Gå til innhold

DLF - Galskap eller religion?


Anbefalte innlegg

I og med at vi har endel misjonærer fra DLF her på forumet, kan det være interessant å se litt på hva de mener.

 

Er SVerne så naive at de tror de kan påvirke Hamas i en mer sivilisert retning? Noen er nok det, men hovedtyngden av SVere vil også gjerne eliminere Israel, dette fordi Israel til en viss grad, og langt mer enn sine geografiske naboer, representerer sivilisasjon og frihet, noe som folk på venstresiden er sterkt imot.

 

Provoserende vil mange si, men det er jo endel av DLF kulturen å hevde at folk har skjulte motiver. På seg selv kjenner man andre!

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I og med at vi har endel misjonærer fra DLF her på forumet, kan det være interessant å se litt på hva de mener.

Er ditt formål å starte en seriøs debatt eller å skjelle ut et parti som du ikke liker?

Språket ditt overbeviser meg ikke akkurat om at det er førstnevnte du forsøker på. :shrug:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
I og med at vi har endel misjonærer fra DLF her på forumet, kan det være interessant å se litt på hva de mener.

Er ditt formål å starte en seriøs debatt eller å skjelle ut et parti som du ikke liker?

Språket ditt overbeviser meg ikke akkurat om at det er førstnevnte du forsøker på. :shrug:

5997011[/snapback]

 

Er enig i at det er en utskjelling, det kommer nok av at jeg lett blir provosert. Samtidig synes jeg det er på tide at det rettes søkelys mot endel av deres egne hårreisende meninger, ettersom de er veldig raskt ute med å kritisere andre partier.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
...ettersom de er veldig raskt ute med å kritisere andre partier.

5997035[/snapback]

Vil ikke si at de er så mye kjappere enn andre, og det kommer i så fall av at de er et parti med meninger som bryter med det som er vanlig i politikk.

 

Hva er DLF?

5997048[/snapback]

Det Liberale Folkeparti. Splittet fra Venstre i 70-årene hvis jeg ikke tar feil. Fører ekstrem individualisme av Ayn Rand typen.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Tok en kjapp tur på Google og fant dette:

 

DLF arbeider for å:

 

# Redusere skatte- og avgiftsnivået

# Øke frihandelen

# Forenkle lovverket

# Avvikle byråkrati og skjemavelde

# Avvikle støtte- ordninger til næringslivet

# Avvikle støtte- ordninger til særgrupper

# Avvikle restriksjoner på innvandring

# Avvikle verneplikten

# Avvikle statskirken og monarkiet

# Legalisere narkotika

Lenke til kommentar
Provoserende vil mange si, men det er jo endel av DLF kulturen å hevde at folk har skjulte motiver.

5996922[/snapback]

De er ikke spesielt skjult. Se for eksempel SVs stortingsprogram, der de går imot mer eller mindre alt som kan føre til økt velstand.

 

Når det er sagt, er jeg enig at dette er en påstand som burde ha blitt utdypet.

 

Noen som har lenke til en kortversjon av partiprogrammet til DLF? Kjenner ikke så godt til partiet, og vil ikke uttale meg om det før jeg faktisk vet hva jeg snakker om.

5997106[/snapback]

Prinsipprogram for Det Liberale Folkepartiet

Lenke til kommentar
Noen som har lenke til en kortversjon av partiprogrammet til DLF? Kjenner ikke så godt til partiet, og vil ikke uttale meg om det før jeg faktisk vet hva jeg snakker om.

