Gå til innhold

Kart på webside til bedrift? Lovlighet?


Anbefalte innlegg

Bedriften jeg jobber i vil gjerne legge ut et kart på websidene som viser hvor vi holder til. Kart tjenesten til finn.no produserte et helt greit kart. Det jeg lurer på er om man bare uten videre kan legge ut et slikt kart, eller om man må har tillatelse fra kart produsenten for å gjøre noe slikt?

 

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bedriften jeg jobber i vil gjerne legge ut et kart på websidene som viser hvor vi holder til. Kart tjenesten til finn.no produserte et helt greit kart. Det jeg lurer på er om man bare uten videre kan legge ut et slikt kart, eller om man må har tillatelse fra kart produsenten for å gjøre noe slikt?

 

Noen som vet noe om dette?

6026031[/snapback]

Det forskjellig fraleverandør til leverandør. Jeg antar at om man har en link til feks gulesider.no som genererte kartet, går det sikkert greit.

gulesider.no har sikkert noen info-sider om bruk av kart-tjenesten sin. Jeg tror også at gulesider.no har ett script de deler ut sånn at man kan ha ett dynamisk kart på sin egen side, med lenke til gulesider.no.

Lenke til kommentar

Kort fra gulesider:

Findexa har alle rettigheter til kartene som vises her. Disse rettighetene er basert på avtaler med eierene av kart og informasjon som danner grunnlaget for kartene.

Rettigheter til kart er beskyttet av Åndsverkloven og Katalogvernloven.

Kartene som vises på denne siden kan ikke kopieres, mangfoldiggjøres eller distribueres uten avtale med Findexa.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...