Gå til innhold

Netshop kjøper Microplex og Zepto


Anbefalte innlegg

Jeg håper at dette kan føre til billigere produkter fra Zepto, de er jo ikke akkurat billigst på markedet. Jeg har alltid likt Netshop og håper de klarer å beholde den nokså folkelige stilen sin selv etter dette oppkjøpet. Jeg håper ikke bedriftene slås sammen med det første (dette skjer vel heller ikke ifølge artikkelen), men hvis dette må til for at forbrukerne skal få lavere priser, er det helt greit. Jeg håper dette blir et fruktbart samarbeid for alle parter, og dette samarbeidet vil garantert stå enda sterkere nå som de får et enda bredere utvalg av varer!

5989516[/snapback]

 

Jeg tror ikke vi skal forvente noen prisreduksjon. Netshop slutter å selge laptop'er selv, noe som betyr at Zepto har færre konkurrenter, og muligens blir enda mindre presset på pris.

 

Det som (forhåpentligvis for Netshop) skjer er vel at resultatmarginen blir større, og at prisene holder seg som de er. (Eller muligens går litt opp på sikt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Selv med den samlede omsetninga fra disse tre så blir de fortsatt lilleputt i forhold til komplett. Komplett har rundt 10 ganger høyere omsetning som det nye Netshop ASA.

 

Jaja, håper(som flere har nevnt) at vi kan slippe unna den dyre frakten hos microplex, ved å handle samme vare hos Netshop(og kanskje litt andre ting :) .

 

Lurer på om Netshop eierne vil la Microplex sine varer vises i Prisguiden.

5989441[/snapback]

Det håper jeg også. Håper at man kan bestille varer fra alle tre samtidig og få det levert i samme pakke for én stk fraktkostnad.

 

Det skulle forundre meg om ikke Netshop sine eiere innlemmer Microplex sine varer i prisguiden :)

 

Dette beter vel av det blir både drops og sjokolade i pakkene?

5989537[/snapback]

Haha.. Noen titalls millioner her og der .. noen arbeidsplasser som flyttes pyttsann.. bare folk for sukkertøyet sitt så er de fornøyd :lol:

Lenke til kommentar
håper at det fortsatt vil bli mulig å kjøpe varer på lageret til microplex.... for jeg bor i samma by som microplex er i...

5989787[/snapback]

 

Da noe av Microplx sitt lager blir flyttet til Sandefjord så vil du nok få begrenset mulighet til dette.

 

"Rent logistikkmessig vil noe av lageret til Microplex flyttes til Netshops lager i Sandefjord."

Lenke til kommentar

hmm.. Jeg har aldri bestillt noe på microplex, bare hentet der nede. De flytter noe av lageret.. men det trenger ikke bety at vi ikke kan hente ting der. Bare at de ikke har 200 kabinetter av hver type liggende.

 

Netshop har lenge vært en av mine store favoritter, og microplex er min eneste leverandør av kabinett, vannkjølingsdeler og vifter.. så dette høres ikke dumt ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ikke uventet egentlig.. Jeg handler/har handlet en god del både hos Netshop og Microplex og har forundret meg i det siste over at Netshop har fått mer og mer varer som tydelig må komme fra Microplex (som har hatt import/agentur på disse varene).

Til de av dere som klager over fraktpriser.. så er det jo ikke så lenge siden Microplex gjorde noe med dette. Så det er ikke lenger noe ankepunkt (på samme måte som at Microplex nå også "tar kort").

Jeg er likevel redd for at vareutvalget til Microplex (som er unikt) kan bli skadelidende i denne prosessen.. Dette selv om jeg pt. har god erfaring/tillit til Netshop. :thumbup:

Lenke til kommentar
Zepto er jo sjef! Synd hvis de blir borte til fordel for Netshop sine bærbare byggepcer. Jeg mener selv at Zepto er bedre enn Netshop sine. men Zepto kunne også vært et par tusingen billigere.

5989398[/snapback]

 

har en zepto laptop, og har aldri vært spesielt fornøyd. Blir nok første og siste gang jeg handler zepto. Vil jeg ha det rimelig blir det whitebox (alternativt dell), vil jeg ha kvalitet blir de Lenovo.

