Gå til innhold

TG06: Dag 3


Anbefalte innlegg

Tenk på de stakkars gutta som heter Arne da. De har kanskje ikke sovet på flere døgn og så begynner hele salen å rope "Arne".

 

fakta om navnet, Arne:

- Omlag 31 000 personer i Norge har guttenavnet Arne som første eller eneste fornavn.

- Arne betyr ørn, ørnens hersker/ørnemakt

-Guttenavnet stammer fra det norrøne navnet Arni, som er en variant av det norrøne navnet Árni, som var en kortform av navn som begynte på "Arn".

-Alle Arnene har navnedag den 4. August

-Arne i morsetegn  "-  · - ·  - ·  ·"

-I 1924 hadde navnet Arne sitt høydepunkt, men var flere år før og flere år etter det mest populære guttenavnet i Norge. (noe som forklarer hvorfor mange forbinder navnet Arne med en gammal gris)

 

konklusjon: Heter man Arne er man for gammal for Rome.

5933669[/snapback]

Var ikke spesielt beveget av de først faktaene der, men den siste setningen gjorde at jeg datt av stolen :!:

Tenke: (Hvor var det bildet av Rome igjen? Det må lagres... :dribble: ) :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tilater jo bare 1mb store bilder:/

Blir vell litt dårlig kvalitet for og blåse det såppas stort opp?

5928414[/snapback]

Det er det som er poenget. Man skal ta et lite bilde og gjøre det veldig stort. Det er det som er kult.

5928418[/snapback]

 

Det er vel mange som kunne ha bruk for å gjøre et bilde av litt god kvalitet stort også? Kunne gjerne hatt et program som tøttet litt større bilder for min egen del.

 

AtW

5929003[/snapback]

Kanskje det, men det er ikke det dette programmet brukes til.

Lenke til kommentar

Det er vel mange som kunne ha bruk for å gjøre et bilde av litt god kvalitet stort også? Kunne gjerne hatt et program som tøttet litt større bilder for min egen del.

 

AtW

5929003[/snapback]

Kanskje det, men det er ikke det dette programmet brukes til.

5937358[/snapback]

 

Photoshop er derimot veldig fint for den slags oppgaver... Muligens litt mer arbeid, men det går fort gjort å lage et script.

Endret av krislarsen
Lenke til kommentar

Det er vel mange som kunne ha bruk for å gjøre et bilde av litt god kvalitet stort også? Kunne gjerne hatt et program som tøttet litt større bilder for min egen del.

 

AtW

5929003[/snapback]

Kanskje det, men det er ikke det dette programmet brukes til.

5937358[/snapback]

 

Photoshop er derimot veldig fint for den slags oppgaver... Muligens litt mer arbeid, men det går fort gjort å lage et script.

5937440[/snapback]

 

Ok kan du peke litt i riktig retning? Hvilken funksjon bruker man=

 

AtW

Lenke til kommentar
Ok kan du peke litt i riktig retning? Hvilken funksjon bruker man=

 

AtW

5937456[/snapback]

 

Det enkleste (kanskje ikke mest effektivt men..) er å bruke slice tool og dele bildet opp i ett-ark store rektangler. Deretter lagrer man bare de resulterende bildene, og printer ett og ett til slutt.

 

Med "save for web" kan du lagre alle samtidig, men jeg har ikke testet dette for bilder større enn 10 ark. Det kan hende det krever en del ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...