Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ellers pleier man å få lyd ut av de uten overgang, bare man finner "sweet spot"

Lyd får man, men ikke stereo. Pluggen i flyet har en kanal på hver pinne, og dersom du plugger inn en standard minijack i et av hullene, får du i beste fall lyden fra den ene kanalen i begge ører.

Lenke til kommentar

Lyd får man, men ikke stereo. Pluggen i flyet har en kanal på hver pinne, og dersom du plugger inn en standard minijack i et av hullene, får du i beste fall lyden fra den ene kanalen i begge ører.

Jeg googlet litt rundt, og det finnes visstnok flere ulike standarder på dette området. En er slik du beskriver. Men BA har et system hvor den ene pluggen er litt mindre enn den andre. Da er den ene pluggen vanlig stereo (men kanalene er byttet om), og den andre pluggen er strøm til støykansellerende hodetelefoner.

Lenke til kommentar

Det går fint, forutsatt at:

- Du har handlet varene i et EU/EØS-land, Kroatia, Malaysia eller Singapore

- Varene er pakket i en spesialpose som er forseglet, en STEB (spør om dette der du handler)

- Kvitteringen er synlig i posen (uten å åpne den)

- Kvitteringen nyere enn 24 timer

 

Edit: Jeg tenkte nå inn til Norge fra utlandet, og videre med innenlandsfly i Norge. Siden du nevner EWR, tenker du kanskje innenlandsfly videre i USA? Ikke sikker på reglene her, men er usikker på om du får ha med taxfree i det hele tatt fra Europa til USA.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Da jeg har vært i USA, har jeg måttet legge sprit etc. i innsjekket bagasje når jeg ankommer første stop i USA (de sender ikke bagasjen hele veien uansett). Null stress.

Litt småskummelt å pakke slikt i bagasjen synes jeg. Slik bagasjefolkene ofte behandler bagasjen kan du fort finne sprit flere plasser enn du ønsker når du kommer frem...

Lenke til kommentar
Det tok jeg bare forgitt at man har hvis man flyr mye... :)
Har bestandig et par stykker liggende i ryggsekken som jeg bruker som cabin luggage.

 

Man får som oftest hodetelefoner utdelt på lengere flighter og noen av selskapene deler ut vanlige hodetelefoner med en slik overgang tilkoblet. Om det er hodetelefoner man kan beholde så forsyner jeg meg kun med overgangen. :wee:

Lenke til kommentar

Kanskje ikke her jeg skal spørre, men har folket noen tips til en butikk eller to med bra koffertutvalg i asker/bærum/oslo? Er på jakt noe som holder.

Så veldig bra utvalg finner man ikke her i området, det er litt tilfeldig hva man finner her og der. Min siste koffert kjøpte jeg på Morris på Storsenteret i Sandvika.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både Smart Club på Slependen og Alnabru ligger ved IKEA...

 

Sitter uten internett og med en lånt mobil som ikke har godt nok minne til å laste inn finnairs nettside, og lurer på et par ting.

 

Reiser med Finnair fra Oslo Gardermoen til Tokyo Narita, via Helsinki den 29.08. Hjemreisen er ikke før i mai - hvor mye bagasje kan jeg ta med? Altså antall kolli og kilo. Lurer også på håndbagasje.

 

Er det også noen som kan sjekke hva prisen for overvekt er? Jeg blir svært takknemlig hvis noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

En innsjekket bag kan ikke veie mer enn 32 kg. Reiser du i økonomiklassen så koster det €50 om du har overvekt (spiller ingen rolle om baggen veier 24 eller 32 kg) om betaler på nett, eller €80 om du betaler på flyplassen. Reiser du i businessklassen eller økonomiklasse Y eller B betaler du ingenting for overvekt (antar at du bare skal sende 1 bag her).

 

Checked baggage:

 

-If your flight ticket is marked with the code “1 PC”, you may take one piece of baggage weighing a maximum of 23 kg. The sum of the external dimensions (length + width + height) of this piece of baggage can be no greater than 158 cm. A small item of special baggage may also count as one piece of baggage – for example, a musical instrument or set of sports equipment (such as golf equipment, skis or a snowboard).

 

-If your flight ticket is marked with the code “2 PC”, you may take two pieces of baggage, each weighing a maximum of 23 kg. The sum of the external dimensions (length + width + height) of each piece of baggage can be no greater than 158 cm. A small item of special baggage may also count as one piece of baggage – for example, a musical instrument or set of sports equipment (such as golf equipment, skis or a snowboard).

 

Carry-on baggage:

 

-Passengers travelling in Business Class; Finnair Plus Platinum, Gold or Silver members; or Finnair Club members: a total of two pieces with a maximum combined weight of 10 kg (22 lb), consisting of one bag with maximum external dimensions of 56x45x25 cm (22x18x10 in.), and one briefcase or laptop computer.

-Passengers travelling in Economy Class or on oneclass flights, flights within Finland or leisure flights: one piece only with a maximum weight of 8 kg (17.5 lb), consisting of one bag with maximum external dimensions of 56x45x25 cm (22x18x10 in.).

Endret av Punainen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...