Gå til innhold

Koble ut vifta på Ti4200 skjermkort?


2die4

Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt Nvidia ti4200 kort i en pc. Av vifter i kabinettet har jeg to 120mm kabinettvifter, en 70mm prosessor kjøler, og vifta i strømforsyningen.

 

Trenger jeg å la den lille bråkete vifta på skjermkortet gå? Er det farlig å koble ut den?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil ikke tro det er så smart, men hva med å montere en mer stillegående vifte?

5943201[/snapback]

 

Denne vifta er bitte liten. Må vel spesial bestilles eller noe slikt tenker jeg meg. Er ikke så villig til å spandere noe nytt på det gamle kortet.

Lenke til kommentar
Oisann! Den ble veldig varm ja. Nå vet ikke jeg hvor varm den skal være før det begynner å skje noe som ikke skal skje, men jeg tror ikke jeg tar noen sjanser.

5943359[/snapback]

 

Mitt ti4200 hadde en vifte som knelte, gikk ganske lenge før jeg merket det (noen måneder?), den var dritvarm den ribba, men hadde aldri noe problemer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er noen som forteller at det vil gå bra å koble den ut her. Men hvis jeg forteller at jeg pleier å spille en del med dette skjermkortet da? Jobber den ikke hardere da og blir enda varmere?

5944010[/snapback]

 

Altså, jeg spillte også, men greia kommer jo med vifte, og det er sikkert en grunn til det, så det avhenger vel liitt på resten av sytemet, det kan gå, dvs det er ikke sikkert det ikke funker, men det er vel ikke sikkert det funker heller, er vel bare å prøve.

 

AtW

Lenke til kommentar
Altså, jeg spillte også, men greia kommer jo med vifte, og det er sikkert en grunn til det, så det avhenger vel liitt på resten av sytemet, det kan gå, dvs det er ikke sikkert det ikke funker, men det er vel ikke sikkert det funker heller, er vel bare å prøve.

 

 

Hvis det skulle bli slik at den bukket under for presset, ville da hovekortet eller andre komponenter ta skade av det?

Lenke til kommentar
Altså, jeg spillte også, men greia kommer jo med vifte, og det er sikkert en grunn til det, så det avhenger vel liitt på resten av sytemet, det kan gå, dvs det er ikke sikkert det ikke funker, men det er vel ikke sikkert det funker heller, er vel bare å prøve.

 

 

Hvis det skulle bli slik at den bukket under for presset, ville da hovekortet eller andre komponenter ta skade av det?

5944202[/snapback]

 

Jeg har ikke så lyst til å ta ordet "aldri" i min munn, men jeg kan ikke skjønne at det skulle skje. Egentlig ville jeg ikke tro kortet tok skade av det heller, selv om det sikkert henger seg på en eller annen måte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...