Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Når det er prat om spising av ulike ting her, hva med gress?

 

Jentå vår har perioder hvor hun spiser gress. Og noe kommer helt ut, men ikke helt.. så jeg må dra gresstrået ut av rompa etter hun har gjort sitt.

Tror hun synes gress smaker svært godt, er det noe farlig?

 

Og så komfortabel man blir med bæsj og tiss etterhvert ja... Riktignok kun ute her, heldigvis. Vi fikk vår jente da hun var ett drøyt år, så hun har kun gjort fra seg én gang inne, og det var når hun våknet opp etter narkose...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det er prat om spising av ulike ting her, hva med gress?

 

Jentå vår har perioder hvor hun spiser gress. Og noe kommer helt ut, men ikke helt.. så jeg må dra gresstrået ut av rompa etter hun har gjort sitt.

Tror hun synes gress smaker svært godt, er det noe farlig?

 

Og så komfortabel man blir med bæsj og tiss etterhvert ja... Riktignok kun ute her, heldigvis. Vi fikk vår jente da hun var ett drøyt år, så hun har kun gjort fra seg én gang inne, og det var når hun våknet opp etter narkose...

 

Maaaaange hunder som spiser gress, ikke noe farlig i det hele tatt! Jeg må dra lange strå ut av rompa på gutten min titt og ofte.. Det er bare bra for magen tror jeg :) Søsteren min sier at om Oswald holder på slik i hagen så trenger hun ikke slå gresset noe mer (hehe)

Lenke til kommentar

Står jo ikke hva rasen heter. Man må ha litt peil for å kjenne den igjen. Jeg veit godt hvordan en boer ser ut, men så ikke at det var en sånn når jeg leste artikkelen før idag :p

 

Jeg og ponni skal til oslo på hw-treffet i morgen. Blir spennende å se hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Ok, gress ikk'no problem. Bra.

 

Var hos dyrlegen i går, kun for årlig vaksine. Men dyrlegen fant veldig hovne lymfeknuter i halsen, skal tilbake om en drøy måned for å ta prøver. Synes det virker litt voldsomt å legge henne i narkose for å ta noen prøver, men.. kan være litt risikabelt med narkose da hun er kortsnutet.

 

Dyrlegen sjekket etter evt. betennelse i kroppen, men blodprøven var helt fin. Noen som vet hva hovne lymfeknuter kan være?

Lenke til kommentar
Ok, gress ikk'no problem. Bra.

 

Var hos dyrlegen i går, kun for årlig vaksine. Men dyrlegen fant veldig hovne lymfeknuter i halsen, skal tilbake om en drøy måned for å ta prøver. Synes det virker litt voldsomt å legge henne i narkose for å ta noen prøver, men.. kan være litt risikabelt med narkose da hun er kortsnutet.

 

Dyrlegen sjekket etter evt. betennelse i kroppen, men blodprøven var helt fin. Noen som vet hva hovne lymfeknuter kan være?

 

 

Hvor gammel er hunden? Hvilken rase er det snakk om?

 

Når det gjelder gress, så har jeg hørt at hundene spiser det for å regulere magen. Dette stemmer bra med mine erfaringer, spising av gress og magetrøbbel har ofte hatt sammenheng hos mine hunder.

 

Frode

Endret av fhl
Lenke til kommentar
Det er snakk om en 3 år gammel Boston terrier.

 

Ok. Som Zaroos nevner, kan det være lymfekreft, men det kan også være en eller annen form for infeksjon som gir hovne lymfeknuter. Hvis dyrlegen ønsker å sjekke om det er kreft, må de ta en vevsprøve(biopsi) fra lymfeknuten(e). For å få tatt denne prøven, må hunden skjæres opp, og narkose er derfor nødvendig. Ikke noe moro, men slik jeg har forstått det, er det eneste måte å gjøre det på. Lykke til og husk, hovne lymfeknuter betyr nødvendigvis IKKE kreft!

 

Frode

Lenke til kommentar
Det er snakk om en 3 år gammel Boston terrier.

 

Ok. Som Zaroos nevner, kan det være lymfekreft, men det kan også være en eller annen form for infeksjon som gir hovne lymfeknuter. Hvis dyrlegen ønsker å sjekke om det er kreft, må de ta en vevsprøve(biopsi) fra lymfeknuten(e). For å få tatt denne prøven, må hunden skjæres opp, og narkose er derfor nødvendig. Ikke noe moro, men slik jeg har forstått det, er det eneste måte å gjøre det på. Lykke til og husk, hovne lymfeknuter betyr nødvendigvis IKKE kreft!

 

Frode

 

 

Takk for svar. Vi fryker jo det verste, gjør man ikke alltid det med "barna" sine? Men har egentlig godt håp også. Hun nyser og snørrer også, og siden knutene var hoven på begge sider så trodde dyrlegen det kanskje kunne være allergirelatert også, f.eks. pollen. Men vi får bare vente på undersøkelsen.... Vet ikke hvorfor vi skulle vente en måned før de tok prøver men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...