Gå til innhold

Morsom Mac-reklame, men stemmer det?


Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke hvor jeg skulle poste dette, men hvis noen moderatorer kunne ha flyttet det til rette stedet istedenfor å stenge dette emnet, hadde det vært fint!

 

 

Her er reklamen. Den viser blant annet hvor mye en Mac er til å samarbeide med andre maskiner, har mye bedre programvare, får aldri virus og trenger aldri å restartes.

 

http://www.apple.com/getamac/ads/?viruses_medium

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt windows pc, og ja har fått virus, men har fått fjernet disse med forskjellige programmer. Har nå hatt mac i over 1/2 år, men har aldri fått virus, eller andre feil så er litt enig. men sikkert litt overdrivelser er jo tross alt en reklame. Restart kreves kun etter diverse oppdateringer på mac så er jo tross alt ganske skjelden... Men virus på windows er jo fakta, virus på mac, finnes ikke etter det jeg har lest. Det det har vært skriveri om var en trojaner (som man måtte instalere 50% manuelt, med admin passord med mer).

Lenke til kommentar

De fleste stemmer veldig bra. Jeg har aldri trengt å restarte Macen annet enn de største sikkerhetsoppdateringene på 100mb+ Virus har aldri beskymret meg. Selv om avisene skriver flittig om det. Her for eksempel. Men sjekk kommentarene under. Tydelig det er feil.

Eneste jeg stusser over er iLife adden.

De må vel mene hva som følger med når man kjøper maskinen da. Syntes den ble litt dum.

Men ellers søte og morsomme reklamesnutter. Skulle ønske de gikk i norge.

Lenke til kommentar

La meg sjekke:

 

Virus. Det finnes virus på Mac også. Det er en grunn til at Windows har mange virus. Det er fordi de har 4-500 millioner brukere. Derfor ser programmere det lurere å lage viruset for Windows siden man derfra kan treffe flest mulig.

 

Min PC har aldri restartet seg uten at jeg ville det. Henging av applikasjoner kan også skje på en Macintosh. Den reklamen er bare misvisende.

 

At Mac har bedre maskinvare? Stemmer det? Nei, de ligger langt bak på grafikkort blant annet.

 

Har du valgfrihet med Mac? Kan du velge hvilken produsent du vil ha? Er det lett å oppgradere?

 

iLife er veldig bra.

 

Nettverk er like vanskelig å få til i Mac. Det er faktisk feil det de sier. Dessuten, støtter Mac mange drivere? Nei. De støtter kun den maskinvaren som bundles med produktet.

 

Hvem som tester datamaskinene. Hva er det for et salgsargument?

 

Edit: Selvfølgelig har Apple noen fordeler framfor Windows. Men at de angriper PC'en på en så feilaktig måte som det går an blir for meg teit. Windows XP er et fem års operativsystem, og det er klart at 500 millioner brukere * 5 år = mange avdukede feil. Feil finnes i Mac og, de er flinkere til jevnlig å oppdatere patcher. Av og til for flinke.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Jeg visste ikke hvor jeg skulle poste dette, men hvis noen moderatorer kunne ha flyttet det til rette stedet istedenfor å stenge dette emnet, hadde det vært fint!

 

 

Her er reklamen. Den viser blant annet hvor mye en Mac er til å samarbeide med andre maskiner, har mye bedre programvare, får aldri virus og trenger aldri å restartes.

 

http://www.apple.com/getamac/ads/?viruses_medium

 

Hva synes dere?

6033380[/snapback]

 

her hvor?

Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi en grundig forklaring på hvilke virus som er til Mac?

Sist jeg leste en liste over uønskede gjester var det kun to trojanere macere kunne få.

Men de kan ikke spre seg.

Syntes man skal begrunne til før man kaster ut en slik påstand :hmm:

 

Jeg utelukker ikke at de vil komme en gang i fremtiden, men det er overhodet ikke like enkelt som til Windows, grunnet UNIX oppbygningen.

Endret av dassen
Lenke til kommentar

Jeg bruker hverken ichat eller safari, men msn messenger og firefox, så det er ikke noe problem for meg :D

 

Har hatt Windows i snart åtte år, men for ca. 5 måneder siden skaffet jeg meg en Mac Mini med Intel :dribble:

 

Blir aldri til at jeg skruer på den andre maskinen (som var helt ny for 9 måneder siden). Er rett og slett blitt en Mac fan. Alt er så gjennomtenkt!

Jeg har alltid hatt problemer med Windows, enten at det låser seg, får virus o.l...

 

Kommer aldri til å kjøpe vanlig pc igjen.

 

 

Dessuten viss Apple kommer med noe smart, så kommer nesten alltid Microsoft hengende etter og kommer med en kopi med Windows vri.

 

Se likheten mellom Vista og Mac OS!

Lenke til kommentar

Kom ikke Mac Mini med Intel sent i Februar? :hmm:

 

Uansett, fint for deg du er fornøyd. OSX er nydelig!

 

Vista blir ingen trussel, Apple er alltid ett skritt forran, og kommer til å lansere Panther omtrent samtidig som Vista blir lansert. Blir vel en gang på nyåret.

Lenke til kommentar
La meg sjekke:

 

Virus. Det finnes virus på Mac også. Det er en grunn til at Windows har mange virus. Det er fordi de har 4-500 millioner brukere. Derfor ser programmere det lurere å lage viruset for Windows siden man derfra kan treffe flest mulig.

 

...

 

Nettverk er like vanskelig å få til i Mac. Det er faktisk feil det de sier. Dessuten, støtter Mac mange drivere? Nei. De støtter kun den maskinvaren som bundles med produktet.

6037142[/snapback]

Tror du virkelig ikke personen som lager det første viruset for Mac får kjempestatus innad i miljøet? Det argumentet at windows har flere brukere er latterlig, det finnes INGEN virus for mac. De klarer ikke å lage det. Det finnes to trojanere, som påpekt nedover i tråden. Trojanere er ikke det samme som virus.

 

Finnes det ikke drivere? Virker ikke som at du har brukt en Mac særlig mye. Det ligger drivere for veldig mange ting innebygd i operativsystemet, mye mer enn det som bundles.

Lenke til kommentar
Tror du virkelig ikke personen som lager det første viruset for Mac får kjempestatus innad i miljøet? Det argumentet at windows har flere brukere er latterlig, det finnes INGEN virus for mac. De klarer ikke å lage det. Det finnes to trojanere, som påpekt nedover i tråden. Trojanere er ikke det samme som virus.

 

Finnes det ikke drivere? Virker ikke som at du har brukt en Mac særlig mye. Det ligger drivere for veldig mange ting innebygd i operativsystemet, mye mer enn det som bundles.

6081765[/snapback]

Trojaner er det ikke. En trojaner kan ikke spres videre, men ligger kun på smittemaskinen. Definisjonen er en orm.

 

Drivere og slikt skal jeg ikke gå så grundig inn på, annet enn at Apple er mye vanskeligere å oppgradere enn en PC. Det er jo bra at OSX støtter drivere til hele maskinen min da, slik som Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...