 

Ser også på dette som positivt om det resulterer i lavere fraktpris fra Microplex. Og i henhold til artikkelen så skal Microplex fortsette som før, og det er jo veldig bra! :)

5989417[/snapback]

 

 

Nå er det jo ingen som har sagt at det er Zeptos maskiner som skal gi plass for Netshops egne maskiner. Det er heller den rake motsetning, og det står i artikkelen også. Altså: Netshops bærbare gir plass for Zepto.

 

Hvorfor skulle Netshop kjøpe en laptop-produsent for så og legge den ned?

 

OT: Leeeeenge siden jeg postet på forumet ja... :roll:

Lenke til kommentar

Det eneste positive utfallet jeg ønsker (bortsett fra lavere priser, men det er ikke så viktig) er at man etterhvert kanskje kan handle alt på ett sted i én nettbutikk. Slik som det er nå handler jeg hovedkort, CPU, RAM, tastatur, mus, skjerm o.l. i én nettbutikk og kabinett, kjøleløsninger, kabler o.l. på Microplex.

 

Dette gir dobbel fraktkostnad og gjør kjøpsprosessen dobbelt så lang og vanskelig. Det hadde vært deilig å kunne gjort alt på ett sted i samme nettbutikk, så lenge det ikke går på bekostning av vareutvalget til Microplex.

Lenke til kommentar

Dette kom jo ikke som noe sjokk, netbutikker som Netshop, vil jo ikke bli store og holde seg å et satdiet, men de vokser, akkuratt som at komplett prøver og holde sin titltel.

 

Jeg syns det netshop.no gjorde med Microplex var bra, fordi at da kan både microplex bli større under netshop igjen da. Også vil da netshop kontrollere innkjøpene og da vil prisene bli mye bedre på enkelt merker. Men jeg håper at de holder seg med den vareutholdningen som de har og blir større innen for vannkjøling og casemodding.- :thumbup:

Lenke til kommentar

Heisan !

 

Tenkte vi skulle svare litt i denne tråden siden vi har svar på endel av disse spørsmålene :-). Vil samtidig takke for den positive responsen vi kan lese her, veldig hyggelig å registrere at dere ser på dette på samme måte som oss !

 

Til spørsmålene:

Microplex kommer til å drive videre som før, i samme lokaler med samme ansatte og det samme vakre produktutvalget. Det er noe som heter "Never change a winning team", og det gjelder absolutt her. Dog vil noe av logistikkfunksjonene samordnes, da Netshop har store lokaler både i Sandefjord og i Oslo som kan stå for noe av utsendelsene der det er hensiktsmessig.

Den største forskjellen fra før for dere som kunder vil nok være ett utvidet produktsortiment hos Netshop. Vi kommer til å føre endel av varene Microplex har i dag, men ikke alle. F.eks. vil vi nok føre alt av Lian Li, Mist, Bzerk osv, men kanskje ikke alle casemod-effekter o.l. Vi tror dere som kunder vil sette pris på å kunne handle flere ting på ett sted, og det er hovedgrunnen bak denne transaksjonen.

 

Vedr. Zepto; planen her er at Netshop skal selge Zepto`s egenproduserte bærbare under Zepto-navnet, samtidig som vi også vil opprettholde de modellene vi i dag selger under navnet "Netbook". Kort sagt også der bare at vi får større utvalg og flere modeller å by på i vår PC-bygger for bærbare PC-er.

 

Håper dette var til hjelp, og takk igjen for den gode mottakelsen fra dere forumbrukere, deres mening er viktig for oss.

 

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop (og litt Microplex og Zepto også da) :D

Lenke til kommentar

Dette er jo greit. Netshop er etter det jeg har forstått en bra nettbutikk. Tror det skal mye mer til før det blir for få nettbutikker i Norge. Hvis de kan få bedre vareutvalg og bedre fraktpriser på Microplex er vel dette bare positivt.

 

Men hva skjer med Mist/Bzerk?

Er ikke det Microplex sine merker? (Mist.no/Bzerk.no leder rett til mircroplex)

Lenke til kommentar

Så lenge varutvalget hos microplex ikke blir dårligere, og prisene ikke stiger...så ser jeg ikke noe problem med at netshop kjøper opp microplex.

 

selv om komplett er mange ganger større, så er det bedre med et mindre konsern som har fokus på et marked, nemlig forbrukeren/entusiasten, synes komplett prøver alt for mye å blidgjøre alle. nethop har nå muligheten til å nå større deler av etusiast markedet.

 

Håper bare microplexs sine fraktpriser kan forbedres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...