Gå til innhold

Gokart tråden! Kjører du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er intressert i gokart.

 

Lurer på å kjøpe en egen hjelm til meg og guttungen. Hva anbefaller dere? Ønsker mulighet for å snakke sammen i hjelmen. Så hva er det? 

Link?

 

Mulighet for å kjøpe det brukt?

Ettersom det er i denne tråden, så snakker vi faktisk løpskart, og lisens og sånne ting?

 

Husk i såfall, hvis det blir seriøst nok til løp osv. at kommunikasjon er forbudt.

Lenke til kommentar

 

Er intressert i gokart.

 

Lurer på å kjøpe en egen hjelm til meg og guttungen. Hva anbefaller dere? Ønsker mulighet for å snakke sammen i hjelmen. Så hva er det? 

Link?

 

Mulighet for å kjøpe det brukt?

Ettersom det er i denne tråden, så snakker vi faktisk løpskart, og lisens og sånne ting?

 

Husk i såfall, hvis det blir seriøst nok til løp osv. at kommunikasjon er forbudt.

 

Det er IKKE løp, eller lisens eller blodig allvor. Kun for å få gang på guttungen, og gi litt hjelp og instrukser under kjøring til begynne med.

Vurdere motorsykkel hjelm på oss, om det er lov.

 

Hvordan er det å starte med go-cart som voksen? Kikket for et par år siden på Rotax Max, men jeg er 32 og for gammal i dette gamet antar jeg?  :hmm:

Jeg er nå godt over 40, og synes IKKE at jeg er for gammel for litt gøy :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurdere motorsykkel hjelm på oss, om det er lov.

Crosshjelm er lov, halvhjelm er ikke lov. Ved bruk av crosshjelm (eller andre hjelmer som dekker ansiktet, men som ikke har visir) må man bruke f.eks cross-briller for beskyttelse av øyne ;) 

 

Tenker også fordi jeg ikke har kjørt aktivt før? Er det vanskelig å komme inn i? De nærmeste banene for meg er Sigdal eller Kongsberg

Det skal ikke ha noe å si :) Det er absolutt ikke vanskelig å komme inn i, hverken miljømessig eller kjøremessig. Rotax er jo en fin klasse når det kommer til vedlikehold, da man ikke kan overhale motor etc. selv, så det er kun karten man vedlikholder og mekker på.

Klart, det største hinderet for å starte er jo innkjøpspris, si en 10-20k for kart og noen tusen for personlig utstyr.

 

:)

Lenke til kommentar

Er det mulighet for å "dele" på en gokart? For min sønn og meg? Jeg er ca 178cm og guttungen er ca 145-150cm(11år). 

Dvs at vi(jeg) kjøper oss en gokart og kjører / deler på?

 

Ikke om dere skal bruke karten lovlig på baner og med engangslisenser/lisenser. Da må dere vente til kid'n blir noen få år eldre så han blir gammel nok til å kunne kjøre i klasser som dere begge kan kjøre. Dette fordi det er alder og ikke høyde/vekt som bestemmer hva man kan kjøre.

 

Hva bør en se etter på en gokart, om man skal kjøpe en brukt?

 

Hvilke

- Motor?

- Bremser?

- Rammeverk?

- Dekk

- Felger?

Egentlig ikke så veldig viktig. Når man kjører kun for å ha det litt gøy, så er ikke de små nyansene mellom karter og motorer viktig. Dekk er enhetsdekk - felger likeså, kjøper man en gokart så er det gjerne med ett sett dekk og felger (eller mer).

 

Alle svarene mine gjelder forsåvidt det jeg vil kalle en skikkelig gokart som skal brukes på baner og lovlig. Ikke "gokarter" som brukes på gårdplassen, i skogen osv. Der har jeg absolutt null peiling på hva som er gøy og eller nyttig.

Lenke til kommentar

Er det et forum noen plass, som er mer spesifisert til gokart?

Gjerne med salgs del?

 

Lurer på gokart med utstyr og kanskje henger. Men vil lese litt før kjøp.

De forumene døde ut når man kunne bruke facebook.

 

https://www.facebook.com/groups/1391316871125680/?ref=br_rs

 

https://www.facebook.com/groups/419832741550017/?ref=br_rs

 

https://www.facebook.com/gokartsalg/?ref=br_rs

 

https://www.facebook.com/groups/1522961198009727/?ref=br_rs

 

Den siste linken er den største gruppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...