeligvis en stund siden du har sett på mac priser. En annen ting er at du kan ikke sammenligne spesifikasjoner direkte mellom mac og pc, da de rett og slett er så forskjellige!

6861169[/snapback]

Å?

 

Disk : Identisk

Prosessor : Identisk

RAM : Identisk

DVD-brenner : Identisk

WLAN : Identisk

Batteri : Identisk

Skjermpanel : Identisk

Skjermkort : Identisk

NIC : Identisk

 

Hovedkort : Identisk-ish

PSU : Identisk-ish

 

Kabinett : Ikke identisk

Tastatur : Ikke identisk

Orginal mus : Ikke identisk

 

For meg virker det som om det bare er alt på utsiden som er ulikt og alt på innsiden kan du selvsagt sammenligne om du vil. Sammenligningen er selvsagt ikke relevant til noe praktisk, men identisk på innsiden er de likevel.

 

Hva er det du mener er forskjellig mellom Mac og normale PC-maskiner?

Lenke til kommentar

Jeg synes Apple driter seg ut når dei prøver å lage et skille mellom PC og Mac. En Mac er jo ei personlig datamaskin, en PC. Komponentene er så og si identiske. Det eneste som skiller Intel-macene fra ei wintel maskin er at mac ikke bruker BIOS men EFI (Som er arvtageren til BIOS, snart vil nok også "vanlige" maskiner bruke EFI).

Lenke til kommentar
En annen ting som jeg syns er litt rart er at hvis du er innenfor media/film/foto så MÅ du ha Mac. Hvorfor? Jo, for du er ikke noe innenfor media/film/foto hvis du ikke har en Mac, du er ubrukelig.

6860376[/snapback]

Overhodet ikke! Kall meg gjerne hykler som sverger til mac og samtidig sier dette, men det er rett og slett ikke sant. Leverer du et godt kvalitetsprodukt er det ingen som ser skjevt på deg om du bruker windows eller linux (i sistnevnte tilfelle tror jeg faktisk du får flere positive reaksjoner).

 

Olsen: Det var et skille før -- og derfor vil det for de fleste fortsatt være det i dag.

Lenke til kommentar
Tydeligvis en stund siden du har sett på mac priser. En annen ting er at du kan ikke sammenligne spesifikasjoner direkte mellom mac og pc, da de rett og slett er så forskjellige!

6861169[/snapback]

 

 

Hva er det du mener er forskjellig mellom Mac og normale PC-maskiner?

6861229[/snapback]

 

Hardwaren er sammenlignbar i rene tall ja, men hvordan OSet jobber gjør det jo nytteløst å sammenligne ghz og ram mellom osx og xp for eksempel. Det er i alle fall min erfaring fra pc og mac med samme prosessor og ram størrelse!

Lenke til kommentar
Olsen: Det var et skille før -- og derfor vil det for de fleste fortsatt være det i dag.

6865379[/snapback]

Det var det ikke. Apple har brukt PPC platformen mens de fleste andre produsenter har brukt x86 platformen. begge deler er PC. Henholdsvis Mac og Wintel. Eneste forskjellen i praksis for brukeren var at Macer ikke kunne kjøre Windows mens Winteler ikke kunne kjøre Mac OS. Begge kunne f.eks kjøre Linux.

Lenke til kommentar

Er jo OSet; Mac OS X (nå: tiger) som er forskjellen., en kan kjøre windows på en mac, så en kan ikke sammenligne mac med Pc, men en kan sammenligne mac OS X med Windows XP, men det er to ganske forskjellige OS, men på andre måter kansje mer like, det hele er en smak sak, som hver enkelt må finne ut av. hva en liker best selv.

Lenke til kommentar
Og selvfølgelig på den måten inrømme at de ikke er kreative og apple faktisk har kommer med de beste ideene?

 

Sure. Tviler sterkt på at windows sin pengemaskin gjør noe så dumt.

6921158[/snapback]

Nei. Apple har godt av å få noe hets andre veien også.

 

Forskjellen er at MS vil lage en PARODI på Apple sine reklamer, det viser ingenting om fantasien til MS. Tvert om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...