Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som mener at en signatur gjerne kan fjernes om den bryter med reglene. Det skal jo tross alt vise at det ikke er akseptabelt, og at moderator ikke er barnevakt.

Derimot syns jeg det er tåpelig å henge ut brukere ved å putte inn noen egne gloser som "Ikke 5 linjer her nei", "Jeg hadde 10 linjer her, men en snill moderator kom og fikset problemet" etc... Det blir bare tåpelig.

 

Såklart, om dere er såpass greie og tar dere tid til å kontakte en bruker og la han/hun få sjansen til å rette opp dette selv er det bare flott. Dette burde dog gjelde uerfarne/nye brukere. Brukere med 1000 poster har ingenting de skulle sagt her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva jeg har å si?

 

 

Gjør jobben deres... rydd opp i tråder og pass på at tråden går i riktig retning isteden for det blir en 6siders diskusjon om Q-tec PSU og 3dmark når topic er noe HELT annet.

 

Egen kategori for off topic? .. HAHA.. den var god.

Eneste som er on topic her, er off-topic. Det er det eneste stedet der det diskuteres ting som er i henhold til kategorien.

 

Bruk krefter på å holde innholdet seriøst, istdenfor å slå ned på stakkarer som kanskje glemmer et ord i overskrift.

Lenke til kommentar

En annen og viktig problemstilling som viser seg å kunne skape problemer for brukere her på forumet er når det er flere brukere med samme ip adresse .

Det er ikke tvil om at man i dag med bredbåndslinjer så deler hele husstanden på disse. Har så flere i husstanden intresse av et forum vil de da nødvendigvis få samme ip .

Jeg kan ta et konkret eksempel , her i huset finnst det pr i dag 6 maskiner som er koblet opp mot nettet og 2 brukere er reg her på forumet, i løpet av sommeren blir det 2 brukere til på nettet (utleieenheter) og jeg vet med sikkerhet at minst en av disse vil være her på forumet.

Dvs at det blir minst 3 brukere med samme ip, og hvordan forholder en seg da ?

Dette er viktig å få avklart da det er en kjent sak at brukere risikerer å bli/blir utestengt med begrunnelse i at det er utestengte brukere som har reg seg på nytt .

 

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

Hos faren min har jeg dette problemet.

Halv-broren min er medlem av forumet han også.

Da fikk jeg rett og slett en PM fra Dotten, tror jeg, hvor han ba meg foklare meg.

 

Men om det blir mange tilfeller av dette kan det kanskje være tungvint å sende PMs,

men det funket for meg. :)

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar

Tja, da ser man gjerne på hvilke forumkategorier den nye brukeren foretrekker, hvordan han/hun argumenterer og formulerer seg, hvilke skrivefeil som til stadighet dukker opp.

 

Har brukerne samme IP, den nye brukeren er opprettet (eller en inaktiv bruker taes i bruk) umiddelbart etter den gamle brukeren er utestengt, og de overnevnte fellesnevnerne stemmer, legger man 2+2 sammen. I tvilstilfeller diskuterer vi litt på intraforumet.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Joda men nå har det seg slik at mange skriver svært likt og har like meninger, ikke minst om en har bodd sammen 20-30 år.

problemet er uansett at enkelte kan bli urettmessig utestengt kun på antagelser .

Hvor og når en bruker poster sier lite,vi har mange som kun poster i spesielle saker som feks der de synest noen blir feil behandlet eller der en spesiell sak vinkles .

En annen ting er jo at det nytter lite å se på hvor brukern poster,spesielt når postene kommer i stort sett samme kategorier som sist brukern postet,men ser at 2+2 lett kan bli 5 :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Kanskje diskusjon.no kan integreres med Sikkerhetsportalen når den kommer i full sving. Da får man, slik jeg har forstått det, unik identifisering av hver person, uten bruk av IP-adresser. Skjønner jo at dette blir å sikte litt høyt (og kanskje for dyrt), men det er nå en idé (PKI-basert).

 

Eller hva med å koble et brukernavn opp til mobilnumre? For å aktivere en konto må man skrive inn en kode som man får tilsendt på SMS. Ett enkelt mobilnummer kan kun knyttes til én brukerkonto. Dette er ikke særlig bakoverkompatibelt da, og krever også at hver bruker har egen mobil (men har ikke 99,9% av dem det?).

