Gå til innhold

Norges nye soldater!


Halvgud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal aldri i verden i militæret tenker jeg.

Kjipt at du må begynne midt på sommeren da. :(

5949910[/snapback]

 

Sååååååååå Enig

5950109[/snapback]

Why? Jeg er i dårlig form, og kommer til å halvveis dø i rekrutten. Men jeg vil allikevel gå gjennom forsvaret. Det er på en måte noe man må.. :)

5953057[/snapback]

Hvordan er det på en måte noe man MÅ? Syns du det er rett, bare fordi det er sånn, eller har du en dypere begrunnelse? Jeg bare lurer, jeg :)

Lenke til kommentar

Skal ut i garden i oktober. Skal dimme innen skolen begynner neste år, så min militærtjeneste blir på rundt 10 måneder.

 

Egentlig hadde jeg ikke kommet inn, men jeg ville inn, så jeg fikk lov. Hvis man vil i militæret er det ikke så vanskelig å komme inn. De er hypp på interesserte folk :)

Lenke til kommentar

Skal vi se..

 

1. gangs inkallelse til err Telemarksbataljon saken

2. Hærens samband på Lillehammer

3. GSV

 

Har ikke vært inne noen gang da, her er grunnen min:

 

1. Var ferdig med skole skulle ta fagbrev først

2. Skulle bli pappa (termin samme dag som jeg skulle inn)

3. Skulle operere mine hender

 

Etter det har jeg ikke hørt noe som helst

Lenke til kommentar
Skal ut i garden i oktober. Skal dimme innen skolen begynner neste år, så min militærtjeneste blir på rundt 10 måneder.

jaa liksom! den "dimme før skolen" greiene trodde jeg også på. tror du ikke jeg pendla oslo-trondheim og ødela store deler av førsteåret på NTNU takket være Hans Majestets "forbanna" Garde? Håper du elsker å stryke, vaske, rydde og oppleve noen av norges sykeste befal! Prepare for BIG hurting!

PS: Du burde snauklippe deg før innrykk. barbermaskinene til garden lugger...

Endret av Sneakerholic
Lenke til kommentar
Jeg skal aldri i verden i militæret tenker jeg.

 

Kjipt at du må begynne midt på sommeren da. :(

5949910[/snapback]

Juli er den beste kontingenten. Stavanger-sommeren er jævli bra, pluss at det er fordel å gjennomføre rekruttskolen på sommeren. Var i luft selv. Mye digge damer på Madla, det blir en fin tid, men det deiligste er å sette seg på bussen når du er ferdig med rekrutten. Sørg for å søke deg en fet tjeneste, med mindre du er keen på en slapp stilling da. Dem er det mange av i Luftforsvaret.

Lenke til kommentar
Vurderer å søke flyskolen evt. GSV. Søker mann på sesjon eller gjøres dette før/etter?

5957038[/snapback]

Flyskolen har ingenting med sesjonen å gjøre, den er det bare å søke med en gang. Det samme gjelder befalsutdanning ved f.eks. GSV. Vanlig førstegangstjeneste som grensjeger kan du imidlertid ønske deg på sesjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...