5997106[/snapback]

Prinsipprogram for Det Liberale Folkepartiet

5997209[/snapback]

Herlig, takker så mye. :) DLF har noen gode ideer, men de drar det hele rimelig langt. Jeg tviler imidlertid på at de ser det som realistisk å oppnå målene sine, selv om det er det de mener er rett.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg tro på markedsøkonomi, men likevel mener jeg at det er israelittenes feil at de "lekte" offer etter 2.verdenskrig foran trynet på USA for å kaste ut palestinerne som videre førte til kaos i Midtøsten og vi har denne store suppa idag. Ikke at jeg egentlig bryr meg om hva araberne eller israelittene gjør men jeg er imot unødvendigheter som israelittenes ide om å drive ut palestinerne. Fordi ingen tjener på konsekvensene sånn sett.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Provoserende vil mange si, men det er jo endel av DLF kulturen å hevde at folk har skjulte motiver.

5996922[/snapback]

De er ikke spesielt skjult. Se for eksempel SVs stortingsprogram, der de går imot mer eller mindre alt som kan føre til økt velstand.

 

Det er en helt annen diskusjon om SV sin politikk har uønskede bieffekter, men du mener vel heller ikke at dette er hensikten med politikken?

Lenke til kommentar
Personlig har jeg tro på markedsøkonomi, men likevel mener jeg at det er israelittenes feil at de "lekte" offer etter 2.verdenskrig foran trynet på USA for å kaste ut palestinerne som videre førte til kaos i Midtøsten og vi har denne store suppa idag. Ikke at jeg egentlig bryr meg om hva araberne eller israelittene gjør men jeg er imot unødvendigheter som israelittenes ide om å drive ut palestinerne. Fordi ingen tjener på konsekvensene sånn sett.

5997366[/snapback]

Dette er en mangelfull fremstilling. Du nevner for eksempel ikke at den arabiske verden ble renset for jøder etter andre verdenskrig, at den arabiske verden oppfordret arabere i Israel til å reise -- trass i at mange kunne ha blitt i Israel og fått statsborgerskap der, eller for den saks skyld at jødene -- som utgjorde 2 % av befolkningen i området -- kun fikk 0,2 % av landområdene. Istedenfor å si seg fornøyd med sine 99,8 %, valgte altså den arabiske verden å gå til utallige kriger mot Israel i den hensikt å gjøre hele området etnisk rent arabisk.

 

Det finnes imidlertid mange tråder fra tidligere der dette har blitt diskutert, så la oss ikke gjøre dette til nok en debatt om Midtøsten-problematikken.

 

 

Det er en helt annen diskusjon om SV sin politikk har uønskede bieffekter, men du mener vel heller ikke at dette er hensikten med politikken?

5997432[/snapback]

Jo, helt klart. Se for eksempel på miljøpolitikken, som i essens handler om å gå imot alt som øker velstandsnivået. Er det ikke det at det er miljøfarlig som er problemet, finner de på noe annet (som i eksempelet vindmøller). Strengt tatt er miljøbevegelsen kun kommunisme i reinkarnert og maskert form. Kommunistene har innsett at ideologien deres gjør at folk flest får lavere velstand, og i miljøet har de funnet en unnskyldning for å redusere velstandsnivået.

Lenke til kommentar
Istedenfor å si seg fornøyd med sine 99,8 %, valgte altså den arabiske verden å gå til utallige kriger mot Israel i den hensikt å gjøre hele området etnisk rent arabisk.

[...]

Strengt tatt er miljøbevegelsen kun kommunisme i reinkarnert og maskert form. Kommunistene har innsett at ideologien deres gjør at folk flest får lavere velstand, og i miljøet har de funnet en unnskyldning for å redusere velstandsnivået.

5997545[/snapback]

Med slike utsagn kan DLFs politikk være så riktig og fornuftig som den bare vil. Hvis de mener de oppnår noe med slike provokasjoner får de også ta konsekvensene av det; f.eks. at noen som mener omtrent det samme som dem heller stemmer på "et mer sosialistisk parti".
Lenke til kommentar
Tok en kjapp tur på Google og fant dette:

 

DLF arbeider for å: 

 

# Redusere skatte- og avgiftsnivået

# Øke frihandelen

# Forenkle lovverket

# Avvikle byråkrati og skjemavelde

# Avvikle støtte- ordninger til næringslivet

# Avvikle støtte- ordninger til særgrupper

# Avvikle restriksjoner på innvandring

# Avvikle verneplikten

# Avvikle statskirken og monarkiet

# Legalisere narkotika

5997172[/snapback]

 

da har dem mye å jobbe imot. ville ikke stemt på dem for alt i verden.

