Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ønsker varme og ikke skal fly for langt/dyrt er Dubai, Oman og Jordan andre tips, men der anbefales det ikke å leie bil.

 

En gang jeg fløy med KLM kom en flyvertinne bort til meg og sa "vi ser at du flyr veldig mye". Det var nesten ett år siden sist jeg fløy med dem, men jeg flyr jo litt mere enn snittet av befolkningen så jeg nikket og splite med. Det ble mye smil og ekstra oppmerksomhet gjennom flighten. Typen med platinum-kort som jeg hadde byttet plass med så imponert bort på meg, han lurte sikkert på hva slags kort jeg hadde. :green:

Lenke til kommentar

Om du ønsker varme og ikke skal fly for langt/dyrt er Dubai, Oman og Jordan andre tips, men der anbefales det ikke å leie bil.

Tror ikke jeg vil til Dubai, men takk for de andre tipsene! Ser ut som om flyprisene fra Stavanger er litt stive, men kunne gjerne tenkt å se Jordan! Har vurdert Egypt også, men har hørt mange historier om folk som har havnet på konservative hoteller, og vet ikke hvor trygt det er å kjøre rundt der ennå. Er ihvertfall veldig billig å reise der siden vi kan reise utenom ferien :)

Lenke til kommentar

Vanlig springer jeg bare når jeg har transfer i Zürich, men nå har jeg plutselig 9 timer der. Noen tips til fornuftig bruk av 9 timer der i høstregnet? Byen Zürich har jeg jo allerede besøkt.

 

Med kort fra Diners kan jeg få (betale for) aksess til Panorama Lounge eller Skyview Lounge, men de liker muligens ikke at man sløver der i 9 timer.

Lenke til kommentar
Noen som har vært i Sharm El-Sheikh og har ett clue om hva som finnes av aktiviteter der?? blir en 2ukers tur og blir en del dykking og snorkling men finnes det noe annet å gjøre der?
Quad-kjøring eller kamelridning i ørkenen, gjerne kombinert med en beduinaften inniørkenen bak et fjell hvor det er tradisjonell mat, danseoppvisning og den klareste nattehimmelen du noengang har sett. Jeg kunne se satelittene fare over himmelen.

 

Ellers er det jo utflukter Katarinakolsteret og Mosedfjellet, men noen turister ble nylig kidnappet der. Utflukt til Kairo er enda mindre å anbefale nå.

 

Vær forberedt på at lokalbefolkningen kan være veldig plagsomme om dere går utenfor hotellområdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig på flyet til gardermoen fra sola igår. Ca. 10 minutter før vi skal lande snakker kapteinen på høytaleranlegget, slik som di alltid gjør før landing. Siden jeg hadde mitt bose-headset på fikk jeg ikke med meg det han sa på norsk, kun det han sa på engelsk. Han sa:

 

Ladies and gentlemen. We are now going in for landing, so I will please urge you to have your seat belt on at all times, because this will be a bumpy landing.

 

Jeg så ut vinduet... Blå himmel... Kødder han eller? Og det må han ha gjort for det var kanskje den smootheste landingen på gardermoen jeg har hatt noensinne. Funny pilot?

Lenke til kommentar
Noen som har vært i Sharm El-Sheikh og har ett clue om hva som finnes av aktiviteter der?? blir en 2ukers tur og blir en del dykking og snorkling men finnes det noe annet å gjøre der?
Quad-kjøring eller kamelridning i ørkenen, gjerne kombinert med en beduinaften inniørkenen bak et fjell hvor det er tradisjonell mat, danseoppvisning og den klareste nattehimmelen du noengang har sett. Jeg kunne se satelittene fare over himmelen.

 

Ellers er det jo utflukter Katarinakolsteret og Mosedfjellet, men noen turister ble nylig kidnappet der. Utflukt til Kairo er enda mindre å anbefale nå.

 

Vær forberedt på at lokalbefolkningen kan være veldig plagsomme om dere går utenfor hotellområdet.

Hørtes bra ut! Takker for supre tips!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Vurderer Japan-tur i månedsskiftet des-jan. Er dette idiotisk?
Det kommer helt ann på hvor du skal og hva du ønsker gjøre. Det er vintersportsteder i nord hvor det da er sne og øyer i Okinava hvor det fortsatt er behagelig dagstemperatur. Om du skal til Tokyo er det litt kaldt da. Litt mere utpå våren er det mye mer behagelig og mere pent å se utendørs. Var heldig og traff på knallvær og kirsebærblomstring i slutten av februar, men vanligvis kommer dette litt senere.

 

Hvis ikke, bør jeg booke nå eller kommer det gode tilbud?
Det kommer vanligvis ikke tilbud for perioden tett rundt jul/nyttår. For tilbud utenom dette er du antagelig for sent ute. Flere har allerede hatt tilbud for denne periode.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...