Gå til innhold

Norges nye soldater!


Halvgud

Anbefalte innlegg

Skal ut i garden i oktober. Skal dimme innen skolen begynner neste år, så min militærtjeneste blir på rundt 10 måneder.

jaa liksom! den "dimme før skolen" greiene trodde jeg også på. tror du ikke jeg pendla oslo-trondheim og ødela store deler av førsteåret på NTNU takket være Hans Majestets "forbanna" Garde?

5953800[/snapback]

 

Forbered dere på at dere ikke får dimme før skolen begynner når dere har innrykk i oktober.

5954037[/snapback]

Høres jævlig kjipt ut da..! :/ Men ikke faen om de skal få holde meg igjen lenger.. Når de har sagt til meg at jeg får dimme til skolen neste år skal jeg faenmeg få dimme til skolen neste år. :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, du bør få det skriftlig. Ikke tro på noe et befal sier til deg. Informasjonsflyten i forsvaret er elendig. Ikke tro at VPV har sagt til Garden at du skal dimme før skolen.

 

Har hørt flere historier om at folk må pendle for å gjennomføre vaktdøgn etter sommerferien. Kjipt som faen.

Lenke til kommentar
Jeg hadde litt lyst, men fikk beskjed om at jeg var uønsket. Psykologiprofilen min var ikke ideal. Kanskje like greit, kjipt å treffe på Dotten hele tiden :wee:

5957754[/snapback]

 

Bah, de menige elsker meg :love:

 

Behandler dem med ytterste respekt og verdsetter dem virkelig. Menige er underbetalt, for lite respektert og blir til tider behandlet uverdig av befal som aldri burde være befal.

 

Men det kan godt være de liker meg kun fordi jeg kjøper så mye snop og øl til de... Tror nok det er den mest nærliggende årsaken :p

Lenke til kommentar
Jeg hadde litt lyst, men fikk beskjed om at jeg var uønsket. Psykologiprofilen min var ikke ideal. Kanskje like greit, kjipt å treffe på Dotten hele tiden :wee:

5957754[/snapback]

 

Bah, de menige elsker meg :love:

 

Behandler dem med ytterste respekt og verdsetter dem virkelig. Menige er underbetalt, for lite respektert og blir til tider behandlet uverdig av befal som aldri burde være befal.

 

Men det kan godt være de liker meg kun fordi jeg kjøper så mye snop og øl til de... Tror nok det er den mest nærliggende årsaken :p

5957801[/snapback]

Tja, du kan fortsatt respektere meg og kjøpe ting til meg selv om jeg ikke blir med i militæret.

Lenke til kommentar
Ferdig i militaeret (luftforsvaret) om en maaneds tid, og kan trygt si at dette har vaert/er det beste aaret i mitt liv.

5958070[/snapback]

Kult a! Hva har gjort/ gjør året så kult? Er alt for mye fokus på det negative med militæret nå om dagen. Trenger litt positive erfaringer her. :)

Lenke til kommentar

Har akkurat sendt e-post for å spørre hva som skjer med meg. Var på sesjon for 2-3 år siden og har aldri hørt et pip. Er forøvrig ikke på topp når det gjelder helsepunktet så kan vel være derfor, men greit å få det avklart....

 

Skulle jeg derimot havne inn vil jeg gjøre alt jeg kan for å havne under Dottens tjeneste tipper jeg ;)

Lenke til kommentar
Så jeg bør søke før sesjon?

5957515[/snapback]

Det har ingen ting å si. Søk før søknadsfristen går ut det året du vil inn. Blir du kalt inn til førstegangstjeneste, så blir fortsatt befalskoleopptaket prioritert dersom du har søkt det. Hvis du detter av under opptaket, så kan du velge å avtjene vanlig førstegangstjeneste. Da har du uansett en fordel til neste opptak dersom du vil prøve igjen.

Lenke til kommentar

Værnes er egentlig greit. Gikk UB der. Maten er ikke spes bra, men ellers er det ok. Tjenesten er bra dersom man engasjerer seg litt(noe som gjelder bortimot uannsett hvor du er).

 

Din førstegangstjeneste blir grisekort også (kun ca 4,5- 5 måneder) og du blir ikke innkallt så ofte til rep som folk tror.

Lenke til kommentar

don't get me wrong med tanke på det jeg sa før, hadde det faktisk dritfett i garden i utgangspunktet. førstegangstjenesten var en veldig positiv opplevelse og jeg har fått mange nye venner for livet :) det var absolutt ikke et bortsløst år... men som 'sim' sier: skaff deg et underskrevet brev der det står du skal dimme en stund før skolestart! du trenger et sted å bo muligens og det er ikke alltid like lett, masse må gjøres! dette må du KREVE! ikke hør på våset de kommer med, dum som jeg var gikk jeg i den fella. ikke vær godtroende!

Lenke til kommentar
Hvor er du befal hen Fotten?

5958547[/snapback]

 

"Min" båt, den eminente 40 års jubilanten KNM Narvik;

 

 

 

Er ikke befal, er matros. Sambandsmann (skiftleder radio).

 

Skulle jeg derimot havne inn vil jeg gjøre alt jeg kan for å havne under Dottens tjeneste tipper jeg

 

Ja, da skulle denne moderatoren sørget for å kjøre administratoren hardt. Ingen tvil om hvilken vaskeområder du ville fått :p

 

Har ikke hørt noe jeg, enda. Selv om jeg hadde 9 på det som var på sesjon. Mistenker at jeg fikk under gjennomsnittelig lav score på matematikk-testen, og at jeg ikke blir kalt inn PGA det.

 

Du skal nå ha fått resultatet på den "IQ light" testen på sesjon. Om du ikke er tjenestedyktig så ville du fått et "stempel" allerede på sesjon. Om da ikke praksisen er endret de siste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...