 

FRP FTW!

Lenke til kommentar
Med slike utsagn kan DLFs politikk være så riktig og fornuftig som den bare vil. Hvis de mener de oppnår noe med slike provokasjoner får de også ta konsekvensene av det; f.eks. at noen som mener omtrent det samme som dem heller stemmer på "et mer sosialistisk parti".

5997836[/snapback]

Jeg representer hverken DLF eller noe annet parti i dette forumet.

Lenke til kommentar

Sitatet i hovedinnlegget er så lavpannet som man kan få det. Hvis DLF har lyst til å komme noen vei er de nødt til å tenke langsiktig, og jobbe etter forholdene, ikke mot de, som beskyldningene i sitatet i hovedinnlegget gjør. Å komme med beskyldninger som sier at SV-erne er enten naive eller sterke motstandere av sivilisasjon og frihet, gjør bare arbeidet deres mye vanskeligere. Minner meg på sett og vis alt for mye om Anders Lange. Protest, anklage, protest, anklage, protest, anklage. Hadde det ikke vært for at Carl I. Hagen kom inn i bildet å kunne kompensere med litt innsikt i hvordan samfunnsmekanismene fungerer, så hadde vi aldri sett FrP heller. Kanskje noe for DLF og tenke på.

 

Men for all del. La de holde på. ;)

Lenke til kommentar

*snip*

 

Det er en helt annen diskusjon om SV sin politikk har uønskede bieffekter, men du mener vel heller ikke at dette er hensikten med politikken?

5997432[/snapback]

Jo, helt klart. Se for eksempel på miljøpolitikken, som i essens handler om å gå imot alt som øker velstandsnivået. Er det ikke det at det er miljøfarlig som er problemet, finner de på noe annet (som i eksempelet vindmøller). Strengt tatt er miljøbevegelsen kun kommunisme i reinkarnert og maskert form. Kommunistene har innsett at ideologien deres gjør at folk flest får lavere velstand, og i miljøet har de funnet en unnskyldning for å redusere velstandsnivået.

5997545[/snapback]

 

Ehm...

Punkt en: Poenget med kommunisme er ikke, og har aldri vært "redusere velstandsnivået". Kommunisme handler om å fordele den velstanden som er, slik at alle skal ha en mulighet til å "prøve seg". Så kan man diskutere hvor riktig dette er, akkurat som man kan diskutere hvor riktig det er at den jobben du/foreldrene dine har skal ha alt å si for hvilken utdanning etc. du får, og at dersom du skader deg eller blir syk på en slik måte at du ikke kan jobbe, og ikke har sykeforsikring, så er du dømt til å leve på gata til du dør. Dette handler om hvaslags samfunn vi ønsker. Personlig mener jeg at noe midt i er det riktige.

 

Punkt to: Dersom vi ødelegger miljøet, hva er da grunnlaget for velstand (både økonomisk og følelsesmessig)? Hva er velstand? Tall på konto? Personlig trivsel?

Lenke til kommentar
DLF er vel det mest prinsipille partiet vi har. Det at de er så ekstreme, eller drar den helt ut, handler vel mer om at de har et prinsipp om at tvang er galt, uansett hvem som utfører den. Liberalisme, kapitalisme og individualisme er følger av å følge dette prinsippet.

5998269[/snapback]

 

 

Så kan man spørre seg hva poenget med å være prinsippiell egentlig er? Prinsipper er jo egentlig bare en unnskyldning for å dekke over egne særinteresser. Folk søker ikke prinsipper, folk søker lykke. "Initiell tvang er galt" er bare et middel for den øvre middelklassen sine særinteresser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...