Lenke til kommentar

Ser ikke at dette fikser "problemet" , personelig har jeg 3 mobilteleforner og kunne da ha 3 kontoer her.

Nei det jeg etterlyser er at når en bruker er gitt tilgang og mod/adminer har godkjent denne brukern før /under reg så må da vitterlig brukern selv få bestemme båd når,hvor og hvilken sak han/hun ønsker å engasjere seg i uten å bli beskyldt for noe eller å bli utestengt på antagelser .

Slikt blir etter min mening helt feil .

Flere brukere er jo også inne på dette med å stenge en bruker ute fra bare en bestemt del av forumet,noe jeg faktisk støtter og synest er en god ide.

Klageordningen er jo også helt elendig på dette forumet, noe jeg fikk erfare når jeg var utestengt.

Du kommer kun i kontakt med den som har stengt deg ute,klager du kommer du til en admin som aviser saken på sekundet, hva er da vitsen med å oppfordre noen til å klage sin sak inn for forumstyret når ikke saken blir behandlet der.

Ber du om å få snakke med andre adminer blir dette avvist.

Dette blir helt feil, det er en sak at det er en "vennegjeng" som styrer her,men at dette går ut over brukere er da ikke riktig .

 

Snekker`n

Lenke til kommentar
Ser ikke at dette fikser "problemet", personelig har jeg 3 mobilteleforner og kunne da ha 3 kontoer her.

Hvis det hadde fantes en enkel fiks (bortsett fra å endre på reglene, som jeg ikke regner med er aktuelt - men arrester meg gjerne her), så hadde nok noen poengtert den allerede.

 

Nei, det man prøver å bidra til med slike forslag er å _forbedre_ situasjonen, ikke komme med en 100%-løsning. Slike løsninger finnes ofte ikke. Vurderte å ta med "hva hvis jeg har tilgang til X mobiltelefonnummer"-kritikken i mitt første innlegg, men regnet med at folk hadde såpass godvilje at de tok poenget mitt, fremfor å henge seg opp i enkelt-cases der "løsningen" ikke er perfekt.

 

Nå ser jeg at du er ute etter å endre reglene, og det blir i så fall en annen diskusjon. Ikke bland kortene mine, er du snill. :)

Lenke til kommentar
Jeg sende søknad om nytt brukernavn, men fikk ikke noe svar? Hva skal jeg gjøre da?

6064392[/snapback]

Der er det bare å vente, det står på søknadssiden hva status er med brukernavnsendringen. Det er så si alltid 40 ønsker inne, og siden endring av brukernavn ikke er prioritert hos oss i forhold til andre oppgaver vil det ta tid.

Lenke til kommentar
Tja, det er kun en ting som jeg har merket. Og det er at mange signaturer er på over fire linjer, men ingenting skjer...

6068672[/snapback]

Jeg rapporter de med over 4 linjer i signaturen, men merker ikke noe stor forskjell egentlig. :ermm:

6068870[/snapback]

Om en signatur er for lang blir dømt ut i fra hardware.no -dynamisk -skinnet, i en oppløsning på rundt 1280*1024 så vidt jeg har fått med meg.

 

Diskusjon.no -skinnet er for eksempel smalere, og 4 linjer i hw.no -skin kan derfor være 5 linjer der.

 

Det burde riktignok komme mye klarere frem av retningslinjene hvilke kriterier en signatur blir målt etter.

Lenke til kommentar
I de fleste tilfeller vil vi en moderator se på saken om ikke så alt for lenge.
Betyr dette at de ikke alltid blir sett på, men noen oversett?

 

Sikter til innlegg nr. 151 av am3k

6052229[/snapback]

 

Nei, det vil si at de fleste rapporteringer vil bli behandlet "om ike så alt for lenge" mens noen (som vi muligens da ser vil ta lenger tid å behandle) vil kunne bli ligende noe lenger. ;)

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Vel jeg er helt enig - spør trådstarter om hvilken intelprosessor som er best så er det ikke akseptabelt at brukere slenger ut "kjøp sokkel 939 og amd" uten noen begrunnelse overhodet.

 

Det er både useriøst og off topic.

 

Ei heller å si at AMD er bedre når trådstarter spør ang. et intelsystem. Grunnen til dette er at det er SVÆRT stor sannsynlighet at tråden går off topic i en diskusjon om amd vs intel. Vær varsom - det funker best.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...