Gå til innhold

TG06: Dag 3


Anbefalte innlegg

Irriterer meg noe grenseløst over disse redbull flaskene man kjøper i sverige(de brune) som faen ikke er ment til å åpnes. Kom med 12, har fått i meg 3. De er uåpnelige, så har jeg ikkeno verktøy. Betalte 5 flasker mot 1 åpnet istad.

5925103[/snapback]

 

Sånn går det når du makser med 25 i benken :)

Kanskje du ser noen jenter som kan hjelpe deg der?

he he

5925121[/snapback]

Det var ei jente som åpna dem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK.

 

Tenkte jeg skulle oppklare hva "Arne-fenomenet" for alle som enten er, eller har vært på TG. Samt de som simpelt hen lurer på hva det er for noe!

 

Det hele startet med at noen i crewet ropte på Arne. Som forøvrig også har vært med i crewet i mange år, men har trappet ned de siste årene. Da de i crewet ropte på Arne fikk de ikke svar med Arne med det første, så de ropte gjentatte ganger på han. Og som de fleste av dere sikkert forstår gikk det videre til at noen av deltakerne også fikk lyst å rope på Arne. Og som et apeberg bestående av omlag 5000 mennesker, spredte dette seg til absolutt hele Vikingskipet relativt fort. Og i de senere år har folk som kjenner til fenomenet kastet seg på av gammel vane, og nye folk som simpelt hen synest dette var hysterisk morsomt, også kastet seg på -akkurat som da det hele startet.

 

Jeg vil tro dette var i go tid før walkie-talkiene var innført blant hele crewet. Men hva vet  jeg.

 

Så noen ganger måtte Arne faktisk komme opp på scenen å roe ned massene via høytalerne. Ahh, eg minnast. Morsomt fenomen hvertfall, som virkelig setter et særpreg på et arrangement som TG.

5923868[/snapback]

 

 

Kuli at go Arne måtte opp på scena og roe ned apeflokken

 

Men det var ikke slik the hendte med Arne første gang, dette er riktig:

 

Historien om Arne

 

Det var en tidlig lørdags morgen på TG2001 at en ung mann, la oss si han var 16 år, vandret hvileløst rundt mellom radene i skipet på leting etter sin gode venn Arne som hadde lånt hans sovepose, for nå ville han sove selv.

 

I sin fortvilelse begynnte den unge mannen å rope med en stemme som enda knakk litt i stemme- skiftet: 'Aaaaarneee?' - 'Aaaarneeee?'.

 

Etter en tid begynnte folk å ape etter den stakkars trøtte nerden, og snart satt en samlet morgentrøtt TG-forsamling og ropte etter Arne.

 

Hvordan historien ender vites ei, men det er altså derfor man den dag i dag har en lei hang til å rope etter 'Arne' på TG og andre dataparties.

 

ps.

Det er nok 'Arne' nå, vennligst ikke rop etter Arne mer, Arne er lei det hele

 

 

PS Rome er søt

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
tilater jo bare 1mb store bilder:/

Blir vell litt dårlig kvalitet for og blåse det såppas stort opp?

5928414[/snapback]

Det er det som er poenget. Man skal ta et lite bilde og gjøre det veldig stort. Det er det som er kult.

5928418[/snapback]

 

Det er vel mange som kunne ha bruk for å gjøre et bilde av litt god kvalitet stort også? Kunne gjerne hatt et program som tøttet litt større bilder for min egen del.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tenk på de stakkars gutta som heter Arne da. De har kanskje ikke sovet på flere døgn og så begynner hele salen å rope "Arne".

 

fakta om navnet, Arne:

- Omlag 31 000 personer i Norge har guttenavnet Arne som første eller eneste fornavn.

- Arne betyr ørn, ørnens hersker/ørnemakt

-Guttenavnet stammer fra det norrøne navnet Arni, som er en variant av det norrøne navnet Árni, som var en kortform av navn som begynte på "Arn".

-Alle Arnene har navnedag den 4. August

-Arne i morsetegn "- · - · - · ·"

-I 1924 hadde navnet Arne sitt høydepunkt, men var flere år før og flere år etter det mest populære guttenavnet i Norge. (noe som forklarer hvorfor mange forbinder navnet Arne med en gammal gris)

 

konklusjon: Heter man Arne er man for gammal for Rome.

Endret av digitalplacebo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...