Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kanskje å gå litt off-topic, men hvilket hovedkort bør jeg kjøpe? Ser litt på de kortene med ATi brikkesett som støtter CrossFire, men ingen av de kortene er ute på markedet ennå. Hvor blir det hav Conroe kortene? Var ikke antatt lansering den 6.?

Endret av Laxaa
Lenke til kommentar
Er det noe håp for at Conroe vil bli lansert før den 23. ?

6308746[/snapback]

Den 26. juni har jeg hørt som offisiell lanseringsdato for Xeon Core 2, for Conroe er det vel den 23. juli. Regner med at Intel starter å levere før denne datoen, men det er tvilsomt å få en prosessor før lanseringsdato, særlig når en tar i betraktning at en også må ha et hovedkort. Du kan jo kjøpe en fra ebay el. og bruke et bad axe hovedkort, men jeg synes det blir litt shaky.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Conroe ser bare bedre og bedre ut, for hver dag som går..klarer ikke vente lengre..!!

6305651[/snapback]

Tja.. De litt mer objektive ytelsetestene vi har sett i det siste er ikke fullt like bra som de første som slapp ut. Men for all del, den ser fortsatt veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Conroe må komme snart, jeg står på vippepinnen til å kjøpe S939 med Opteron165/170 for å bruke mitt 2GB PC4000 EB(ikke gold/intel) minne videre.

 

Derfor er AM2 lite aktuelt pga mitt minne. Og skal jeg først gå til DDR2 så vil jeg ha en Conroe plattform.

 

Brukte Opteron 160/170 ligger på 2500-2700,-, ergo nesten samme pris som en E6600 som jo skal yte fantastisk mye mer.

 

Så uansett burde jeg kanskje sitte på mitt gamle socketa og vente til Conroe kommer så Opteron prisene faller i dørken(som de jo må gjøre?) eller at jeg går til Conroe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Conroe må komme snart, jeg står på vippepinnen til å kjøpe S939 med Opteron165/170 for å bruke mitt 2GB PC4000 EB(ikke gold/intel) minne videre.

6310999[/snapback]

Mest fornuftige du kan gjøre, sånn rent bortsett fra å beholde ditt gamle oppsett, er å plukke opp en A64 til 800,-, med litt hell kan du kjøre den på 2.6GHz, og ha en topp maskin, som kjører alle dagens spilltitler rimelig uanstrengt. Jeg kjører faktisk en A64 3000+ ennå, og må innrømme at jeg sliter litt med å argumentere for at jeg trenger mer til desktop. Kjører BF2, Doom3, HL2 NFS-U2, NFS-MW på 1920x1200 oppløsning med alt av grafikk slått på, glatt som smør. Har ikke testet FEAR eller Oblivion, men der er vel også skjermkortet uansett det mest kritiske. Ser jo poenget med multitasking, men jeg bruker ikke anti-virus (linux er tingen for nettverk), og nedlasting kan gå mens jeg sover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Theo343:

Dersom du er så "hissig" på ett nytt system..*nå*, så foreslår jeg ett rimelig S939 hk (lagersalg PS-Data)... samt en rimelig A64 (3500+ el. 3800+).

Brukt (overpriset) Opty ville jeg holdt meg laaangt unna.. såpass nærme lansering av Conroe. Vent da heller litt til.. og få tak i en *ny* råbillig X2 3800+.. som du kan klokke.

Da vil du ha ett greit, godt ytende system (for spilling.. og annet bruk) som du kan glede deg over at du har betalt lite for...

Nytt (dyrt) hk + en (relativt) dyr Conroe vil yte "en del" bedre, men så må du vurdere ytelse kontra pris.. :D

 

PS og Edit:

 

For de av oss som har bestemt oss for en Conroe og har bestilt Asus P5B Deluxe

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hehe, satt og kjedet meg litt på internett, og googlet en ganske så liten "sharikou" :D

 

http://reviews.cnet.com/Apple_MacBook_Pro_...121&ctype=msgId

 

http://reviews.cnet.com/Dell_Inspiron_E170...421&ctype=msgId

 

http://reviews.cnet.com/AMD_Athlon_64_FX_6...575&ctype=msgId

 

Er han AMD fan? ;)

6320853[/snapback]

 

Han er ikke bare en fan. Det virker som at målet hans i livet er å hate intel så mye som mulig. Uansett hva intel kommer med, sier sharikou er bare dritt og at a64 er bedre. Virker som han har en personlig vendetta mot intel. Det grenser til det barnslige.

Uansett hva han prater om, så tar han opp intel og hvor dritt det er. Stakkars de som faktisk må leve med han i hverdagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...