Gå til innhold

Codec til film filer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket codec bruker dere til og spille de fleste filer på windows media player? hadde den nyeste k lit, men da ville den ikke spille i media player, bare i en egen viser fra k lite...noen som har et forslag til codec som tar de fleste filer og lar meg spille av filmene i media player?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og vlc er?  :blush:

www.videolan.org

Det er en leser som codecene følger med, den er uten all slags mulig spyware og adaware.

Har brukt den "stabilt" meget lenge nå og den har aldri "feilet" meg... Beste som er i mine øyne.. :thumbup:

Skrevet
Og vlc er?  :blush:

www.videolan.org

Det er en leser som codecene følger med, den er uten all slags mulig spyware og adaware.

Har brukt den "stabilt" meget lenge nå og den har aldri "feilet" meg... Beste som er i mine øyne.. :thumbup:

6022610[/snapback]

ganske fasinerende, den spiser allt rått :yes: gir aldri opp

Skrevet (endret)

VideoLAN

Det eneste du trenger, har alle codecs intergrert så du slipper trøbbel med sånt.

Den er også høvelig god på å lese merkelige og skadde filer som ingen andre programmer klarer å spille av! :thumbup:

VLC er ganske enkelt herlig og rått.

Endret av skag1
Skrevet (endret)

Eller, laste ned diverse kodeker man trenger.

Jeg kunne en side hvor man kunne se en oversikt over diverse kodeker, men i skrivende stund husker jeg ikke siden. Du kan finne den hvis du spiller av en film / video-fil som ikke Windows Media Player klarer å spille, så vil du få spørsmål om hjelp til å finne den / de.

Eks.: Mpeg2, XviD, DivX, Svcd, Mp4 osv.

Hilsen,

meg.

Endret av onyX
Skrevet (endret)

Problemet med en masse codecs er at mediaspilleren kan velge feil codec.

Et velkjent eksempel på dette er når man får grønn grøt i XviD-enkodete filmer når mediaspilleren bruker DivX til å dekode dette (f.eks feil FourCC).

VLC trenger ikke FourCC-infoen. Har ofte spilt av filmer med "hemmelig" codec som ingen andre mediaspillere ville spille av.

Endret av skag1
Skrevet
Den siden likte jeg ikke utseendet på... Lukter spyware lang vei.

CCCP er garantert uten spyware.

6025712[/snapback]

Da er du kanskje tett i nesen ;-)

Ikke noe galt med den siden. Fungerer kun som en oversikt over forkskjellige codecs og linker stort sett til produsentens hjemmesider for nedlasting. Kun i de tilfeller det ikke eksisterer noe hjemmesider at de hoster filene selv.

CCCP er vel like garantert for deg selv om den finnes på freecodecs vel?

Uansett: Å laste ned flere codec packs dersom du allerede har K-lite kan bli å be om trøbbel. Som mange andre foreslår: VLC spiller 99% av alt. Eventuelt kan du bruke programmet G-Spot for å finne ut nøyaktig hvilken decoder du mangler for å spille av en fil.

http://free-codecs.com/download/GSpot.htm

Skrevet
Den siden likte jeg ikke utseendet på... Lukter spyware lang vei.

CCCP er garantert uten spyware.

6025712[/snapback]

Da er du kanskje tett i nesen ;-)

Ikke noe galt med den siden. Fungerer kun som en oversikt over forkskjellige codecs og linker stort sett til produsentens hjemmesider for nedlasting. Kun i de tilfeller det ikke eksisterer noe hjemmesider at de hoster filene selv.

CCCP er vel like garantert for deg selv om den finnes på freecodecs vel?

Uansett: Å laste ned flere codec packs dersom du allerede har K-lite kan bli å be om trøbbel. Som mange andre foreslår: VLC spiller 99% av alt. Eventuelt kan du bruke programmet G-Spot for å finne ut nøyaktig hvilken decoder du mangler for å spille av en fil.

http://free-codecs.com/download/GSpot.htm

6039933[/snapback]

Det syntes jeg var et unødvendig innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...